Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#772826
ik weet niet of het hier goed staat aangezien mijn honden op kvv staan van carnibest. Maar ik zou wel willen weten welke botten ik kan geven als recreatiebotten, zodat ze na een kvv maaltijd 10 minuutjes kunnen knauwen, ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat deze botten opgegeten worden? Ik heb al gezocht onder recreatiebotten maar krijg niet echt wat ik zoek. Ja ik had gezegd dat ik af en toe zou barfen maar dat met die kippennekken durf ik echt niet aan, raar he en ik zou ze best een kalfsbot?? ofzo als recreatiebot willen geven als dat kan.
Laatst gewijzigd door Dami op wo 06 jun 2007, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772828
Puur voor de leut kun je de dragende delen van het skelet geven, dus poten e.d. deze zijn knikkerhard en die kunnen ze dus niet opeten.
Dit soort botten kunnen je wel een gebitje kosten :-X
Door Dami
#772837
ja daar ben ik dus bang voor dat hun tanden en kiezen eraan gaan met die dragende botten, zouden er geen andere botten kunnen zijn die je kan geven als recreatiebotten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772839
dianatara schreef: ja daar ben ik dus bang voor dat hun tanden en kiezen eraan gaan met die dragende botten, zouden er geen andere botten kunnen zijn die je kan geven als recreatiebotten?
Uh nee..als je als criterium hebt dat ze ze niet op mogen eten dan is dit het enige.

Mwah, misschien is een stuk luchtpijp ook nog een optie, zijn ze ook even druk mee, weinig voedingswaarde en qua opeten kan het echt geen kwaad.
Door Dami
#772849
Nou ze zouden de botten eventueel wel op mogen eten, maar dan zal ik toch met die kippennekken moeten beginnen lijkt me ivm wennen aan de vertering van de botten??
Door 202Spots
#772854
dianatara schreef: Nou ze zouden de botten eventueel wel op mogen eten, maar dan zal ik toch met die kippennekken moeten beginnen lijkt me ivm wennen aan de vertering van de botten??
Wanneer ze niet gewend zijn om bot te eten, dan zou ik geen recreatie bot geven.
Dus idd...eerst met kippen nek,karkas en vleugels aan bot laten wennen...
Dan kan je er ZELF misschien OOK wel aan wennen om botjes te geven 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772855
dianatara schreef: Nou ze zouden de botten eventueel wel op mogen eten, maar dan zal ik toch met die kippennekken moeten beginnen lijkt me ivm wennen aan de vertering van de botten??
Ow sorry, ik begreep even dat je eetbare botten niet aandurfde.

Ja, dat is dan wel het handigst. Qua knaagwerk is een kippenek uiteraard 0,0, maar voor het wennen is het prima. Volgende stap zou dan een eendenek of kipkarkas zijn en daarna eventueel eendkarkas en als ales lekker rustig opgeknabbeld wordt en de ontlasting is goed dan zou je een geitenrib kunnen geven. Maar dat is dan allemaal geen recreatiebot meer en omdat ze het opeten. Zo'n bot moet je dan wel in gewicht in mindering brengen op de kvv, anders kun je ze zo de straat uit rollen.
Door Dami
#772864
Nou dan moet ik me er maar toch overheen zetten en kippennekken gaan geven, ik had al wel gevraagd hier op de markt bij de poelier maar die zei dat hij dat niet mag verkopen ivm salmonella(was ik ook bang voor, tot je na gaat denken dat in kvv ook gewoon rauwe kip verwerkt zit), vreemd want hij verkoopt ook gewoon kip, hahahaha, dus dat begreep ik weer niet.
Door Mevroi Kruim
#772869
Weer zo'n poelier die niet alleen kip maar ook kletskoek verkoopt  ::)

Kippennekken mogen gewoon verkocht worden, dus het is onzin van die salmonella. Gewoon onwil.
Door Dami
#772887
ja ik dacht al dat ie uit zijn nek kletste want als ik bij barf a la carte kijke, staat er een polier bij hier uit de buurt die wel kippennekken verkoopt, van het weekend maar even een bezoekje brengen aan hem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door