Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#766093
Op een site had ik gezien dat men 3 euro voor 1 kg geitenribben vraagt. Nu wilde ik graag weten of dit een redelijke prijs is, aangezien ik tot nu toe geen geitenribben aan onze hond gegeven heb.
Het is via de site versvoeding.nl Wellicht bekend bij jullie? En hebben jullie daar ervaring mee?

Ik ben nl aan het uitzoeken hoe ik aan goedkoper eten kan komen voor onze Truus. Het wordt nl erg duur en ik wil toch graag op barf blijven voor onze hond. Anders zou ik genoodzaakt zijn om haar weer op deels brok, deels barf te moeten zetten...
#766097
tsja het ligt eraan hoeveel moeite je er voor wil doen. 3 euro voor afgewogen, ingepakte, ingevroren en aan de deur afgeleverde ribben is niet duur.
Als je er zelf een eind voor moet rijden en dan nog de hele middag bezig bent met inpakken, afwegen, labelen en invriezen dan heb je ze voor 1 euro per kilo. Het is maar net waar je voor kiest  ;)
Door roefus
#766605
Tsja, weet niet.
Als je dichtbij Rotterdam woont, dan haal je natuurlijk goedkoop geitenribben bij het IC.
Ze zagen het daar ook nog voor je, dus het inpakken thuis, is weinig werk.
Slechts in een zakje schuiven.
Althans, da's mijn ervaring.
Twintig kilo ribben is dan slechts een 'half uurtje', dan liggen ze in de vriezer.

Maar goed, ik woon in Limburg en ik rijd niet om twintig kilo ribben naar Rotterdam.
Heb dus ook wel eens 2,50 betaald, om ze thuis te laten bezorgen.
Dat is de afweging: hoeveel kilometers, hoeveel tijd.
En wat je dan nog bespaart.

Ik weet dus niet waar je woont.
Wat mijzelf betreft: ik zou niet aan de brok gaan.
Als het financiëel niet haalbaar zou zijn, dan zou ik kiezen voor Smuldier en wat ik 'in de buurt' kan scoren.
Off...wat er eventueel met een bezorgservice mogelijk is.
#766887
Zelf halen, afwegen en in porties invriezen is altijd het goedkoopste.
Je moet het dan alleen wel zelf gaan halen en een voldoende grote vriezer hebben om lekker veel te halen.
Het is maar net waar je voor kiezen wilt en hoever het rijden is voor je (autorijden kost ook geld).
#766985
[quote="roefus"]
Tsja, weet niet.
Als je dichtbij Rotterdam woont, dan haal je natuurlijk goedkoop geitenribben bij het IC.
Ze zagen het daar ook nog voor je, dus het inpakken thuis, is weinig werk.
Slechts in een zakje schuiven.
Althans, da's mijn ervaring.
Twintig kilo ribben is dan slechts een 'half uurtje', dan liggen ze in de vriezer.

Maar goed, ik woon in Limburg en ik rijd niet om twintig kilo ribben naar Rotterdam.
Heb dus ook wel eens 2,50 betaald, om ze thuis te laten bezorgen.
Dat is de afweging: hoeveel kilometers, hoeveel tijd.
En wat je dan nog bespaart.

Ik weet dus niet waar je woont.
Wat mijzelf betreft: ik zou niet aan de brok gaan.
Als het financiëel niet haalbaar zou zijn, dan zou ik kiezen voor Smuldier en wat ik 'in de buurt' kan scoren.
Off...wat er eventueel met een bezorgservice mogelijk is.

[/quote]

Ik woon ook in Limburg ;) en wel in het zuiden van het "land" in Heerlen. Zelf ben ik idd aan het overwegen om het via versvoeding.nl te bestellen. Voor zover ik het heb begrepen is het wel aan een stuk en voor Truus zou het toch kleiner moeten, aangezien ze nog geen ribben van de geit gehad heeft. Voor mijn dus ook nieuw...
#767335
ik laat ze door IC altijd een keer in de lengte doorzagen das nog makkelijker portioneren.
En je kunt ze ook laten portioneren op een aantal ribben als je wilt. Maar dan moet je maar afwachten hoeveel iedere portie weegt natuurlijk
Door roefus
#767489
[quote="Ramona"]
Ik woon ook in Limburg ;) en wel in het zuiden van het "land" in Heerlen. Zelf ben ik idd aan het overwegen om het via versvoeding.nl te bestellen. Voor zover ik het heb begrepen is het wel aan een stuk en voor Truus zou het toch kleiner moeten, aangezien ze nog geen ribben van de geit gehad heeft. Voor mijn dus ook nieuw...
[/quote]

Als ze niet knoer-hard zijn, dan snijd ik ze zelf makkelijk, met een doodgewoon (redelijk) vleesmes of met een snoeischaar.
Als dat niet lukt, dan vind ikzelf de ribben te hard.
Heb ikzelf een paar keer gehad, knoer-harde ribben (niet via versvoeding. nl want daar heb ik geen ervaring mee).
Toen heb ik de ribben gewoon gefileerd (om het vlees over te houden).

Tanden verkl*ten kunnen ze overal op, daar hoef ik geen dure ribben voor te betalen.
Dus ik zou wel in de bestelling meegeven wat je wens is, bijvoorbeeld  dat je geen ribben van 'al te oude' geiten"wilt hebben.
Want die zijn knoerhard, en (volgens mij) met veel vet.
(en als je moet fileren, betaal je het dubbele uiteindelijk, voor wat vlees)  ;)
Laatst gewijzigd door roefus op za 26 mei 2007, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#767571
ik kom ook uit het zuiden en ben 2 weken geleden zelf naar rotterdam gereden. heb wel gelijk een heleboel meegenomen en een dag staan wegen en inpakken. Maar ik vond het wel het voordeligst.

Hoeveel moet je bestellen voordat ze het komen thuisbezorgen?
Door roefus
#767594
[quote="mizzsylver"]
ik kom ook uit het zuiden en ben 2 weken geleden zelf naar rotterdam gereden. heb wel gelijk een heleboel meegenomen en een dag staan wegen en inpakken. Maar ik vond het wel het voordeligst.

Hoeveel moet je bestellen voordat ze het komen thuisbezorgen?

[/quote]

Ik woon in Weert.
Heb bij Herby besteld.
Ik had contact met hem opgenomen onder de noemer van: je weet maar nooit  ;)
Nou, toen bleek dat hij twee maal per maand in Limburg komt.
Heb inmiddels de bestelling netjes afgeleverd gekregen.

Ik weet natuurlijk niet waar jij woont.
En ik weet ook niet of Herby nog veel verder komt in Limburg (dan Weert).

In ieder geval: ik had een bestelling van over de 100 euro, en dat betekende 'gratis bezorging'.
Misschien hem eens emailen?
En verder weet ik niet hoever Weert voor je is.
Anders is het wellicht mogelijk om een bestelling 'samen' te doen.
Dan komen we altijd over die honderd euro.

Tis maar een tip.
Want ik weet uiteraard niet hoever 'rijden' Weert voor je is.
En wellicht kun je informeren of Herby uit zichzelf al verder zuidelijk rijdt.

edit: IC bezorgt niet thuis  ;)
Laatst gewijzigd door roefus op zo 27 mei 2007, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#768022
[quote="roefus"]
Ik woon in Weert.
Heb bij Herby besteld.
Ik had contact met hem opgenomen onder de noemer van: je weet maar nooit  ;)
Nou, toen bleek dat hij twee maal per maand in Limburg komt.
Heb inmiddels de bestelling netjes afgeleverd gekregen.

Ik weet natuurlijk niet waar jij woont.
En ik weet ook niet of Herby nog veel verder komt in Limburg (dan Weert).

In ieder geval: ik had een bestelling van over de 100 euro, en dat betekende 'gratis bezorging'.
Misschien hem eens emailen?
En verder weet ik niet hoever Weert voor je is.
Anders is het wellicht mogelijk om een bestelling 'samen' te doen.
Dan komen we altijd over die honderd euro.

Tis maar een tip.
Want ik weet uiteraard niet hoever 'rijden' Weert voor je is.
En wellicht kun je informeren of Herby uit zichzelf al verder zuidelijk rijdt.

edit: IC bezorgt niet thuis  ;)



[/quote]

Ik bedoelde eigenlijk hoeveel je bij versvoeding moet bestellen voordat ze het thuis komen bezorgen.

Ik woon in Maastricht. Ik zou het heel intressant vinden om met meerdere samen te bestellen. Dan hoef ik ook niet van die enorme hoeveelheden te bestellen. Komt Herby op vaste dagen in Limburg?
#768154
[quote="mizzsylver"]
Ik bedoelde eigenlijk hoeveel je bij versvoeding moet bestellen voordat ze het thuis komen bezorgen.
[/quote]

Dat staat wel op hun site, het minimale orderbedrag is 20,- en dan bezorgen ze gratis (mits je in de genoemde regio's valt, anders moet je het even navragen).

De geitenribben bij Herby kosten trouwens 3.75, dus wat dat betreft ben je bij versvoeding.nl goedkoper uit.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 28 mei 2007, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#782912
[quote="lightning"]
en ze bezorgen niet overal meer :-\
[/quote]
Dat lijkt me logisch, als je meer in een uithoek woont en er zij niet veel mensen die daar bestellen dan is het totaal niet meer rendabel voor hen om daar te komen.
Wellicht kan je naar een afhaalpunt gaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door