Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#775533
En we staan binnen enkele maanden weer voor de eventuele entingen  >:(
Nu heeft hij als laatste puppyenting gekregen:

Nobivac Lepto (het is een echte zwemmer)
Nobivac DHP (moest normaal de Parvo zijn, maar ze hadden de DHP ingespoten). Dus heeft hij toen twee maal de DHP gekregen.

Moet ik nu terug DHP laten enten als hij één jaar is en de Lepto?
Door chrisje
#775582
Angelique schreef: Als je het volgens het boekje wilt doen dan JA.
:D ::)
Eigenlijk wil ik het niet volgens het boekje doen.
Wat adviseren jullie??
Door Rosita
#775742
chrisje schreef: :D ::)
Eigenlijk wil ik het niet volgens het boekje doen.
Wat adviseren jullie??
Ik zou hem laten titeren. Vito is alleen bij de fokker geent met 6 wk. Ik heb hem met 9 wk en 12 wk laten titeren en omdat hij beide keren hoge titers had heb ik beide entingen overgeslagen. Hij is wel 2x met Nobivac lepto geent (13 wk en 17 wk) en laatst op bijna 1 jarige leeftijd met Nobivac DHP, maar als hij als pup alle entingen zou hebben gehad volgens schema dan zou ik hem met 1 jaar hebben laten titeren (vooral de Nobivac DHP slaat volgens mij met 12 weken heel goed aan). Vito krijgt wel ieder jaar Nobivac lepto en voor de rest laat ik hem voortaan titeren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#778009
chrisje schreef: :D ::)
Eigenlijk wil ik het niet volgens het boekje doen.
Wat adviseren jullie??
Ik adviseer niks, ik wil wel vertellen wat ik doe. En dat is de alleen de DHP laten zetten.
Door Lizzy
#778034
Ik adviseer ook niks. Ik heb op 1 jarige leeftijd ook de cocktail laten zetten (de DHP bestond toentertijd nog niet). De laatste keer dat ze die krijgt. Weil ent ik niet meer. Titers heb ik eerlijk gezegd ook niks mee. Want wat meet je feitelijk?
Door Jojo
#778056
Zusje is ook net een jaar. Ik laat met een maand ofzo (ze is net verkouden geweest) alleen de DHP zetten bij haar. Weil kan ze niet over en krijgt ze nooit meer, ookal is het een waterrat. De kans dat ze er wat van krijgt als ze geent wordt is 100%, als ze niet geënt wordt is de kans dat ze wat oploopt vele malen kleiner...maar je weet natuurlijk nooit hoe groot..... Het is een afweging he ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door