Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#780970
Als Sunday te lang geen eten heeft gehad (bijvoorbeeld de volgende ochtend ipv 's avonds) of een té lichte maaltijd heeft gehad dan krijgt hij hongeraanvallen.
Zijn buik maakt dan heel veel lawaai - als hij beneden ligt kan ik het boven nog horen - en als hij buiten is wil hij alleen maar veel gras eten.

Als ik hem wat te eten voorzet wil hij dit niet hebben en moet ik dwangvoeren, meestal iets vloeibaars als kwark of rauw ei. Na een paar happen echter begint hij gulzig te eten. Na het eten is zijn buik direct stil en is hij meteen opgeknapt.

Het lijkt wel of dit steeds vaker voorkomt.... Gisteravond heeft hij lamsribben gehad (toch niet echt een licht verteerbare maaltijd) en vanmorgen had hij alweer zo'n aanval. Hij is dan duidelijk niet lekker, harde buik die enorm tekeergaat.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan worden? En nu was ik toevallig thuis, hoe schadelijk is het als hij bij zo'n aanval nog een paar uur geen eten krijgt?
Is het beter om op 1 keer daags voeren te blijven of zou twee keer daags beter zijn? Hij krijgt dan wel vaker eten maar de porties zijn ook aanzienlijk kleiner, ik kan niet beredeneren wat in deze situatie wenselijker zou zijn.....
#781085
Hij is in mijn ogen dus duidelijk misselijk. En sommige honden krijgen dit, van 1 keer per dag eten. Sommige honden (hoe vreemd ook en hoe graag we dat ook anders zien) zijn beter af bij twee kleinere maaltijden per dag. Je zou het eens kunnen proberen, om hem 2 keer per dag te voeren. Om te kijken of dat ook bij hem beter gaat. Het valt me trouwens wel op dat sommige honden, bij het ouder worden, toch af en toe last krijgen met het verteren van vleesbot. Misschien moet je ook eens in de gaten houden of hij extra last heeft wanneer hij flink vleesbot heeft gegeten?
#781239
[quote="Lizzy"]
Hij is in mijn ogen dus duidelijk misselijk. En sommige honden krijgen dit, van 1 keer per dag eten. Sommige honden (hoe vreemd ook en hoe graag we dat ook anders zien) zijn beter af bij twee kleinere maaltijden per dag. Je zou het eens kunnen proberen, om hem 2 keer per dag te voeren. Om te kijken of dat ook bij hem beter gaat. Het valt me trouwens wel op dat sommige honden, bij het ouder worden, toch af en toe last krijgen met het verteren van vleesbot. Misschien moet je ook eens in de gaten houden of hij extra last heeft wanneer hij flink vleesbot heeft gegeten?
[/quote]

ik zal er anders een een dagboekje van bijhouden. Het gekke is, vorige week was hij niet lekker en had hij harde ontlasting dus heb ik hem bibi gegeven. De volgende dag: deze symptomen. Dus ik dacht: dat is niet gek, hij is gewend aan BARF en bibi is gemalen dus te licht voor hem.
Gister had hij dus lamsrib, en vanmorgen had hij het weer.

Dat gefluit en gerommel, dat lijkt uit zijn darmen te komen, kan dat? Of is dat toch zijn maag?

Het lijkt wel of het steeds vaker optreedt bij hem  :-\
#781525
Mijn teefje heeft ook nogal eens last van een rommelende maag. Of ze dan misselijk is weet ik niet. Ze heeft er wel last van.
Of het van een lege maag komt is mij ook niet zeker want ik heb ooit eens rontgenfoto's laten maken en daarop waren darmen te zien met ontzettend veel lucht!
Of het daar allemaal mee te maken heeft?

Als ze niet wel eten dwangvoeder ik nooit. Ze weet dat zelf het beste. Ik heb ooit eens 1x per dag gevoerd maar dat gaf geen verbetering. Tweemaal ging iets beter.
Ik voer overigens geen Barf maar KVV. Als ze iets verkeerds eet (bv kattevoer gejat) krijgt ze heel veel last van haar buikje.
Door Lil
#781703
Hier hetzelfde probleem, dat ik dus niet heb bij twee evenredig grote maaltijden per dag. Hier mag meneer dan absoluut geen gras eten (dit wilt hij wel maar dit leidt altijd tot een problematische verstopping). Eten wilt hij dan ook niet, maar ik weet dat het werkt dus geef ik hem idd een koekje, een rauw eitje etc. Als dit op is wilt hij een paar minuten later wel eten en dan gaat het goed.
Als ik het te laat merk, ja dan duurt het langer voordat het over is en wilt hij echt niet eten (geef dan water met melk en eitje of zo, koekjes etc. wilt hij dan niet meer), maar echt schadelijk nee is het niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door