Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#770017
Bij mij in de buurt zit een hertenfarm en een struisvogelboerderij.
Ik wil eens langsgaan om barfproducten.
Wat mogen de honden eten van het hert en de struisvogel ?
Niet dragende botten weet ik wel, maar hoe zit het met struisvogelorganen en met hertenorganen ? welke wel en welke niet ?

Marijke
Door Sultan
#770034
Van hert gebruik ik alle gangbare organen, als ik er aan kan komen!
Dus, hart, nier, lever e.d.
Van struisvogel alleen het vlees, maar dat is ook het enige waar ik aan kan komen momenteel :)
Door Lizzy
#770229
Ik zie eigenlijk (behalve de dragende botdelen) geen reden waarom je bepaalde delen niet zou kunnen voeren. Ik denk dat struis-orgaan ook prima is. Tenminste, ik heb nog nooit ergens gehoord of gelezen dat je dat niet zou kunnen geven.
Door peerle
#770330
Van hert gebruik ik alle gangbare organen, als ik er aan kan komen!
Dus, hart, nier, lever e.d.
Van struisvogel alleen het vlees, maar dat is ook het enige waar ik aan kan komen momenteel
Waarom zou je van de struis geen organen gebruiken?
ik zou hier even ipv sultan al willen een alternatieve kijk op het eerste citaat geven. Ik denk niet dat sultan meteen bedoelde dat ze geen struisorganen zou gebruiken, maar dat ze er niet aan kan komen !

Ik vermoed dat ongeveer iedereen op deze hert-en struisvogelvraag trouwens wel hetzelfde zou antwoorden : alles geven, buiten de dragende botten, en dat ook niet omdat die slecht zijn, maar omdat de tanden er te snel van gaan slijten. Eerlijk gezegd ben ik nu ook niet zeker van struisvogelkop met die scherpe snavel...eendesnavel gaat hier probleemloos naar binnen, maar een struisvogel is toch al van een ander kaliber, niet ?  ;)
Door Mevroi Kruim
#770361
Ik begreep uit eerdere postings van mensen die struisvogelkarkassen voerden dat de botten heel broos en licht zijn, als echte vogelbotten. Ze splinterden ook niet dus volgens mij kun je die goed voeren.
Door Cindy de Wolf
#770538
Kruimel schreef: Ik begreep uit eerdere postings van mensen die struisvogelkarkassen voerden dat de botten heel broos en licht zijn, als echte vogelbotten. Ze splinterden ook niet dus volgens mij kun je die goed voeren.
Hmm ik heb weer andere verhalen gehoord.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door