Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door numpie77
#778304
Mijn honden krijgen nu al weer een poosje Bandit. Ze krijgen ieder 250 gr per dag. Maar nu merken we toch dat ze aan het afvallen zijn. Tussendoor krijgen ze niet zoveel. Soms wat fruit of een stukje gedroogde long verder niks. Wat kunnen we doen? Wijzelf dachten om er misschien wat rijst bij te doen maar de ene hond mag niet zoveel granen binnenkrijgen. Of moeten we gewoon wat meer tussendoor geven? Nog meer voer geven vinden we geen optie. Het wordt dan echt veel te duur. We zijn nu gemiddeld 70 euro per maand kwijt. Hopelijk hebben jullie ideeen!
Door Cindy de Wolf
#778314
marga1953 schreef: Mogen ze alleen bandit eten?

Ja dat vraag ik me dus ook af want Bandit is zo'n beetje het duurste KVV wat te krijgen is. Het is natuurlijk wel biologisch en dat is veel waard maar helaas kan mijn portomonnee dat echt niet trekken voor 9 honden.
Door Mevroi Kruim
#778315
Hoe lang is een poosje? Want je ziet vaak bij de overgang naar vers dat honden een soort 'Atkins'reactie vertonen: vreten als dijkers en afvallen. Na verloop van tijd (paar maanden meestal) gaat dat weer over en kun je de hoeveelheid verminderen.
Ik zou zeer beslist geen koolhydraten bijvoeren, daarmee maak je die overgang alleen maar moeilijker en langer. Ik zou in plaats daarvan wat barf-onderdelen toevoegen, zoals de eerste beginnersbotjes, kippennekken en -vleugels bv, een lapje lam of geit, vlees met redelijk wat vet eraan, een keertje vette vis e.d. Dat is allemaal goed te betalen, en ook nog eens supergoed eten voor je honden.
En je zou idd ook tijdelijk kunnen aanvullen met een niet-biologische kvv, die zijn goedkoper. Maar barf is leuker  ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#778318
Als ze anders mogen eten dan zou ik naar goedkope adressen kijken.

Ik denk dat alles vers goedkoper is dan KVV.

Of een paar dagen KVV  en een paar dagen vers.

Een keer een kipkarkas of vleugeltjes enz. dat zal er best wel in gaan.
Door numpie77
#778353
We zijn nu ongeveer 2,5 maand over op kvv. Zij krijgen bandit omdat Jasper een aandoening heeft waarvan niet bekent is hoe het te genezen. Dus vandaar dat we met Tannetje hebben besloten om zo min mogelijk schadelijke stoffen bij hem binnen te laten komen. Sam krijgt het ook omdat ik niet verschillend wil voeren. En we geven het omdat wij zelf ook biologisch eten. Een goedkoop adres waar we bio barf producten kunnen krijgen is hier niet in de buurt. Wel hebben wel kippennekken in de vriezer dus die ga ik er zeker bij voeren. Maar het stelt me ook gerust dat het een reactie is. Ik maak me ook niet heel erg ongerust maar ja ze moeten nu niet nog magerder worden!!!!
Door Laska
#778377
Ik ben nog maar kort aan het barfen, maar wil ook alleen biologisch voeren. Ik heb het uitgerekend, maar voor mij is bio barf half zo duur als Bandit. Ik weet niet waar je woont, maar bij mij werkte het goed gewoon van heen en weer te gaan bellen naar bioslagers en geitenfokkers etc. Ik heb zo binnen een paar weken een flink aantal adresjes gevonden. Dus misschien toch nog eens proberen? Maar ik woon in het noorden, misschien is het daar makkelijker adresjes te vinden. Dat weet ik niet.

Tanja
Door Cindy de Wolf
#778380
Laska schreef: Ik ben nog maar kort aan het barfen, maar wil ook alleen biologisch voeren. Ik heb het uitgerekend, maar voor mij is bio barf half zo duur als Bandit. Ik weet niet waar je woont, maar bij mij werkte het goed gewoon van heen en weer te gaan bellen naar bioslagers en geitenfokkers etc. Ik heb zo binnen een paar weken een flink aantal adresjes gevonden. Dus misschien toch nog eens proberen? Maar ik woon in het noorden, misschien is het daar makkelijker adresjes te vinden. Dat weet ik niet.

Tanja
\

Zou het mogelijk zijn om wat bioadressen te geven?
Door Happy Tail
#778614
is het niet handig als mensen die bio adressen hebben deze even in een apart topic openen? lijkt me dan makkelijk zoeken voor de anderen namelijk.

en wellicht heeft Femke tijd om een apart Bio adressen hoekje in elkaar te zetten ::)
Door numpie77
#778857
Ik woon dus niet in het Noorden maar in Almere. Dus hier niet veel bio boeren :( Ik betaal hier op de bio markt 6 euro voor een kilo oude geit en 4 euro voor 1 kilo kippennekken. Is dat goedkoop of duur voor bio barf vlees?
Door Laska
#779495
Dat betaal ik ook ongeveer, maar voor andere dingen betaal ik weer veel minder (kipkarkas, kopvlees, pens), zodat ik het een beetje kan middelen. Het blijft natuurlijk veel duurder dan dat je gangbaar vlees voert, maar wel goedkoper dus dan Bandit. En ik geef van wat ik goedkoop kan krijgen naar verhouding wat meer aan mijn hond (zonder de verhoudingen uit het oog te verliezen). Heb je de Groene weg slager in Hilversum al eens geprobeerd? Ik weet dat het een zeer geschikte man is, maar weet niet of hij ook kipkarkassen of kopvlees etc. heeft.  En soms kun je wat regelen, bijvoorbeeld geitenvlees voor 6 euro, maar dan de pens of organen er gratis bij.
Door numpie77
#780154
Ik wil geen ander merk uitproberen. Geef juist bandit omdat die biologisch is. Dat zijn carnibest etc niet. Ik voer ze nu kippennekken en pens extra. Even aankijken hoe dat gaat. Echt heel mager zijn ze niet hoor. De een weegt 7,8 en de ander 10,3. Je kan bij beide nu wel goed de ruggengraat en ribben voelen maar nog niet zien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door