Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#593579
Ik heb ik hier geregeld vragen gelezen van vakantiegangers die niet wisten wat te doen met het eten van de honden in de (kampeer)vakantie.
Wij kampeerden zelf tot dit jaar zonder stroom en ik ben er vorig jaar in geslaagd de kvv in de campingvriezer te mogen bewaren, maar vaak mag dit niet, zo ook dit jaar.
We hebben een koelbox gekocht van het merk mobicool en deze kan dus ook vriezen! Het is een gewone campingkoelbox maar dan met meer vermogen en hij vroor als de beste. Op deze manier heb ik voor bijna een week barfmaaltijden voor twee hondjes mee kunnen nemen, en dan was er nog ruimte over.
Kijk, met 3 rottweilers kom je met deze box natuurlijk niet zo heel erg ver, maar voor kleinere honden is het een absolute tip volgens mij!
OK, het is dus een box van mobicool model C40 met een inhoud van 40 liter. hij vriest tot -15.
Door nikèdog2000
#593935
sinds ik honden heb
en dat is nu 10 jaar
ga ik niet meer op vakantie
ik denk ik heb elke dag vakantie
maaaaaaaaar anders had ik ook zo een koelbox mee genomen hoor
Door Boefke
#593938
He das een goeie tip! Tot nu toe gaan we verplicht dagelijks naar een supermarkt of slager, maar das toch vaak erg duur en ook onhandig. Ik ga hem eens bekijken, die box.
Door Remke
#678492
Bianca1 schreef: Ik heb ik hier geregeld vragen gelezen van vakantiegangers die niet wisten wat te doen met het eten van de honden in de (kampeer)vakantie.
Wij kampeerden zelf tot dit jaar zonder stroom en ik ben er vorig jaar in geslaagd de kvv in de campingvriezer te mogen bewaren, maar vaak mag dit niet, zo ook dit jaar.
We hebben een koelbox gekocht van het merk mobicool en deze kan dus ook vriezen! Het is een gewone campingkoelbox maar dan met meer vermogen en hij vroor als de beste. Op deze manier heb ik voor bijna een week barfmaaltijden voor twee hondjes mee kunnen nemen, en dan was er nog ruimte over.
Kijk, met 3 rottweilers kom je met deze box natuurlijk niet zo heel erg ver, maar voor kleinere honden is het een absolute tip volgens mij!
OK, het is dus een box van mobicool model C40 met een inhoud van 40 liter. hij vriest tot -15.
Da's een goeie! Sinds we 3 hondjes hebben camperen we niet meer in ons kleine tentje maar huisjes hebben meestal alleen zo'n ieniminie vriezertje, niet de mijne nou zoveel eten...
Gebruikersavatar
Door pike
#678880
Ik vind dit een super tip :D :D :D
Wij gaan altijd met de caravan, daar heb ik wel een koelkastje (net groot genoeg voor onszelf) en daarin zit een ieniemiene vriesvakje daar kan geen dagmaaltijd voor twee honden in! En in Scandinavië is vlees duur maar hoe groter de verpakking hoe goedkoper het wordt dus ik ga hier echt naar op zoek, stroom hebben we al. Dank je voor de tip :) :) :)
Door Helen
#763026
Ik overweeg ook om deze mobicool te kopen. Ik vraag me alleen af hoeveel lawaai hij maakt? Is het echt zo'n luidruchtig ding waar je buren mogelijk last van hebben op de camping?
Door Cathy
#763152
Zou wel willen , heb al een twee honden bij me plus een zwaren koffer , een rugtas die lood weegt , en met dat alles ga ik de trein in , misschien de koelbox vooruit sturen  ;D
Door Cindy de Wolf
#763194
De mobicool C40 staat idd goed aangeschreven, prijs ligt tussen de 159 en 200 euro. 1 supergrootnadeel het is een kompressor koelbox waardoor hij behoorlijk lawaaiig is. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die klachten kregen op de camping omdat dat die 's nachts aansloeg en voor de nacht een helskabaal maakte. Sta je in de middle of nowhere dan is dat natuurlijk geen probleem. Ik heb zelf de mobicool T45 gekocht, dit is een peltier koelbox en koelt tot ruim 20 graden onder de omgevingstemperatuur. Hierin kan je zeker barf/kvv goedhouden tot een weekje en tussendoor eventueel bijkopen voor een paar dagen als je langer wegblijft. Deze kost rond de 99 euro.
Door Cindy de Wolf
#763195
Cathy schreef: Zou wel willen , heb al een twee honden bij me plus een zwaren koffer , een rugtas die lood weegt , en met dat alles ga ik de trein in , misschien de koelbox vooruit sturen  ;D
Marit geeft tegenwoordig ook CB, misschien valt er wat met Marit te regelen ;)
Door Helen
#763197
Cindy de Wolf schreef: De mobicool C40 staat idd goed aangeschreven, prijs ligt tussen de 159 en 200 euro. 1 supergrootnadeel het is een kompressor koelbox waardoor hij behoorlijk lawaaiig is. Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen die klachten kregen op de camping omdat dat die 's nachts aansloeg en voor de nacht een helskabaal maakte. Sta je in de middle of nowhere dan is dat natuurlijk geen probleem. Ik heb zelf de mobicool T45 gekocht, dit is een peltier koelbox en koelt tot ruim 20 graden onder de omgevingstemperatuur. Hierin kan je zeker barf/kvv goedhouden tot een weekje en tussendoor eventueel bijkopen voor een paar dagen als je langer wegblijft. Deze kost rond de 99 euro.
Mmm tja, het mooiste is als je ook kan vriezen he...Maar ja een hels kabaal is ook niks. Ik ga zelf ook niet kamperen om naast een lawaaierige vriezer te liggen slapen...Misschien als ik hem dan 's nachts in de auto zet dat het te doen is?  Wat ook van de C40 vervelend is dat hij het alleen doet op netstroom. Onderweg doet hij het dus niet. Tja, moeilijk.
Door Cindy de Wolf
#763201
Helen schreef: Mmm tja, het mooiste is als je ook kan vriezen he...Maar ja een hels kabaal is ook niks. Ik ga zelf ook niet kamperen om naast een lawaaierige vriezer te liggen slapen...Misschien als ik hem dan 's nachts in de auto zet dat het te doen is?  Wat ook van de C40 vervelend is dat hij het alleen doet op netstroom. Onderweg doet hij het dus niet. Tja, moeilijk.
Mijn ervaring is dat als je weggaat en je pakt het goed diepbevroren in en je rijdt naar je plaats van bestemming, voor ons minimaal 1000km dat er dan nog niets aan de hand is. Maarja trek je dagelijks verder dan kan het problematisch zijn. Ik heb hem met name gekocht omdat ik in oktober met Jesse een trainingsweek heb in Zwitserland waar ik dus niet tussendoor kan inkopen e.d. Op deze manier kan ze toch gewoon de hele week vers eten.
Door tigger
#763204
Wij zijn ook op zoek naar zoiets. Het stomme is vorig jaar zagen we bij de Albert heyn een koel/vriesbox die het zowel op netspanning deed als in de auto (12Volt), voor ca 50 euro. Dat hebben we niet gedaan en daar heb ik best spijt van, helemaal als ik deze prijzen zie...
Door Cindy de Wolf
#763207
Helen schreef: Wat is eigenlijk precies het verschil tussen zo'n compressor koelbox en al die andere koelboxen?
De kompressor koelbox werkt onafhankelijk van de buitentemperatuur en gebruikt een continu hoeveelheid stroom. Nadelen: er zit een motor in, motor draait, maakt herrie en slijten. Voordeel; bevroren vlees ongeacht de temperatuur buiten. In tegenstelling tot de overige koelboxen volgens Peltier methode die slechts een vastgestelde hoeveelheid temperatuursverschil bewerkstelligen waarbij de begrenzing ligt bij de omgevingstemperatuur. Het stroomverbruik is wel aanzienlijk meer. Voordeel: veek minder herrie, slijtvast omdat er geen mechanische delen inzitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door