Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door getomaci
#769072
Ik heb een vraagje over pancreas mag je dat altijd geven of alleen als de alvleesklier niet goed is? :-[   Ik weet het niet :o
Door Lizzy
#769084
Gut, daar vraag je me wat... Ik weet het eigenlijk ook niet. Kijk, sec gezien heeft ieder prooidier een pancreas. En zal een carnivoor automatisch ook af en toe wat pancreas naar binnen krijgen. Met andere woorden: ik denk dat je het ook kunt voeren aan een gezonden hond. Maar ik denk dat je vooral kleine hoeveelheden moet voeren. Aan een gezonde hond zou ik dus zelf geen 8 gram per kg lichaamsgewicht voeren.
Door conleeuw
#769095
ik ben het met Lizzy eens, als je kijk naar de prooidier zit er altijd pancreas in, dus eenvoudig bekeken zal elke roofdier wel af en toe wat aan pancreas naar binnen werken, alleen uiteraard niet iedere dag, en niet altijd van iedere prooi, lijk mij dan ook dat je het of in kleine hoeveelheden of incidenteel kan voeren. Ik heb het eigenlijk nog nooit gevoerd (waar ik van weet) omdat het niet iets is wat ik normaal koop  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door