Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#771516
Over drie weken gaan we met Ruby naar Frankrijk. De scalibortekenband heb ik gisteren om gedaan, maar nu nog iets extra's preventief tegen hartworm, werd mij aangeraden. Nu las ik dat er een strongholdpipetje is, maar die werkt niet alleen tegen hartworm, maar ook tegen andere wormen, vlooien, oormijt en weet ik wat al niet meer... Dat vind ik eigenlijk niet nodig.... Volgens mij zijn er ook tabletten of niet? Zijn die alleen specifiek tegen hartworm en ben ik daar al niet te laat mee?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes,

Fieke
Door Danny
#771533
Ik ben ik april naar de Ardennen geweest, heb op dag van terug komst Gina ontwormt met Milbemax en na een maand nog een keer herhaald.
Dit is ook tegen hartwormen, of er verder iets anders is weet ik niet...
Door Lizzy
#771639
Volgens mij heb je nog Heartguard en Milbemax. Volgens mij werken beide middelen wel tegen meerdere wormen maar volgens mij niet tegen vlooien/teken enzo.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#772152
Sennaruby schreef: Weet ik, maar ik hoorde dat het toch niet voldoende zou beschermen....

Groetjes,

Fieke
Ik weet niet van wie je dat hebt gehoord, maar het lijkt me toch sterk dat ze dat bij intervet zomaar op hun site zouden zetten. Ik bedoel: als zou blijken dat die band niet voldoende beschermt en honden zouden besmet raken ondanks een correct gebruik van de scaliborband dan gaat intervet daar toch problemen mee krijgen?
Door ~Joke~
#772171
Maar hoe werkt de band? Hij is geurloos las ik ergens en hij verspreidt door wrijving het vergif over de vacht van de hond. Vallen de muggen dan dood door de giftige dampen? Lijkt me voor de mens en de hond zelf ook niet lekker om dat vergif in te ademen of gaan de muggen dood nadat ze hebben gebeten? In dat laatste geval wordt de hond toch besmet als hij door een besmette mug wordt gebeten.
Door Sennaruby
#772208
Op de band staat dat deze een anti-feeding effect heeft op de muggen. Hoe dat precies werkt.... ik heb geen idee!

Groetjes,

Fieke
Door Kynida
#783883
Al nieuws, ik ga over een paar weken naar Italie, Lilly heeft de scaliburband al om, maar ik ben nu toch benieuwd of dat afdoende werkt tegen hartworm... ???
Door Kynida
#783886
Is er al nieuws? We gaan over een paar weken naar Italie en Lilly heeft de scaliburband al om maar ik zou toch wel graag weten of die afdoende beschermd tegen hartworm.... ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door