Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#773190
Ik geef tot nu toe alleen verse vis, maar ik dacht "ach, laat ik eens wat lekkers (beetje afwisseling kan geen kwaad) meenemen"... Dus bij de supermarkt gekeken naar de blikjes met vis..... Ben zelf geen visliefhebber en werd dus verast door de enorme(!) hoeveelheid variatie....
Eh, wat kies ik? Welke blikvis kan ik geven (en hoeveel?) en ik zag ook vis op verschillende basis (o.a. olie)... Wat kan ik het beste wel, of juist niet kiezen?

Rachel.
Door *Natasja*
#773195
Ik geef altijd sardientjes in zonnebloemolie. Ik laat de vis eerst goed uitlekken, en dep daarna nog met keukenrol na.
Gebruikersavatar
Door pike
#773200
Van blikjes geef ik doorgaans de zalm, die zit in zijn eigen water. Sardientjes heb ik ook gegeven, maar omdat die op olie zitten vind ik het altijd een vet geklieder dus daar ben ik mee gestopt. Ik heb laatst ook een keertje sardinella (wat dat ook wezen mag) op tomatensaus gekocht. Vonden ze ook erg lekker maar ik vond het heel erg zout ruiken dus dat geef ik maar niet meer! Tonijn bevat veel kwik dus dat koop ik ook niet. Ik vind dat je bij zalm de meeste vis voor je geld hebt. Wel even opletten dat je goedkope blikjes neemt. Hier betaal ik 65 cent in de supermarkt voor een blikje, maar er staan er ook (even groot) die kosten meer dan 2 euro!
Door Lizzy
#773214
Ik geef of een blikje zalm of een blikje makreel op water of sardientjes in olijfolie of in tomatensaus of haring in tomatensaus.
Door Malamoods
#773220
Top! Daar heb ik wat aan! Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker!
Kan ik een heel blikje geven? Of is dat teveel? En hoe bewaar ik eventueel de rest het beste?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#773228
Tonijn uit blik voor de katten is dat te veel kwik wat er in zit?

Ze krijgen het 1 x per 2 weken.
Door Lizzy
#773234
Malamoods schreef: Top! Daar heb ik wat aan! Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker!
Kan ik een heel blikje geven? Of is dat teveel? En hoe bewaar ik eventueel de rest het beste?

Rachel.
Ik geef zo'n blikje verdeeld over drie honden maar ze zouder er prima alle drie 1 lusten! Als je de olie zoveel mogelijk afspoeld, zal hij er geen dunne van krijgen en kun je er makkelijk 1 geven. Je kunt ook de helft geven, de andere helft in de koelkast zetten en dit de volgende dag geven.
Door Lizzy
#773235
marga1953 schreef: Tonijn uit blik voor de katten is dat te veel kwik wat er in zit?

Ze krijgen het 1 x per 2 weken.
Tonijn bevat altijd veel kwik. Dus ook de blikjes tonijn voor katten bevat kwik. Maar 1 keer per 2 weken moet wel kunnen, denk ik. Zal ik je een sterk verhaal vertellen? (tis jammer genoeg nog te vroeg voor een sterke borrel ;D): Mijn zus heeft een kat en die had hele rare zenuwtrekken. Al jaren. En toen vertelde ze me dat haar kat meerdere keren per week een beetje tonijn kreeg. Ik zei haar dat ze daar maar eens mee moest stoppen en dat ze haar kat maar eens grondig moest ontgiften/reinigen met chlorella. Na een half jaar waren de zenuw-aanvallen over. Het kAn toeval zijn natuurlijk. Maar ik denk het niet.
Door Malamoods
#773240
De andere helft van het blikje dan maar even in een apart afgesloten bakje bewaren? Blikjes mogen (geopend) toch niet in de koelkast?
En blikvis laxeert ook neem ik aan?

Rachel.
Door Noes
#773688
Mijn golden krijgt gewoon een heel blikje maar je hebt wel behoorlijk wat verschillende maten hoor  ;D maar ze raakt er niet van aan de dunne en heeft erg gevoelige darmen. De olie giet ik er wel af, maar niet deppen.
Door Nynke
#773701
Ja Rachel, in een afgesloten bakje, niet in het blikje bewaren, da's nooit goed.
Gebruikersavatar
Door pike
#773747
Blikje vis krijgen ze hier soms als extraatje, ze krijgen dan ieder een kwart blikje. De rest gaat in een bakje in de koelkast voor de volgende dag.
Van diarree merk ik hier helemaal niets van de blikvis (ook niet van de verse vis).
Door Malamoods
#773893
Nynke F schreef: Ja Rachel, in een afgesloten bakje, niet in het blikje bewaren, da's nooit goed.
Thanks! ;)

Rachel.
Door Boefke
#774222
Bij mij krijgen ze het hele blikje ineens. Hooguit 1 keer per week een blikje, meestal minder vaak. Ik geef vanalles, uitgezonderd tonijn. Dat blieft meneerke Boef niet ::) Ik laat de olie als dat erin zit, of de saus als die erbij zit voor het grootste deel in de gootsteen lopen.
Door Malamoods
#774602
Boefke schreef: Bij mij krijgen ze het hele blikje ineens. Hooguit 1 keer per week een blikje, meestal minder vaak. Ik geef vanalles, uitgezonderd tonijn. Dat blieft meneerke Boef niet ::) Ik laat de olie als dat erin zit, of de saus als die erbij zit voor het grootste deel in de gootsteen lopen.
Geef je daarnaast ook verse vis Esther? Of gebruik je het blikje vis als vervanger voor vers?

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door