Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#765933
De pijnboompitjes die je in de supermarkt koopt, zijn die geschikt om bijv. door de groentemix te doen? Ik ga morgen weer nieuwe groentemix maken en heb een bakje pijnboompitjes staan, dus ik dacht dat ik er misschien een paar lepels doorheen kan doen, voor de variatie.
Door *Natasja*
#765944
[quote="202spots"]
Wel eerst  malen he?
anders komen ze er net zo uit als dat ze er in gaan ;)
[/quote]

Ja, ik maal ze eerst. Daarom wil ik ze met de groentemix mee-maken, dan gaat het in 1 moeite.

En zonnebloempitten en pompoenpitten, kunnen die ook?
Door 202Spots
#765949
[quote="*Natasja*"]
Ja, ik maal ze eerst. Daarom wil ik ze met de groentemix mee-maken, dan gaat het in 1 moeite.

En zonnebloempitten en pompoenpitten, kunnen die ook?
[/quote]

Ja hoor mag.
Ga je dit invriezen? of versgemalen bij de bak doen?
Ik maal verschillende nootjes/zaadje/pitjes en bewaar dat in 'n potje in de koelkast,en doe daar 'n lepel van door yoghurt of fruit.
Je zou ook 'n lepel door de bak kunnen doen inplaats van
alles door de groentemix te mengen die je gaat invriezen.
Ik vind het lekkerder wanneer het niet in de natte groentemix bevroren word, (word er zo rubberachtig van)
Door *Natasja*
#765954
[quote="202spots"]
Ja hoor mag.
Ga je dit invriezen? of versgemalen bij de bak doen?
Ik maal verschillende nootjes/zaadje/pitjes en bewaar dat in 'n potje in de koelkast,en doe daar 'n lepel van door yoghurt of fruit.
Je zou ook 'n lepel door de bak kunnen doen inplaats van
alles door de groentemix te mengen die je gaat invriezen.
Ik vind het lekkerder wanneer het niet in de natte groentemix bevroren word, (word er zo rubberachtig van)
[/quote]

Hoe lang kun je de gemalen noten in de koelkast bewaren?
Door 202Spots
#765997
[quote="*Natasja*"]
Hoe lang kun je de gemalen noten in de koelkast bewaren?
[/quote]

De gemalen potje heb ik meestal voor 4 weken of zo in de koelkast.(of je kan 't ook in de vriezer bewaren)
De zakken met ongemalen noot/zaad (wel gepeld) heb ik in de vriezer en dat blijft goed voor 6 maand of zo dacht ik...
komt er niet zo veel op aan hoor ;)
Door *Natasja*
#766001
[quote="202spots"]
De gemalen potje heb ik meestal voor 4 weken of zo in de koelkast.(of je kan 't ook in de vriezer bewaren)
De zakken met ongemalen noot/zaad (wel gepeld) heb ik in de vriezer en dat blijft goed voor 6 maand of zo dacht ik...
komt er niet zo veel op aan hoor ;)
[/quote]

Oh, da's best lang. Groentemix maak ik voor een week of 2 à 3, dus als ik zorg dat zowel de groentemix als de gemalen noten tegelijk op zijn, weet ik zeker dat er niets bederft.

Hoe maal jij de noten eigenlijk, Dory?
Door 202Spots
#766002
Met electric koffiemolentje,
maar wel uitkijken dat je niet TE fijn maald want dan krijg je noten pasta!!
Amandel is trouwens ook heel gezond!
Meestal heb ik amandel,
walnoot,pumpkinseeds,zonnebloem en sesamepitjes,soms ook de pijnboompit erbij.
Alles apart malen want de een neem korter dan de andere,
en dan gemalen, alles door elkaar roeren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door