Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#762
De eerste voorbereidingen zijn getroffen en de peren zitten in blokjes gesneden in de vriezer samen met de druiven. We hebben het nu verpakt in zakjes van 500 gram, we zullen de peren en druiven later vermengen met andere soorten fruit en groente.

Maar hoeveel zou ik nu per dag voor 7 honden nodig hebben? Maatje Dalmatische hond. Ik bedoel dan grammen.
Door Ink
#763
Kijk anders even bij de menu's van Lizzy en Dory.
Dat gespikkelde spul moet alles weer nEt effe anders dan normale honden ;D.
Lees: meer groente en fruit, dus aan wat ik doe heb je denk ik niet zo veel.
Door Lizzy
#764
De eerste voorbereidingen zijn getroffen en de peren zitten in blokjes gesneden in de vriezer samen met de druiven. We hebben het nu verpakt in zakjes van 500 gram, we zullen de peren en druiven later vermengen met andere soorten fruit en groente.

Maar hoeveel zou ik nu per dag voor 7 honden nodig hebben? Maatje Dalmatische hond. Ik bedoel dan grammen.
Hoi Erna, ik zou zelf, voor de zekerheid, met druiven spaarzaam zijn. Ehh, mijn honden krijgen gemiddeld 200 gram groente per dag. Soms krijgen ze 's morgens wat fruit en dan wordt het rond de 230 gram per dag.

Groetjes, Lizzy
Door Erna
#765
Aha...dat is dan een beetje een richtlijn waar ik me op kan storten. Als ik de bomen in de tuin zo bekijk moet ik echt heel snel een vriezer aanschaffen dus dat gaat goed.

Waarom zijn druiven niet zo goed? Die hadden we dit jaar ook niet zoveel dus het maakt nu niet echt veel uit maar voor de toekomst wil ik dat natuurlijk wel weten. De walnoot en amandeloogst is net begonnen en ook dat ziet er gunstig uit.
Door Lizzy
#766
Ohhhh hemel, ik weet het niet meer maar er was iets met teveel druiven... Ik zal even voor je zoeken!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 sep 2003, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#767
Hoi Erna, als je even ZOEK aanklikt bovenin de balk, en je vult in DRUIVEN ROZIJNEN en je veranderd de 7 dagen (onderin) in 45 dagen, dan heb je wel weer 15 minuutjes leesvoer ;D!
Door Erna
#768
Ok...gelezen en begrepen....minimaal druiven kan weinig kwaad maar beter is om het niet te geven. Nou ja, onze druivenboom had echt bijna niks dit jaar dus er zit maar een kilo in de vriezer. Op 7 honden en een heel jaar zal dit wel te verwaarlozen zijn denk ik.

Eigenlijk als ik er bij nadenk....de honden pikken bijna al het fruit maar druiven willen ze ook niet eten lijkt het wel. Ze pakken het nooit aan als ik ze er 1 geef.
Door 202spots
#769
De eerste voorbereidingen zijn getroffen en de peren zitten in blokjes gesneden in de vriezer samen met de druiven. We hebben het nu verpakt in zakjes van 500 gram, we zullen de peren en druiven later vermengen met andere soorten fruit en groente. .
Hi Erna,pureer het wel allemaal wanneer je het bij het andere fruit mixed.
Ik geef mijn Spots s'morgens 2 eetlepels fruitmix met ong dezelfde hoeveelheid cottage cheese.
Maar hoeveel zou ik nu per dag voor 7 honden nodig hebben? Maatje Dalmatische hond. Ik bedoel dan grammen.
Die van mij krijgen ieder 125-150 gram groentemix per dag.... is denk 'n pol-lepel of zo?
Andere rassen kunnen wel met minder groentes doen.

btw..wanneer ik die van mij 'n hele druif geef,dan weten ze niet wat ze er mee moeten doen,Cis slikt dat ding zonder bijten gelijk door,en Tor laat het in en uit z'n bek vallen,likken en dan nog is kijken van HOE moet ik dat eten?? :-/
Maar wanneer ik ze effe door de helf breek ,(gewoon met je nagels) dan gaat het er in als koek!
Door richard
#770
Ha Erna,

Ik begin ook pas (2 weekjes ofzo), maar ik geef ze 200 grammetjes groente per dag. Per kg groentemix doe ik er 1 teentje knoflook in. Vinden ze echt veel lekkerder. Waarom weet ik ook niet. Fruit geef ik ongeveer 100 gram per dag. Ze zijn nogal kieskeurig hier wat betreft fruit. Peentjes en nootjes als snoepje tussendoor vinden ze zalig. Hun vacht ziet er tegenwoordig prachtig uit... toeval?

richard
Door avalon
#772
Ik geef bijna dagelijks de overschot van het fruithapje van mijn dochtertje aan de honden. Is dat eingelijk wel goed? Ook krijgen ze af en toe de overschot van het groentehapje.
Door avalon
#773
Oja het zijn geen grote hoeveelheden ongeveer 5 koffielepels fruit. En twee of drie koffielepels groente.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door