Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Door Sennaruby
#766928
Hoe kan het dan, en dat heb ik al vaker gevraagd, dat er nu een gebitsachtig mondwater voor honden is van Virbac, vet aquadent, dat gemaakt is op basis van Xylitol en nog een ander goedje?! Raar toch?

Groetjes,

Fieke
Laatst gewijzigd door Sennaruby op vr 25 mei 2007, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sennaruby
#767864
Heb ik gedaan en dit was het antwoord:

Xylitol is schadelijk voor honden (en katten wat dat betreft) wanneer ze teveel binnenkrijgen. Dit gebeurt voornamelijk wanneer dieren humane producten te pakken krijgen waar xylitol in zit (zoals kauwgom of andere snoepjes). In humane producten zitten namelijk hele grote hoeveelheden xylitol (soms wel 1000mg). Dit is mogelijk omdat de mens xylitol nauwelijks opneemt vanuit het maagdarmstelsel. Bij honden is dit anders, die nemen het veel makkelijker op. Onze concentratie (verdunning 1:25) is 20 keer lager dan deze schadelijke hoeveelheid. Ik heb twee documenten uit de VS toegevoegd over Vet Aquadent (Vet Aquadent heet in het ene document anders, maar is wel hetzelfde product). Wij zouden uiteraard nooit een product op de markt brengen dat het leven van een dier in gevaar brengt. Onze doelstelling is juist producten te maken die het leven van en dier verbetert.

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#767879
Hee Fieke, wat fijn dat je dat hebt gedaan en het antwoord hier hebt neer gezet! Dank je wel! Ik ga het topic nu sluiten, omdat het in de bieb staat (gaat standaard een slotje op :)).
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door