Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#774029
Mijn honden en ik zijn dol op vakantie  ;D

Wij zijn vooral veel te vinden in Duitsland en Spanje. Ik laat ze altijd netjes ieder jaar enten met om het jaar de zware (?) en de andere een lichtere (?) enting. Natuurlijk krijgen ze om de 3 jaar rabies.
Klopt het dat alleen de rabies verplicht is in de eu? Waar kan ik dat vinden?

Ik zou graag stoppen met enten. Ik vind het een beetje onzin namelijk. Ze zitten nooit in een kennel en ze zijn allebei ouder als 6 jaar.
Door ~Joke~
#774075
Alleen rabies is verplicht in Europa de rest hoeft niet. Je hebt wel een hondenpaspoort nodig waarin de rabies enting is opgetekend.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#774576
schnüggerli schreef: toevallig heb ik net informatie gevraagt over de entingen wij gaan naar Zwitserland daar geld rabiës maar 1 jaar dus moet ik weer enten
http://www.knmvd.nl/themes/388910160
Ik weet niet wanneer je vertrekt, maar volgens de info die ik heb gekregen (ik reis nogal eens met honden door Zwitserland heen) wordt vanaf 1 juli van dit jaar ook in Zwitserland gewoon de geldigheidsduur die de fabrikant van het vaccin aangeeft aangehouden. Tot 1 juli geldt inderdaad maar een geldigheidsduur van 1 jaar.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#775177
schnüggerli schreef: wij gaan dus 5 augustus! Dus dat zou beteken dat ik niet hoef te enten??
Volgens een artikel dat ik een paar maanden terug las in een Zwitsers hondentijdschrift niet, nee.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door