Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#764141
Ik ben nooit heel fanatiek geweest in de groentemixen. Af en toe leef ik me uit, maar meestal kreeg Boef gewoon wat groente van de pot. Maar nu geef ik Boef en Radja sinds kort groentesap. Ze vinden het heerlijk :D Naast de groenten (98%) zit er een beetje kruiden in, wat dille, wat zeezout en citroensap. Is wel gezond toch denk ik?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#764145
Klinkt gezond!
Ik probeer ook weer wat meer groente te geven. Gisteren wortels geblancheerd, maar blijkbaar niet lang genoeg, want Indy poepte worteltjes vandaag  :-X .
Door 202Spots
#764149
Boefke schreef: Ik ben nooit heel fanatiek geweest in de groentemixen. Af en toe leef ik me uit, maar meestal kreeg Boef gewoon wat groente van de pot. Maar nu geef ik Boef en Radja sinds kort groentesap. Ze vinden het heerlijk :D Naast de groenten (98%) zit er een beetje kruiden in, wat dille, wat zeezout en citroensap. Is wel gezond toch denk ik?
Zou je zelf ook liever sap drinken dan groentes eten :-\
Ik vind dat je het niet kan vergelijken met de gemalen groentes wat waarschijnlijk meer voedingswaardes heeft en de groente vezel is tenslotte OOK belangrijk in het diet.
'n paar lepels groentemix is niet alleen maagvulling maar  langer voldoening dan 'n slok sap...
Dus ik zie het nut van sap niet zitten,dan zou ik kiezen voor alleen de groentes van de tafelrestjes
Door Lizzy
#764156
Voor de vitamines en mineralen en chlorofyl en beta-caroteen enzo: is sap natuurlijk prima. In mijn ogen wel te vergelijken met gekookte groentes qua voedingswaarde, want dit sap is volgens mij wel verhit geweest. Qua vezels vind ik dat Dory gelijk heeft. Volgens mij bevat sap nauwelijks/geen vezels en hoef je het daarom niet te doen. Dus in dat opzicht: een dure oplossing. Een beetje meer groente koken en dus als tafelrestje geven is goedkoper en bevat vezel. Maar ja goed, als je geen tafelrestjes kunt geven : dan is dit toch een leuke aanvulling, denk ik! Sappen zijn wel heel gezond en hebben wel een heilzame werking op het lichaam.
Door Boefke
#764160
Het is niet dat ik geen tafelrestjes kan geven. Ik had alleen zo'n fles gekregen en die is naar de honden gegaan. Want nee, ik ben er zelf niet dol op groentesap. Maar Boef en Radja dus wel. Dus dacht ik... Maar als tafelrestjes dan eigenlijk nog beter zijn vanwege de vezels, dan blijft het dat gewoon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door