Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JoyceW
#762987
Onderwerp is eigenlijk ook al de vraag. :) Waar doen jullie honden het langst over om op te eten?

Ik heb bij mijn honden niet het idee dat ze er echt van genieten, bijna alles gaat hap/slik naar binnen. Tot nu toe zijn ze nog het langst zoet met runderribben, maar dat duurt ook nooit langer dan een kwartier/half uur.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#763012
Alles is hier binnen no-time verslonden.
Zelfs over ribbetjes doet Sanne nog geen kwartier.  :D
Samen met een zalmkop zal dat het gene zijn waar ze het langs over doet!
Door Lizzy
#763033
Zalmkop en een groot kalfswervelbot. De rest is zo weg. Zelf heel konijn is zo pleitos....

Runderribben? Zijn het echt runderribben? Die vind ik namelijk veels-te-hard.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 18 mei 2007, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#763035
Zalmkop is Benthe wel drie kwartier mee bezig (als ze hem eet tenminste, gisteren en vandaag heeft ze hem weer laten liggen  >:(). Met ribben doet Benthe een klein half uurtje, Beau heeft het binnen 10 minuten tot een kwartier op.
Door Lizzy
#763039
*Natasja* schreef: Zalmkop is Benthe wel drie kwartier mee bezig (als ze hem eet tenminste, gisteren en vandaag heeft ze hem weer laten liggen  >:(). Met ribben doet Benthe een klein half uurtje, Beau heeft het binnen 10 minuten tot een kwartier op.
Waaaat?? Drie kwartier :o? Hier doen ze met een zalmkop maximaal 10 minuten :o

Tjonge, wat heb jij toch een net dametje..... zucht......
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#763044
Hier is alles binnen 5 minuten weg  :-[ .
Behalve het mega-eendenkarkas (10 minuten) en de lamskop (zeker een uur).
En konijn duurt wat langer, want daar moet eerst heel lang aan gelikt worden alvorens het naar binnen te schuiven  :P .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#763060
Een paar doen wel een klein kwartiertje over een portie geitenrib, maar een aantal heft dat ok met tien minuten weg. Zalmkop idem, 5 tot 10 minuten.
Het zien" genieten" zit 'm hier meer in de voorpret. Terwijl ik de bakken volmaak is het hier een gekkenhuis, Keffen, gillen, schreeuwen, 500 rondjes lopen enz. En DAT gebeurde vroegah nou nooit ;D
Door pallas
#763064
Uhh, lamskop duurt hier wel het langst.(voor Nox)
Didot doet aan een hap-slik-weg menu, laatst een half konijn incl. kop, daar deed ie wel even mee,(20 min.) maar dat was vooral wat mutsen met longen en lever die erbij zat. ;D
Gelukkig begint hij wel steeds beter te knagen, en neemt hij niet meer van die hele grote stukken om in één keer door te slikken ;)
Door DaisyD
#763104
Daisy is een echte genieter, eerst wordt het vlees afgelikt, besnuffeld en bekeken hoe je het het beste op kunt eten. Er komt heel wat denkwerk aan te pas voordat ze doorheeft hoe je iets op moet eten. De eerste lamspens duurde zeker een half uur voordat hij binnen was, als het geen drie kwartier was. Nu bij de tweede gaat het al wat vlotter. De hazenkarkasjes worden eerst schoongelikt en afgekloven voordat ze hem goed in de bek neemt om te kraken. Kippen nekken zijn hap slik weg, met een kippenppot had ze toch iets meer moeite.

Bij alle botjes die ze tot nu toe heeft gehad is het toch wel even een kwartiertje knagen voor het weg is.
Tot nog toe moet ik er wel een half uurtje voor uittrekken.
Door Lizzy
#763237
Angelique schreef: Een paar doen wel een klein kwartiertje over een portie geitenrib, maar een aantal heft dat ok met tien minuten weg. Zalmkop idem, 5 tot 10 minuten.
Het zien" genieten" zit 'm hier meer in de voorpret. Terwijl ik de bakken volmaak is het hier een gekkenhuis, Keffen, gillen, schreeuwen, 500 rondjes lopen enz. En DAT gebeurde vroegah nou nooit ;D
Proest ;D

Lekker herkenbaar wel. Eten is hier gewoon een zeeeeeeeeeeeeer belangrijk hoogtepunt ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#763301
Genieten? Pike geniet van alles wat hij zo op kan zuigen met een grote slurp. Als dat niet kan vind hij het niet echt te genieten  ;D Kortom, alles is zo weg, er wordt minimaal gekraakt. Armagnac kauwt lekker op zijn gemak alles heel goed. Maar toch gaat het dan even goed snel naar binnen! Hij krijgt iets minder dan Pike en is hooguit een paar minutjes langer bezig. Alleen geitenrib duurt bij Armagnac zo'n 15 tot 20 minuten, en dat vindt Pike teveel werk, die begraaft ze liever tot er magere tijden aanbreken! Ook fazantkarkas wat ik heb is wat harder, daar is Armagnac ook wel even mee bezig, toch zeker 10 minuten (is kleiner dan de rib). En Pike vindt die absoluut nono. En het hele ei, daar was hij ook zeker 5 minuten mee bezig. En Pike dacht er niet aan het beet te pakken  >:( Ondankbaar schepsel. Sloof je je uit om allemaal lekkers voor ze in huis te halen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#763347
Hier is alles ook snel op.

Vraag me ook wel eens af of e er van genieten.

Penslap bv. 2 minuten.
kipkarkas 1 minuut.
spiervlees gaat zo naar binnen volgens mij net als de orgaan mix.

Geiten rib iets langer.

en ook kalfsbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door