Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jacky2004
#762671
hoi!

volgens mij  begin ik het barfen te snappen...

nadat jacky heel ziek is geweest en zelfs aan het infuus heeft gelegen omdat hij geen water dronk en niet wilde eten ben ik eens goed gaan nadenken.
hij kreeg brokken van de D.A. eukaneuba vetenary voer dit heeft hij helemaal gegeten (de zak)
maar hij ging weer smakken en slikken en rond lopen alsof hij niet wist wat hij moest.
toen ben ik weer begonnen met kvv.

bibi, duck, rodi het gaat er allemaal in.
en warempel met jacky gaat het ook beter.

nu inmiddels een paar weekjes verder heeft hij al een rauw kabeljauw op. (zonder staart en kop)
een kippenvleugel (met bot)
kipfilet
kippenhartjes
kippenmaagjes
rundvlees
tartaar
runderhart
gehakt

(lever eet hij niet op)


wat nu?
dit gewoon afwisselend met kvv blijven geven?
het nadeel is dat hij met botten gaat slepen (we hebben vloerbedekking) om ze vervolgens onder ze kussen te verstoppen en een uur later op te eten.

alles maak ik dus in grove stukken op de vleugeltjes na di hak ik in 2en. en daar gaat hij rustig op liggen kauwen.

ik koop alles gewoon in de supermarkt, dus als jullie nog iets weten wat ik kan geven dan graag iets wat ik in de supermarkt kan halen. of bij de visboer of slager (geen markt)

alvast bedankt groetjes claudia
Door Borke
#762679
Dat gaat lekker zo - heerlijk dat je hond zo opknapt!

ik weet niet waar je woont, maar in de supermarkt kopen lijkt me een dure hobby.
Je zou eens kunnen kijken of bijvoorbeeld Canis Naturalis bij jou in de buurt komt of Herby. Dat zijn bezorgdiensten met een Barf assortiment.

Dan zou je ook lamsvlees, patrijs, geitenvlees, konijn, zalmkop etc. kunnen proberen.
Om je hond zalm van de supermarkt te voeren is wel erg duur, zeker als je 2 honden hebt!
Door Lizzy
#763338
jacky2004 schreef: hoi!

volgens mij  begin ik het barfen te snappen...

nadat jacky heel ziek is geweest en zelfs aan het infuus heeft gelegen omdat hij geen water dronk en niet wilde eten ben ik eens goed gaan nadenken.
hij kreeg brokken van de D.A. eukaneuba vetenary voer dit heeft hij helemaal gegeten (de zak)
maar hij ging weer smakken en slikken en rond lopen alsof hij niet wist wat hij moest.
toen ben ik weer begonnen met kvv.

bibi, duck, rodi het gaat er allemaal in.
en warempel met jacky gaat het ook beter.

nu inmiddels een paar weekjes verder heeft hij al een rauw kabeljauw op. (zonder staart en kop)
een kippenvleugel (met bot)
kipfilet
kippenhartjes
kippenmaagjes
rundvlees
tartaar
runderhart
gehakt

(lever eet hij niet op)


wat nu?
dit gewoon afwisselend met kvv blijven geven?
het nadeel is dat hij met botten gaat slepen (we hebben vloerbedekking) om ze vervolgens onder ze kussen te verstoppen en een uur later op te eten.
Ik ben het ook met Astrid eens. Veel te duur joh, in de supermarkt je spullen kopen!

Ja, wat nu... Dat hangt van jouzelf af. Als je versvlees wilt blijven geven: prima. Als je deels barf deels versvlees wilt blijven geven: ook prima. Als je helemaal zelf samen wilt gaan stellen: ook perfect.

Je hebt nu gegeven kip en rund: dat is prima, maar dat is om helemaal zelf samen te stellen te weinig. Je hebt meer afwisseling nodig. Je hebt 1, liever 2 of 3 vleesbot soorten nodig (en die kun je buiten geven of in de bench geven of je legt hem met een kleedje in bijvoorbeeld de hal), je hebt wat vleessoorten en orgaanvleessoorten, groente nodig en het zou mooi zijn als je 1 keer per week vette vis kunt geven, bijv. een zalmkop of hele sardientjes.

Qua vleesbot moet je het verder even rustig opbouwen en ik zou je willen adviseren om daarvoor eerst even in de Barfplaats bieb "honden en het eten van botten" te lezen.
#763593
hoi
ik woon nu sinds 3 weken in den haag. ben er dus ook niet zo goed bekend nog.

sardientjes heb ik inderdaad naar gezocht maar ik kan alleen die blikjes vinden in olie en ik weet niet of hij dat mag.

groente eet hij niet vandaar dat ik deels kvv blijf geven, want zo krijg ik het er niet in.

maar kan ik bijv. rund,kip en vis in 1 bak doen in kleine stukken en dit door elkaar of moet ik het echt apart geven?
de markt die hier bij ons achter is daar zit ook een slager maar die is duurder dan de AH.

ik geef alleen jacky vlees, kees woont bij mn zus dus die krijgt van haar eten.

jacky krijgt meestal rond de 200 - 250 gram vlees, ik koop dus 250 gram gehakt en tartaar.
kipfilet koop ik per 10 en vries ik in, hij krijgt er 1 per keer.
en de andere dagen hij 2 plakken rodi of duck, of 1 pakje bibi van 250 gram.

meer krijg ik er niet in, hij eet gewoon niet meer.
#763745
jacky2004 schreef: oke dus echt gewoon alles bij elkaar gooien.
kan ik dan bijv. ook yoghurt met ei geven?
Ja waarom niet,gewoon kijken wat hij het liefst heeft...zolang hij de rauwe lever naar binnen krijgt is dit prima toch?
Je zou de lever ook in kleinere stukjes heel licht kunnen koken en terwijl het nog lauwwarm is geven zodat de geur hem misschien kan overhalen.
#764796
tieneke schreef: Ja waarom niet,gewoon kijken wat hij het liefst heeft...zolang hij de rauwe lever naar binnen krijgt is dit prima toch?
Je zou de lever ook in kleinere stukjes heel licht kunnen koken en terwijl het nog lauwwarm is geven zodat de geur hem misschien kan overhalen.
oke dan ga ik dat eens proberen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door