Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#767617
ons teefje van 26 mnd. is 4 wkn. zwanger en wil niet eten. :'(
als ze eens wat neemt komt het er ook weer uit.
kan ze zo misselijk zijn van de dracht dat ze niet wil eten?
ze maakt ook veel van zo'n zucht of kreun geluidjes is futloos etc.
de da. zegt dat ze nu echt moet gaan eten (hij is niet zo voor barf) :o
wat kan ik geven zodat ze weer kan eten? ze heeft van da.blikjes met geconcentreerd voer, vind ze ook niks aan. :(
wie heeft hier ervaring mee?
het wordt ons eerste nestje.....
Door Lizzy
#767630
Volgens mij kunnen teefjes ook aan "ochtend misselijkheid" lijden. En het gebeurd wel vaker dat teefjes niet/slecht eten tijdens de dracht. Ja, vervelend is dat he! Heb je al geprobeerd om het eten gemalen te geven en in hele kleine porties, verspreid over de dag, aan te bieden? Overigens schijnt Okugest van VSM ook te helpen bij zwangerschaps-misselijkheid, dus ik zou ook een paar keer per dag een geplet tabletje (tussen twee eetlepels pletten) aan haar geven. Drinkt ze wel? Zou ze rauwe geitenmelk met rauwe honing lusten? Dat zou je dan in ieder geval af en toe een beetje dit te drinken kunnen geven.
Door bientje
#767654
ja, eten over de dag verdelen doe ik al maar gemalen heb ik het (nog)niet
volgens mij drinkt ze ook minder dan voorheen :(
dinsdag maar vlug die tabletjes en de geitenmelk en honing halen
kan het nu ook zo zijn dat ze de puppy's gaat verliezen? :'(
Door Saskia C.
#767657
Balen zeg Joke. Is er echt niets wat ze heel erg lekker vindt nu? Ik heb eventueel wel nog Okugest tabletjes in huis voor je als je er al mee wil beginnen. Geef anders maar even een belletje als je ze al wil. Succes ermee!
Door kaszi
#767686
Hallo,

Ik heb nu pups van 5 weken (vandaag geworden!), moet zeggen dat onze Kaszi tijdens de zwangerschap of wel niet of wel niet goed wou eten, vond het op sommige momenten echt wel niet goed en was toch ongerust. Ik ben dan om haar toch maar te laten eten haar eten gaan vermalen, dan lichtjes opwarmen, en heb er ook zalm uit blik doorgemengd (dat heeft ze bijna altijd graag gegeten) heb haar ook veel rauwe eieren laten eten, door het gemalen vlees. Ik heb wel gemalen kipkarkas gebruikt om haar toch maar bot te laten eten.  Voor de rest kreeg ze gemalen runds, paard, geit, zalm. Af en toe wat sardientjes uit blik, groentenpapje, eieren, yoghurt....  pens,... alles zo fijn mogelijk én in meerdere porties per dag,  het kwam er anders weer gewoon uit. En oh, ze heeft ons gezonde pups geschonken.
Heb haar op het laatste zoveel laten eten als ze zelf wilde, toen had ze dan wel meer honger...
Door kaszi
#767689
En oh, ze heeft ons gezonde pups geschonken.
Elf!!! Een rekord aantal pups in Belgie voor de PON. Het is mijn eerste barf, verse voeding zwangerschap en het is ook de eerste keer dat ik pups heb met een teefje dat barft.  Kan dit grote nest verklaard worden door de gezondere voeding?  Minder gifstoffen in het lichaam????
Gebruikersavatar
Door Angelique
#767711
bientje schreef: ja, eten over de dag verdelen doe ik al maar gemalen heb ik het (nog)niet
volgens mij drinkt ze ook minder dan voorheen :(
dinsdag maar vlug die tabletjes en de geitenmelk en honing halen
kan het nu ook zo zijn dat ze de puppy's gaat verliezen? :'(

Puppies verliezen kan altijd, daar hoeven ze niet eens voor te stoppen met eten :-\. Er zijn best veel teven die rond deze tijd, zo tussen de 3 en 5 weken ineens weinig willen eten en/of er ook echt misselijk bij zijn. Ik zou haar ook Okugest geven en dan kleine maaltijdjes over de dag verdeeld en als alles goed gaat beginnen ze vanzelf weer te eten. Je hoeft in dit stadium in ieder geval niet bang te zijn dat de pups iets te kort komen, want die komen wel aan hun trekken.
Door spyros legacy
#767773
Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik was ook erg ongerust.  Zij heeft ook moeilijk of niet gegeten vanaf haar 5week tot einde haar zwangerschap.  Wat bij ons soms hielp was alles in hapklare stukjes knippen of malen!  En ze heeft al die tijd alles uit de hand gegeten, alsof het tussendoor snacks waren!  Maar ik vond dat niet erg, want wat ze binnen kreeg was weeral gewonnen.  Ook niet constant tegen de hond gaan praten of zeuren als ze niet wil eten.  De voeding meerdere keren per dag in kleine hoeveelheden aanbieden, en als ze niet eet, neem het dan weg!  Als je wat vind, dat ze wel graag lust, geef het dan maar wat dikwijlser, beter wat minder variatie dan helemaal niks binnen hebben.  Geen andere tussendoor snacks geven, enkel der voer aanbieden.  Mss ook wat minder geven??  Ik gaf ook meer omdat ze drachtig was en dacht dat ze veel meer nodig had, maar zij is eigenlijk op der gewone menu blijven staan, en nu terwijl de pups al 16 daagjes oud zijn, krijgt ze nog steeds dezelfde hoeveelheid van als ze niet drachtig was, en ze staat eigenlijk nog iets boven der gewicht!  Elke hond is weer anders natuurlijk, en je moet het gewoon proberen uit te zoeken.

De eerste dag na de bevalling at ze ook niet, maar ze had een erg lange, zware en pijnlijke bevalling.  Vanaf toen ging het weer super, nu eet ze weer normaal!

Veel geluk ermee!!  Ik maakte hetzelfde mee en weet hoe frustrerend het is!
Door Lizzy
#768827
bientje schreef: Romy eet nu weer wat beter!  :)
Saskia,fijn dat ik bij jou de okugest kon komen halen.  ;)
bedankt allemaal!! ;D
Oh! Wat fijn om te lezen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door