Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door geer
#770025
Rrrrr...ik heb een vlo gevonden. En pikaal is Sophie aan het krabben geslagen. Nu heb ik nog 2 pipetjes Advantage voor kleine hondjes, en twee voor de kat. Kan ik Soof de 2 pipetjes voor de hondjes geven en Ted eentje voor de kat? Of verschilt dat?
Door Helen
#770047
geer schreef: Rrrrr...ik heb een vlo gevonden. En pikaal is Sophie aan het krabben geslagen. Nu heb ik nog 2 pipetjes Advantage voor kleine hondjes, en twee voor de kat. Kan ik Soof de 2 pipetjes voor de hondjes geven en Ted eentje voor de kat? Of verschilt dat?
Nee hoor kan. Als de gewichten maar kloppen. Kleine hondjes is tot 10 kg toch? Hoeveel weegt Ted. Ik geloof dat voor de normale kat advantage tot 4 kg gaat en voor grote katten tot 8 kg.
Dan moet je ff uitrekenen wat Tedje moet!!
Door ~Joke~
#770223
Mijn da vertelde eens dat je geen gif middelen voor de kat op de hond moet gebruiken omdat de samenstelling van het vergif voor beide anders is. Het ging in mijn geval over frontline pipet maar ik neem aan dat het ook voor advantage geldt. Hoe gek het mag klinken het schijnt dat je 'beter' het middel voor de kat op de hond kunt gebruiken dan andersom.
Door Helen
#770431
Joke Miedema schreef: Mijn da vertelde eens dat je geen gif middelen voor de kat op de hond moet gebruiken omdat de samenstelling van het vergif voor beide anders is. Het ging in mijn geval over frontline pipet maar ik neem aan dat het ook voor advantage geldt. Hoe gek het mag klinken het schijnt dat je 'beter' het middel voor de kat op de hond kunt gebruiken dan andersom.
Bij adavantage is dat niet zo. De samenstelling is exact hetzelfde voor hond en kat.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door