Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vlcaki
#77218
<<zij geven Varken :o <<

Dat "detail" is hun vergeven Jolly........... het is immers een Amerikaanse http. 8) 8) 8)

gr.
Roger
Gebruikersavatar
Door Sonja
#77223
laura schreef: misschien een rare vraag hoor, maar hebben ze daar de ziekte van aujesky niet dan?
In bepaalde streken wel en in andere streken weer niet. Ik geloof dat Dory ook wel eens varkensvlees voert?
Door Yorick
#77291
Begrijpt ik het nou verkeerd of is het niet noodzakelijk dat de honden groenten krijgen? Als ze gras eten laten doen maar specifiek groenten toevoegen is niet levensnoodzakelijk.
Door Lizzy
#77298
Gaaf gedaan, deze website!

In de USA komt nauwelijks Aujeszky voor en veel Staten zijn Aujeszky-vrij. Australie komt bijv. ook helemaal geen Aujeszky voor. Ergo, daar kennen ze deze varkensziekte niet eens.

En qua groentes: de een vindt dat een hond geen groentes nodig heeft. Ik zou zelf er nooit voor kiezen om mijn honden geen groentes, kruiden etc. te geven. Ze kunnen ze dan wel niet nodig hebben, ik vind dat het geen kwaad kan om ze te geven en ze vormen een goede basis van vitamines en mineralen en vetzuren, etc. Een dieet van alleen vlees, botten en orgaanvlees vind ik dus ook veeeeel te saai en niet afwisselend genoeg. Plus, mijn Dalmaten hebben zeker groentes nodig voor een juiste zuur/base balans. Ik zou mijn Dalmaten niet gezond weten te houden zonder groentes. Tenzij ik ga aanklooien met veel zuivel. Naar mijn smaak is zuivel ongezonder voor de hond dan groentes.

Maar, ieder zijn meug! Ik vind dat als je vindt dat jouw hond geen groentes nodig heeft; moet je ze niet geven. Als je vindt dat ze ze wel moeten hebben, moet je ze wel geven.
Door Yorick
#77306
Lizzy schreef: En qua groentes: de een vindt dat een hond geen groentes nodig heeft. Ik zou zelf er nooit voor kiezen om mijn honden geen groentes, kruiden etc. te geven. Ze kunnen ze dan wel niet nodig hebben, ik vind dat het geen kwaad kan om ze te geven en ze vormen een goede basis van vitamines en mineralen en vetzuren, etc. Een dieet van alleen vlees, botten en orgaanvlees vind ik dus ook veeeeel te saai en niet afwisselend genoeg. Plus, mijn Dalmaten hebben zeker groentes nodig voor een juiste zuur/base balans. Ik zou mijn Dalmaten niet gezond weten te houden zonder groentes. Tenzij ik ga aanklooien met veel zuivel. Naar mijn smaak is zuivel ongezonder voor de hond dan groentes.

Maar, ieder zijn meug! Ik vind dat als je vindt dat jouw hond geen groentes nodig heeft; moet je ze niet geven. Als je vindt dat ze ze wel moeten hebben, moet je ze wel geven.
Bedankt Lizzy! Heb weer iets bijgeleerd! Ik vind vlees alleen ook vrij saai vandaar de vraag. er staat ook niet dat het schadelijk is groentes dus .... ik blijf ze lekker geven dat prutje hoor!!

Prachtige foto van Brutus trouwens, om op te eten ...
Door 202spots
#77385
Hey...zo'n kookboek heb ik ook!!!! ;D ;D
Ik heb zelfs ook nog 'n recept voor lamskop en koeikop...
Mijn zelfgemaakte veggie recept krijgen ze elke dag,en het veggie recept van de site eten ze eten ze hier ook dagelijks als toetje ;D
En JA...ik geef ze 1 x per week ook varkennek.... :-X
Heb ook wel is in de lengte doorgezaagde varkpoot gegeven,vinden ze heerlijk maar de volgende dag poopen ze stenen... :-\
Door rob
#77517
ja jammer dan, dat doen ze dus ook op teveel runderbot dus daar kun je varkensbot niet de schuld van geven, het is maar net waar men in gelootd of wat men wel of niet wil geven. :)

Linda
Door Helen
#78106
Ik vind alleen vlees niet veel te saai en ik geef ook maar een klein percentage GF. Maar ik voer te weinig hele prooidieren (met maag en darm inhoud dus) voor mijn gevoel om de GF-jes weg te laten. Verder is mijn hond niet in de gelegenheid om zo nodig kruiden waar haar lichaam naar vraagt zelf op te zoeken. Dus vind ik het ook nuttig om veel kruiden in de GF-mix te stoppen.

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door