Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#769789
Boomer heeft last van een allergie, zijn poten, ze jeuken en hij gaat eraan likken. Nu moeten wij dus kijken waar het aan ligt. En dan praten wij over voeding.
Mijn DA weet niet dat ik kvv en rauw vlees geef. Hij is ook geen voorstander en zal als ik het hem vertel direct afraden dat te geven. Ook in belang van gezondheid van Boomer zal ik moeten samen werken met de Da en hun behandeling of moeten veranderen van Da. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn DA.
Mijn rauw vlees bestaat uit; kip, rund, kalf, geit, lam, vis.
Zalmkop en smuldier.
Ik heb wat tussen doortjes weg gedaan omdat ik het vermoeden heb dat die nog wel eens te veel troep kunnen bevatten.
Ik hoop niet dat het komt door bijv te veel kip, of rauwe eieren. De allergie is wel begonnen ten tijden van de overgang naar kvv en rauw.
Wie kent deze situatie of kan mij vertellen oe ik erachter kan komen waar Boomer last van heeft.
Ook heeft hij soms last van groene afscheiding uit zijn piemel.

Linda
Door *Natasja*
#769826
Ik ben geen expert, maar als je zegt dat het alleen zijn poten zijn: weet je dan wel zeker dat het in de voeding zit. Kan het bijv. niet door het gras of pollen komen, waar hij allergisch voor is?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769830
Linda en Boomer schreef: Boomer heeft last van een allergie, zijn poten, ze jeuken en hij gaat eraan likken. Nu moeten wij dus kijken waar het aan ligt. En dan praten wij over voeding.
Mijn DA weet niet dat ik kvv en rauw vlees geef. Hij is ook geen voorstander en zal als ik het hem vertel direct afraden dat te geven. Ook in belang van gezondheid van Boomer zal ik moeten samen werken met de Da en hun behandeling of moeten veranderen van Da. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn DA.
Mijn rauw vlees bestaat uit; kip, rund, kalf, geit, lam, vis.
Zalmkop en smuldier.
Ik heb wat tussen doortjes weg gedaan omdat ik het vermoeden heb dat die nog wel eens te veel troep kunnen bevatten.
Ik hoop niet dat het komt door bijv te veel kip, of rauwe eieren. De allergie is wel begonnen ten tijden van de overgang naar kvv en rauw.
Wie kent deze situatie of kan mij vertellen oe ik erachter kan komen waar Boomer last van heeft.
Ook heeft hij soms last van groene afscheiding uit zijn piemel.

Linda
In dat geval zou ik eerst proberen hoe het gaat op enkel die dingen die ook in de kvv zaten. Tja, en wat  je met je da gaat doen zul je zelf moeten bedenken want je weet waarschijnlijk nu al wat je voorgeschreven gaat krijgen en als je nu ook al weet dat je geen trek hebt om je hond brokken te gaan voeren dan lijkt het me een heel onvruchtbare samenwerking worden. IK zou gewoon eerlijk zijn tegenover die DA en zeggen dat je vers voert en ook zeker van plan bent om dat te blijven doen en dat je binnen dit segment gaat zoeken naar de oorzaak van de allergie, maar dat droogvoer geen optie is. Dan laat hem maar kiezen of hij erin mee wil gaan. JIJ bent de klant, dus je mag best meedenken in het plan van aanpak.
Maar ik zou eerst even terug gaan naar de kvv-dingetjes, even niks geen rariteiten erbij, even wachten tot alles weer wat rustiger wordt en dan één voor één wat nieuw dingen toevoegen zodat je ziet wat voor effect dat heeft.
Een puspiemel hoort een beetje bij een reu maar kan erg worden als er loopse teven in de buurt zijn. Lijkt me zo 123 niet direct voedelgerelateerd of in verband staan met de allergie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#769837
Angelique schreef: Tja, en wat  je met je da gaat doen zul je zelf moeten bedenken want je weet waarschijnlijk nu al wat je voorgeschreven gaat krijgen en als je nu ook al weet dat je geen trek hebt om je hond brokken te gaan voeren dan lijkt het me een heel onvruchtbare samenwerking worden. IK zou gewoon eerlijk zijn tegenover die DA en zeggen dat je vers voert en ook zeker van plan bent om dat te blijven doen en dat je binnen dit segment gaat zoeken naar de oorzaak van de allergie, maar dat droogvoer geen optie is. Dan laat hem maar kiezen of hij erin mee wil gaan. JIJ bent de klant, dus je mag best meedenken in het plan van aanpak.
Ik zal het nog sterker vertellen hypoallergene brokken mag je niet eens gebruiken om een voedselallergie uit te sluiten  :-X . Tenminste dat wordt onderwezen aan aankomend dierenartsen, het advies luidt zelf bereiden (ze hebben het dan wel over koken  :-X ), want je weet niet wat er precies in die brokken zit.
Door Linda en Boomer
#769848
Mijn eerste ingeving is ook niet dat het te maken heeft met voedsel want hij heeft inderdaad alleen last van zijn poten.
Ook loopt hij veel door bosjes en struiken maar dat deed hij altijd al.
Hoe kan ik een gras en pollenallergie behandelen. (wacht nog wel eerst af)
Zal ik dan nu beginnen met alleen kvv?? De DA zei te letten op te veel eiwitten?

Bedankt voor jullie snelle reacties. Deze situatie is naturlijk mooi voor de DA om te zeggen dat rauw voeren slecht is.

Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769865
Linda en Boomer schreef: Mijn eerste ingeving is ook niet dat het te maken heeft met voedsel want hij heeft inderdaad alleen last van zijn poten.
Ook loopt hij veel door bosjes en struiken maar dat deed hij altijd al.
Hoe kan ik een gras en pollenallergie behandelen. (wacht nog wel eerst af)
Zal ik dan nu beginnen met alleen kvv?? De DA zei te letten op te veel eiwitten?

Bedankt voor jullie snelle reacties. Deze situatie is naturlijk mooi voor de DA om te zeggen dat rauw voeren slecht is.

Linda
Toch zie je vaak dat een allergie voor een bepaald eiwit zich uit in het pootje kluiven. Maar goed, in je eerste bericht gaf je zelf aan dat het was begonnen toe je van kvv overschakelde naar barf. Als je tweede idee dan een pollenallergie is dan hoef je ook geen maatregelen te nemen ten aanzien van de voeding.

Ja prachtig.....zolang de meeste allergiën nog van brokvoer afkomen heeft hij volgens mij weinig in te brengen ;D
Door Linda en Boomer
#769915
Als ik het goed begrijp is het de tijd voor gras en pollen allergie maar het pootje likken kan ook met eiwit te maken hebben. 

Als ik wil onderzoeken of het een eiwit allergie is dan zijn er een aantal producten die ik niet mag geven. Een ei kon geen kwaad volgens de DA. Welke allergie moet ik het eerste onderzoeken.
Ik denk het snelst een antwoord te krijgen als ik voor een aantal weken geen kip geef. Een gras of pollen periode stopt een keer, en ik weet niet wanneer?
Dus vanaf morgen alleen kvv. In deze zit wel eiwitten maar de normale hoeveelheid.
Iemand nog meers tips?

Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769938
Linda en Boomer schreef: Als ik het goed begrijp is het de tijd voor gras en pollen allergie maar het pootje likken kan ook met eiwit te maken hebben. 

Als ik wil onderzoeken of het een eiwit allergie is dan zijn er een aantal producten die ik niet mag geven. Een ei kon geen kwaad volgens de DA. Welke allergie moet ik het eerste onderzoeken.
Ik denk het snelst een antwoord te krijgen als ik voor een aantal weken geen kip geef. Een gras of pollen periode stopt een keer, en ik weet niet wanneer?
Dus vanaf morgen alleen kvv. In deze zit wel eiwitten maar de normale hoeveelheid.
Iemand nog meers tips?

Linda

Afbeelding
Door macho
#769965
Angelique schreef: Toch zie je vaak dat een allergie voor een bepaald eiwit zich uit in het pootje kluiven. Maar goed, in je eerste bericht gaf je zelf aan dat het was begonnen toe je van kvv overschakelde naar barf. Als je tweede idee dan een pollenallergie is dan hoef je ook geen maatregelen te nemen ten aanzien van de voeding.

Ja prachtig.....zolang de meeste allergiën nog van brokvoer afkomen heeft hij volgens mij weinig in te brengen ;D
volgens mij bedoelde ze dat het is begonnen toen ze naarkvv en barf overschakelde
dit staat in haar eerste berichtje

De allergie is wel begonnen ten tijden van de overgang naar kvv en rauw
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770058
macho schreef: volgens mij bedoelde ze dat het is begonnen toen ze naarkvv en barf overschakelde
dit staat in haar eerste berichtje

De allergie is wel begonnen ten tijden van de overgang naar kvv en rauw
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770060
Angelique schreef:
Ja klopt IK heb namelijk alles wel goed gelezen. Dat van die brokken slaat op de opmerking over de dierenarts.
Door Linda en Boomer
#770181
Heeft een allergie niet temaken met een teveel aan een bepaalde voedindswaarde?
Angelique je reageert met een poppetje op mijn verhaal van in de kvv zit normale hoeveelheid eiwitten. Volgens mij wil je met het poppetje wat zeggen maar misschien is het verstandig als je gewoon zegt wat je bedoelt. Ik kan wel gissen maar lijkt mij niet echt een optie.

Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770189
Linda en Boomer schreef: Heeft een allergie niet temaken met een teveel aan een bepaalde voedindswaarde?
Angelique je reageert met een poppetje op mijn verhaal van in de kvv zit normale hoeveelheid eiwitten. Volgens mij wil je met het poppetje wat zeggen maar misschien is het verstandig als je gewoon zegt wat je bedoelt. Ik kan wel gissen maar lijkt mij niet echt een optie.

Linda
Nou, ik zou wel graag willen weten dan wat je bedoelt met "in kvv zitten normale hoeveelheden eiwit"  en dan meteen de vraag erachter aan....waarom in je zelf samensgestelde maaltijd dan volgens jouw idee niet. Het gaat bij die allergie namelijk niet om de hoeveelheid eiwit, maar om  het soort. En als het goed is bevat de gemiddelde kvv (door de toevoeging van granen) maar iets minder eiwit dan een graanvrije zelfsamengesteld menu.
Door Linda en Boomer
#770216
Nu snap ik dus wat een allergie inhoud. Het heeft niets temaken met teveel aan eiwit maar met een bepaald soort eiwit. Ik had geen idee. De twee vragen die je stelt hoef ik dus niet te beantwoorden.
Zit er dan in elk soort vlees, kvv andere soorten eiwitten??
Misschien kun jij mij iets meer vertellen zodat ik ook  meer kennis van allergieen heb.

Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770365
Linda en Boomer schreef: Nu snap ik dus wat een allergie inhoud. Het heeft niets temaken met teveel aan eiwit maar met een bepaald soort eiwit. Ik had geen idee. De twee vragen die je stelt hoef ik dus niet te beantwoorden.
Zit er dan in elk soort vlees, kvv andere soorten eiwitten??
Misschien kun jij mij iets meer vertellen zodat ik ook  meer kennis van allergieen heb.

Linda
Ja, ieder vleesje, visje,orgaantje enz. heeft zijn eigen eiwitpatroon. Je kunt dus een allergie ontwikkelen tegen 1 of meerdere eiwitten en zaak voor jou is om dan proberen uit te zoeken voor welk eiwit jouw hond allergisch lijkt te zijn. Omdat de allergie is begonnen na de omschakeling van kvv naar barf kun je dus kijken naar wat zat er in de kvv en wat is nu nieuw, al het nieuwe even schrappen en dan één voor één toevoegen en kijken wat er gebeurd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door