Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wendy178
#769812
Ik krijg dit er toch zo slecht in bij mijn honden hoe lekker ik het ook maak
Heb al geprobeerd met vis erdoor uit blik dan want vers willen ze helemaal niet,pens erdoor ,kippegehakt
Ik weet het niet meer is er iemand met nog een idee :-\
Door Lizzy
#769815
Lusten ze gekookte groentes? Dan kun je ze de restjes van je eigen maaltijd geven (behalve ui en prei en niet al te gek veel kool). Angelique doet dat ook, al heel lang, en met succes. Haar honden vinden rauwe groentemix ook niet te nassen maar gekookte groente gaat er grif in. Toch Angelique?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769831
Yep, alleen even blancheren of stomen, gewoon wat grote stukken, enkelvoudig mag, maar een paar soorten door elkaar vinden ze ook lekker. Kookwater geef ik erbij, voor het geval dat er een vitamine uit de broccolie daarin terecht gekomen is...weggooien is dan zonde :D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#769835
Angelique schreef: Yep, alleen even blancheren of stomen, gewoon wat grote stukken, enkelvoudig mag, maar een paar soorten door elkaar vinden ze ook lekker. Kookwater geef ik erbij, voor het geval dat er een vitamine uit de broccolie daarin terecht gekomen is...weggooien is dan zonde :D
Hoe lang kook jij het dan. Ik had laatst worteltjes in kokend water gegooid en ze na 2 minuten eruit gehaald. De volgende dag kwamen ze er onverteerd aan de achterkant weer uit.  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769868
*Dorothea* schreef: Hoe lang kook jij het dan. Ik had laatst worteltjes in kokend water gegooid en ze na 2 minuten eruit gehaald. De volgende dag kwamen ze er onverteerd aan de achterkant weer uit.  :-\
Afhankelijk van het soort groente, 2 tot 5 minuten. Worteltjes (in schijfjes) dan iets van 2 á 3 minuten, broccolli/witlof weer minder en bloemkool iets van 5. Beetje afhankelijk van de origenele kooktijd en het formaat van de groente, maar ter indcatie, een bloemkool snij ik b.v in 9 stukken, best grof dus.
Door Minna
#770117
Ik doe groente ook gekookt maar ook maar iets van 5 minuutjes. Ik heb eergisteren groenteprut gemaakt, bieten in stukjes en wortels in schijfjes, 3 minuten laten koken, courgette andijvie en een tomaatje en appeltje erbij nog twee minuutjes koken  dan met kookvocht en al fijnstampen, en hup in de vriezer. Ze krijgen het wel door de vlees of met een rauwe ei erdoor maar denk dat vier van de vijf ook zo de groente op zouden eten. Pika uiteraard niet...
Door ~anna~
#770180
Altijd eerst het water(weinig)koken voor de groenten er in gaat dan blijft de vit.C beter behouden en krijgt (minder) kans om in het kookwater te terecht te komen,groenten ff stomen kan ook.
Ik maak nooit prutjes ik geef ze iedere keer zo rauw gemalen/blenderen of stomen/blancheren en ook wel in stukjes.
Ze eten de groenten gelijk met hun avondmaaltje ik hoef het nooit te mengen.
Door wendy178
#770998
oh dat ga ik dan eens proberen want ja dat eten ze wel af en toe met een aardappeltje als we die over hebben vinden ze heerlijk
Door Elizaw
#771046
Bij mij vinden ze het het lekkerst als er bietjes in de GM zitten :P Misschien heb je dit al uitgeprobeerd, maar zonder bieten vinden ze het hier iig een stuk minder lekker.
Door Malamoods
#771150
Al geprobeerd met yoghurt of rauw ei?
Ikijok is ook niet zo'n groente liefhebber, maar inmiddels eet hij het wel. Ik ben begonnen met twee of drie groentes, waarvan ik ontdekte dat hij ze wel redelijk wilde eten. Steeds een heel klein beetje bij het orgaan- of spiervlees gedaan en uiteindelijk steeds meer groentemix gaan voeren (ik zit nu op 10%)... Ook het aantal groenten steeds met 1 nieuwe uitgebreid... Dit heeft voor ons prima gewerkt...

Rachel.
Door bas rouge
#771208
Sinds ongeveer een half jaar maak ik ook geen groentemixen meer. Barousse eet alles maar de andere twee eten met zulke ontzettend lange tanden gfmixen en zijn hun eten ongehoord aan het ontleden om vooral maar te voorkomen een hapje groente binnen te krijgen dat ik er zat van was.
Ik kook en prak erna 2 of 3 keer per week speciaal voor de honden groenten. Bolke vindt bladgroente zoals andijvie dan nog steeds vies maar wortels, bieten, witlof, broccoli e.d. gaan prima zo. Bij voorkeur geef ik groenten samen met gemalen pens, blikje sardines en hutenkase. Goed mengbaar en bovendien zijn dit echte hits, dat lusten ze heel graag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door