Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rozemeijer
#762004
Onze Samojeed Joey is nu 10 maanden. Hij is gespeend met KVV (compleet). Na een paar weken wennen hier langzaam overgegaan op zelf samenstellen. Dat ging goed....al was hij nooit een schrokker. Maar daar mag je volgens mij blij mee zijn.....
Maar in de pubertijd veranderde alles. Joey is niet de hond om uit te proberen......dus eigenlijk heb ik dat gevoel nooit gehad. Maar hij at dus puur slecht. Lustte dan weer dit niet, dan dat weer niet. Maar als hij nou iets wel at (b.v. snijafval) at hij daarna vaak de rest ook wel op. Ook al vond hij dat normaal minder lekker....alsof hij even op gang moet komen.
Langzamerhand werd het echter steeds lastiger en Joey werd graatmager. Ik wist niet meer wat op die dag uit de vriezer te halen.....wat at hij morgen wel en niet? Ik werd er naar van! Elk menu wat ik maakte werd onderuit gehaald.
Ook de DA bevestigde dat hij mager was.......en toen hij had gezwommen zag ik de botten eruit steken!
We hebben weer een lading Duck gekocht......terug naar de basis maar! Tot nu toe at hij de fijnere KVV of vleessoorten het beste. Maar ik zat zo vast dat hij MOET barfen! Hij moest en zou dat vlees en bot eten.......het werd niks!
Mijn gevoel zei KVV....en ik luisterde naar mijn gevoel......en hij at! OOk na 3 dagen (waarna hij normaal weer slechter ging eten) at hij nog steeds. Gewoon rustig maar per dag genoeg om aan te gaan komen! Ik was zo blij!
Nog sterker: de impasse is doorbroken! Want deze week ben ik weer begonnen met barf....dagje Duck...dagje vlees/bot. En het gaat fantastisch! Hij eet alles tot nu toe! Rustig maar gestaag!
Vanaf de eerste dag na KVV merkte ik al dat hij weer speelser werd...niet dat hij slecht in zijn vel zat daarvoor, maar ik merkte wel verschil daarna! Ik gaf de puberteit de schuld voor zijn serieuzere gedrag......maar misschien kwam hij wel gewoon iets tekort!
Doordat hij steeds dingen weigerde was dat ook logisch.......het was voor mij ook niet vol te houden. Want wat je tevoren bedenkt aan menu...verandert finaal als je hond steeds weigert.
Ik ben blij met de ondersteuning van een KVV.......op dit moment!
Zal maar wat vaker dit forum bezoeken........ik zie hier heel veel mensen die KVV en barf geven......ik vind het erg relaxed!

Groetjes van Tanja!
Door Rozemeijer
#762288
Ja....ik ben ook zeer blij!
Hij zit nog volop in de groei, dus eten is wel belangrijk. Niet dat ik ga mauwen over een dagje niet eten hoor......maar dagen niks eten of dagen maar 2 ons (Joey weegt iets meer dan 20 kg dan) is wat te! Het ging gewoon niet goed....waarom weet niemand. Maar nu Joey gewoon eet wat hij ongeveer moet eten (houdt nooit zo de dosering aan...kijk en voel) lijkt het wel of zijn motortje weer goed draait en hij dus ook meer eet. Beter eet. Ik ben blij dat ik hem ben tegemoet gekomen.....En voor mezelf een hele overwinning hoor! Ikgeloofde altijd in blijven aanbieden en uithongeren desnoods. Een hond hongert niet uit.....dacht ik! Dat is dus niet zo....heb een hond gehad die 3 keer kantje boord heeft gelegen omdat ze niet dronk. Gewoon omdat ze bedacht niet te willen drinken. Daar kom je dan pas achter als zo'n dier onderuit zakt. Je moest haar met een flesje drinken geven......en dat doe je dus ook gewoon als het om een leven gaat!
Maar tjonge....dit was ook een moeilijke hoor. Ik zat zo vast in dat hij moest en zou barfen.....maar ja, het blijft een Sammetje! En wat voor eentje! Hij is verder geweldig......en als ik hem hem dan nu weer eindelijk, sinds lange tijd, weer met zijn buikje bloot omhoog zie liggen...zo relaxed.....tja! Het gaat heerlijk......maar het idee dat zelf samenstellen beter is (je weet dan wat er in gaat) als KVV.....? Hmmmm.....ben blij dat het er is......die KVV! En morgen gaat er weer een konijn in......misschien moet ik maar ophouden de oorzaak en het waarom te zoeken......gewoon dus afwisslen is voor Joey nu het beste. Dat blijkt! Ben nog steeds blij....het is waardeloos je hond zo mager te zien! En dat terwijl je bedenkt het beste voer te geven! Au!

Groetjes van Tanja!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door