Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#774310
hoe lang kan je eend buiten de koelkast bewaren? ik heb geen ruimte in mijn koelkast om het te ontdooien. ik vraag me af hoelang het buiten de koeling kan. ik wilde het morgen gaan geven aan de honden. wanneer anders het beste eruit halen? want wil het niet laten rotten
Door *Ilse
#774333
als ik geen rumte in de koelkast heb om te ontdooien, zet ik het in de magnetron neer. Als je et morgen wil geven zou ik het vanavond voor het naar bed gaan erin zetten. Tenzij jij een nachtbraker bent natuurlijk!!! ;D ;D
Door lightning
#774337
hahahah nee ben geen nachtbraker maar heb op het moment zoveel in de koelkast en 2 eendkarkassen in de koelkast past niet :-[ ze zijn behoorlijk groot ook ;) maar ik zal ze eruit halen voordat ik naar bed ga en ze in de oven leggen is veel meer ruimte ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#774339
Ik vis het uit de vriezer en zet het in een emmer met deksel gewoon op de vriezer te ontdooien. Na een uur of 14 is het met dit weer wel ontdooid. De honden eten het ook nog als het drie dagen in die emmer heeft staan broeien  :-X :-X :P
Gebruikersavatar
Door pike
#774714
Ik laat hier ook regelmatig spullen buiten de koelkast, gewoon in de keuken (wel afgedekt) ontdooien. Want als ik het pas laat uit de vriezer haal, is het in de koelkast de volgende dag nog steeds half bevroren.
Door pallas
#774715
Ik heb een luieremmer om grote karkassen in te ontdooien, gaat prima en het stinkt een stuk minder in de koelkast  ;)
Door lightning
#774716
het is goed gegaan het ontdooien. 1 heeft het op de ander moest het niet en de laatste was verzadigd dus heb het laatste stuk wel bewaard
Door K&D
#774862
Kruimel schreef: Ik vis het uit de vriezer en zet het in een emmer met deksel gewoon op de vriezer te ontdooien. Na een uur of 14 is het met dit weer wel ontdooid. De honden eten het ook nog als het drie dagen in die emmer heeft staan broeien  :-X :-X :P
is het dan nog niet vanzelf uit de emmer gekropen met dit weer?  ::) :P :P :P
Door Mevroi Kruim
#774888
Dubhe en Kyrah schreef: is het dan nog niet vanzelf uit de emmer gekropen met dit weer?  ::) :P :P :P
Heel goed sluitend deksel  8)
Gebruikersavatar
Door pike
#775085
En hij staat vast in de schaduw? Kan je de honden er nog bij vandaan houden? Hier gaat de pens altijd in een emmer met deksel buiten naast de keukendeur (als het dan plenst kan ik hem grijpen zonder nat te worden ::) Die staat daar één nacht, en als de honden de volgende ochtend de tuin in gaan komen ze niet verder dan die emmer  :D
Door Mevroi Kruim
#775178
Ze ruiken het niet. Dat is vanwege die echt goedsluitende deksel. Zoiets als een goede kwaliteit koelkastbak, maar dan 10 liter, of 5, of 2.
Ze weten wel dat er soms wat in zo'n emmer zit maar vaak ook niet, ik heb er een heel stel, dus ze maken zich er niet druk over. Pas als de deksel eraf gaat  :-X :-X :P
Door roefus
#775238
Ik pak 's avonds spullen uit de vriezer en ontdooi deze in gesloten emmers buiten de koeling (anders duurt het te lang voordat de boel ontdooid is).
Maar met de temperatuur van de laatste dagen, gaan die emmers 's ochtends de 'hondenkoelkast' in. Anders is het snel een zootje.
Moet wel zeggen dat de schuur behoorlijk opwarmt als het buiten heet is.
Door Eef+Stippels
#775310
Ik haal het voer savonds uit de vriezer om te ontdooien. Niet in de koelkast trouwens. Naast dat ik niet zit te wachten op die karkassen in mijn eigen koelkast, ontdooit het dan ook niet snel genoeg.  Ik dek het wel heel goed af.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#775634
ik haal het s'middags er uit voor de volgende dag en zet het in de koelkast,zeker als het zo warm is.

trouwens ook goed voor de koelkast, ;)

Ik heb ergens gelezen dat het beter is om het langzaam te laten ontdooien in de koelkast.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door