Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saartje
#76118
hallo allemaal
ik heb hier 5 katten, 4 abessijnen en 1 somali

(Ik kan hier nooit voer laten staan omdat 1 van de katten voedselintollerantie heeft)

Ze eten voornamelijk brokjes, en kip of lamsvlees ( niet tegelijk met de brokjes)
maar het vervelende doet zich voor dat twee van de 4 abessijnen steeds spugen
Ze zijn niet ziek en schrokken ook niet echt.

Als ik ze carnibest voor zet of iets dergelijks eten ze absouut niet.
Hoe kan ik hun eet patroon veranderen zodat het spugen minder wordt
wie kent dit ...
groetjes Anneke
Laatst gewijzigd door Saartje op wo 07 apr 2004, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#76124
Zeg, kennen wij elkaar toevallig?? ;D Je hebt teckels (ik ook), de een heet Saartje (zo heette mijn hond ook), de andere Sofie (laat mij nu net elders gepost hebben dat ik Sofie zo'n leuke hondennaam vind), je hebt een hyper hond (ik ook) EN je hebt spugende katten...IK OOK!!!
De mijne eten ook pertinent geen vers, ik ga het binnenkort nog eeeen keertje proberen, en anders blijven ze gewoon op hun huidige voer... Hoe vaak spugen die van jou??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze, zolang het de spuigaten niet uitloopt, gewoon laat overgeven... Zo lang ze niet ziek ogen, of echt aan de lopende band alles eruit gooien, lijkt het mij niet zo heel veel kwaad te kunnen...
Door meesmerel1
#76129
volgens mij hoort dit topic ergens anders, maar goed, maakt niet uit!

Mijn kat was de laatste tijd ook erg aan het spugen. Ze moest duidelijk een enorme haarbal kwijt. Uiteindelijk is het gelukt en is het over. Ik probeer altijd kattengras te hebben maar dat was in de spuugperiode dus niet het geval...
Door Saartje
#76194
dank je wel Zurca, ik zal daar snel even gaan kijken....

en Geertje

grappig dat we dezelfde soort dierne hebben...
Sofie vind ik in combinatie met Saartje ook leuk de begin rijm he haha
maar over de katten, ze spugen gewoon hun eten een paar keer per week uit en dat is het gewoon ze zijn niet ziek of zo..
2 a 3 van de 5 doen dat.
ikm wil ook graag proberen ze alleen vers eten te geven maar ik he ook gehoord dat je katten nooit mag laten hongeren dat zou slecht zijn. en ze eten het echt niet, ik heb hier nog van alles in de vrieser liggen..

groetjes Anneke
Door zurca
#76196
Katten kan je inderdaad niet laten hongeren, de kans bestaat dat ze dan leververvetting krijgen en daar kunnen ze aan overlijden...

Het maakt het overzetten naar versvoer wel lastiger want ze zullen automatisch voor de brokken kiezen..Maar wie weet, als ik jou was zou ik gewoon met frisse moed een poging gaan wagen met in je achterhoofd dat het een tijdje kan duren ;)

Lees ook andere topics eens door die over het overzetten naar ander voer bij katten gaat eens door.. Zo doe je misschien nog andere tips op en je kan het natuurlijk altijd vragen hier..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#76266
Ja je kunt eens wat los rauw vlees erbij proberen,dus voorlopig gewoon een bakje brokjes laten staan en dan eens een bakje soepvlees neerzetten of een beetje rundergehakt.Vis is bij de meetse katten rauw niet zo geliefd dus dat kook ik zelf ook voor de katten.
Eéndagskuikens kun je ook eerst gekookt geven en dan langzaam aan steeds minder lang koken.
Door Saartje
#76645
Dank jullie wel voor de reactie,

Ik heb gisteren Prins voer door sheba gemengd en 4 van de 5 katten heeft het opgegeten...
Ik was reuze trots
Ik zal eens eendagskuikens kopen , mogen honden dat ook hebben??
Ik heb veel geleerd vandaag!!!

groetjes Anneke
Door zurca
#76663
Kijk dat is goed nieuws...Het begin is er ;)
Nu is natuurlijk de grootte vraag houden ze het binnen?! Maar ik denk dan maar zo; Als ze op brokken eens per week hun eten opgeven en op vers blijven ze dit doen, dan zijn ze op vers alsnog beter af ;) :D

Volgens mij kan je kuikens ook best aan honden geven..Weet er niet veel van (heb geen hond) maar er is vast wel wat over te vinden..
(Je kan eventueeel even met de "zoekfunctie" zoeken.)

Groetjes Zurca

Ohh enne wAt een schitterende katten :-*
Laatst gewijzigd door zurca op do 08 apr 2004, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#76731
Hoi Anneke,
Dat zijn inderdaad goeie berichten,en ja ééndagskuikens kun je ook aan je honden geven.
Mooie katten heb je zeg.

Hoe mooi ik je foto's ook vindt ze zijn veel te groot voor het forum,misschien kun je ze verkleinen (ik wil dit ook wel voor je doen)
Door Loeka
#76777
Hé wat leuk, nog een Somaby-fan! Welkom! Mijn Somali kater spuugt ook weleens, maar dat is dan alleen omdat hij veel te snel alles naar binnen geschrokt heeft. Ik zorg er nu dan ook voor dat hij niet alles in 1 keer naar binnen werkt, maar bijvoorbeeld in 2 keer. Hij (en de anderen) eten overigens wel gewoon Carnibest. Ook de kleine van16 weken.
Door Loeka
#77345
Die kleine groeit snel, ondanks haar gespuug de eerste week. Op de laatste foto wordt ze belaagd door Pa en leuk dat ze dat vindt!!!

Even veranderd ;-)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 09 apr 2004, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#77346
Loeka schreef: Die kleine groeit snel, ondanks haar gespuug de eerste week.

Afbeelding
ooooooo ze wordt mooi zeg....en groot :o :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door