Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danou2004
#762658
Vanmorgen zag ik bij dezi op de plaats van het abses onder de staart een giga groot gat zitten en zo diep dat je dus gewoon het bot niet.Je kunt gewoon naar binnen kijken.Ben meteen naar de da die op dat moment dienst had gegaan en die schreef een ab en honingzalf voor en dan moet het vanzelf weer dicht groeien.Dat zelfde zegt mn eigen da ook maar ik ben er niet gerust op.Ze loopt nu heel ongemakkelijk met een kapje om en ze eet en drinkt even uit mn hand zodat ze wel wat binnen krijgt. Ik vind dit echt vreselijk zielig en is er iemand die me gerust kan stellen of gewoon recht voor zn raap zegt wat dit kan zijn?Zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben eigenlijk radeloos
Door Mevroi Kruim
#762660
Fistel dus. Een gat naar binnen toe. Ja, dat kan, de bacterien die het abces veroorzaken vreten de weefsels aan en die zijn nu dus weg.
Nou zijn katten ongelofelijk goed in het genezen van dat soort dingen dus ik zou niet gelijk in paniek raken. Zit er nog een infectie in? Die moet wel weg anders kan het gezonde weefsel niet groeien. Geel beslag in de wond duidt op een infectie.
Ik zal ff aan manlief vragen wat ook alweer de recepten zijn voor een dergelijke fistel. Ze komen nl bij mensen ook voor, vooral na operaties kunnen wonden soms lang openblijven en slecht genezen.
Door danou2004
#762664
Kruimel schreef: Fistel dus. Een gat naar binnen toe. Ja, dat kan, de bacterien die het abces veroorzaken vreten de weefsels aan en die zijn nu dus weg.
Nou zijn katten ongelofelijk goed in het genezen van dat soort dingen dus ik zou niet gelijk in paniek raken. Zit er nog een infectie in? Die moet wel weg anders kan het gezonde weefsel niet groeien. Geel beslag in de wond duidt op een infectie.
Ik zal ff aan manlief vragen wat ook alweer de recepten zijn voor een dergelijke fistel. Ze komen nl bij mensen ook voor, vooral na operaties kunnen wonden soms lang openblijven en slecht genezen.
Heb nog niks geels kunnen zien en voor zover ik heb kunnen zien is het weefsel verder helemaal rood dus dat lijkt me wel gezond.Beide da,s hebben het niet over een fistel gehad en had er zelf ook nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.De honingzalf moeten we 3 keer per dag insmeren en verder heb ik alleen de ab en het kapje
Door Borke
#762665
Je kunt de wond spoelen met gekookt water (afgekoeld) met zout - kipje water met mespunt zout. In spuitje doen en er in spuiten, zo hou je het goed schoon.

De meest diepe wonden bij katten genezen mooi en goed, alleen oppassen dat er geen infectie bij komt.

In principe kan ze gewoon van een bakje of schoteltje eten/drinken wat je voor haar vast houdt.
Katten zijn zo hopeloos zielig en onhandig met ene kap, maar het went, echt waar!
Let goed op dat je haar binnen houdt!

Sterkte ;)
Door danou2004
#762670
AstridStraver schreef: Je kunt de wond spoelen met gekookt water (afgekoeld) met zout - kipje water met mespunt zout. In spuitje doen en er in spuiten, zo hou je het goed schoon.

De meest diepe wonden bij katten genezen mooi en goed, alleen oppassen dat er geen infectie bij komt.

In principe kan ze gewoon van een bakje of schoteltje eten/drinken wat je voor haar vast houdt.
Katten zijn zo hopeloos zielig en onhandig met ene kap, maar het went, echt waar!
Let goed op dat je haar binnen houdt!

Sterkte ;)
Binnen blijft ze zeker en hou alles in huis ook extra schoon zo komt ze ook alleen in de gang en overloop en dweil ik daar met dettol om alles goed schoon te houden.Misschien wat overdreven maar ben er zelf wat geruster op.Er komt verder geen troep meer uit dat was echt hele vieze bruine drap en gigantisch stonk.Kan dat ook zijn omdat het vlak onder haar staart naar binnen zit?Ze is er nu wel achter dat de trap af beter gaat dan erop dus idd het went  ;)
Door danou2004
#765322
We zijn nu een aantal dagen verder en de wond begint gelukkig weer te helen hij word steeds kleiner en dezi word ook steeds weer vrolijker.Iedere dag krijgt ze antibiotica en de honingzalf en dat is naar mijn idee toch wel een hele goeie combinatie.Ben blij dat het de goeie kant op gaat
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door