Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barrak
#778859
Ik kom er nu net achter dat het bovenste deel van de vriezer ontdooid is. Waarschijnlijk de deur niet goed dicht gedaan. De bovenste 2 laden zijn ontdooid maar nog wel koud. Daar zit de carnibest kat in en kippelever, wat spiervlees enz. Kan ik dat gewoon weer invriezen of zit er niets anders op dan alles weg gooien?
Vraagje 2, ik heb de vriezer op -18graden staan. -24graden kan ook, wat is beter?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#778865
Ik heb het op 18 graden staan ,koud genoeg.

Ik denk dat je het best nog wel kan invriezen.
Ik vries kippenlever ook nog een keer in omdat ik het in bevroren toestand niet kan verdelen,laat ik eerst ontdooien en dan weer in porties invriezen.

Maar de laden moet je wel even droog maken anders komt er veel rijp op.
Door Lizzy
#778867
Is het echt helemaal ontdooit? Of is het nog echt heel koud? In geval dat het echt nog heel koud/beetje bevroren is: gooide ik het terug in de vriezer. Ik heb al mijn vriezers op -18 staan. Koud zat. Vroeger vroor ik dingen ook in met supervriezen. Doe ik ook niet meer. Ik had veel vaker vriesband.
Door conleeuw
#778882
ik zou het niet weggooien, opnieuw invriezen.
Ik was vorige week vergeten vlees voor de honden uit te halen, dus even snel langs de C1000 om kippenpoten te halen, lusten ze altijd wel, tot mijn stomme verbazing waren ze de kippenpoten aan het uitpakken voor de volgende dag, zou in de aanbieding zijn, en wat zag ik, ze waren hardstieke bevroren, dus lagen ze snachts te ontdooien, morgen koopt iedereen het, sommige mensen vriezen het dan in voor een ander keer, dan is het toch ook twee keer ingevroren geweest, nergens op het etiket stond dat het niet opnieuw ingevroren mocht worden, dus, zonder dat je het weet doe je het mischien toch..... twee keer invriezen van vlees dan ;)
#778887
conleeuw schreef: ik zou het niet weggooien, opnieuw invriezen.
Ik was vorige week vergeten vlees voor de honden uit te halen, dus even snel langs de C1000 om kippenpoten te halen, lusten ze altijd wel, tot mijn stomme verbazing waren ze de kippenpoten aan het uitpakken voor de volgende dag, zou in de aanbieding zijn, en wat zag ik, ze waren hardstieke bevroren, dus lagen ze snachts te ontdooien, morgen koopt iedereen het, sommige mensen vriezen het dan in voor een ander keer, dan is het toch ook twee keer ingevroren geweest, nergens op het etiket stond dat het niet opnieuw ingevroren mocht worden, dus, zonder dat je het weet doe je het mischien toch..... twee keer invriezen van vlees dan ;)
Wij halen ook eigenlijk helemaal geen supermarktvlees meer sinds we via barfplaats bij een slachthuis met winkel terecht zijn gekomen. We aten al geen varkensvlees meer omdat ik niet vind dat vlees groen hoort te zijn(blijkbaar denkt de super daar anders over), maar als ik nu even de kwaliteitsverschillen op een rijtje zet betaal ik graag dat kleine beetje extra om wel goed vlees te kopen. Bovendien kan ik dan direct wal lekkers voor Donja meenemen. Kip koop ik bij de makro, die is los ingevroren, kost niet teveel en ik ben heel erg tevreden met de kwaliteit.

Als je vlees herhaaldelijk invriest schijnt het aantal bacterien in het vlees toe te nemen, maar ik heb begrepen dat dat verder voor de honden geen bezwaar is. Zeker niet als je het gewoon ontdooit en direct voert.
Door Lil
#779029
Ik ben lui en ontdooi het honden en kattenvlees dat ik vaak al bevroren krijg aangeleverd en portioneer het dan, het is dan altijd 2 maal ingevroren geweest. De dieren hebben hier echt geen probleem mee, die krijgen ook geen salmonella. In de natuur eten ze ook kadavers die al dagen liggen, dus (dat beetje) extra bacterien in het vlees door het dubbel invriezen kunnen ze ook wel aan.
#779032
conleeuw schreef: ik zou het niet weggooien, opnieuw invriezen.
Ik was vorige week vergeten vlees voor de honden uit te halen, dus even snel langs de C1000 om kippenpoten te halen, lusten ze altijd wel, tot mijn stomme verbazing waren ze de kippenpoten aan het uitpakken voor de volgende dag, zou in de aanbieding zijn, en wat zag ik, ze waren hardstieke bevroren, dus lagen ze snachts te ontdooien, morgen koopt iedereen het, sommige mensen vriezen het dan in voor een ander keer, dan is het toch ook twee keer ingevroren geweest, nergens op het etiket stond dat het niet opnieuw ingevroren mocht worden, dus, zonder dat je het weet doe je het mischien toch..... twee keer invriezen van vlees dan ;)
Zo gaat het inderdaad in de supermarkt. Ik heb zelf ooit op de vleesafdeling gewerkt als bijbaantje. Er wordt vlees verkocht dat al ingevroren is geweest en thuis vriezen de mensen het weer in, wordt dus ook wel twee keer ingevroren.

Ik zou het vlees/carnibest gewoon weer invriezen en niet weggooien. -18C is volgens mij koud genoeg hoor, -24C lijkt me niet nodig.
Door Barrak
#779172
Het was nog wel echt koud maar zeker niet meer bevroren, iets kouder dan uit de koelkast. Ik heb de vriezer op de snel weer invriezen stand gezet, als ik het voor het portioneren zo ver zou laten ontdooien zou ik het ook weer invriezen dus het moet ook eigenlijk best kunnen.
Bedankt allemaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door