Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#761843
ramzi is tuurlijk ziek, maar 2 andere beginnen nu ook.
ik denk me rot wat t kan zijn, al mn katten zijn niet geent moet ik erbij zeggen.
ramzi loopt buiten, maar de 2 poesen niet.

ze spugen alle 3, hebben koorts, krijgen uitdroog verschijnselen, houden geen voeren binnen, ook medicare niet bij de da vandaan. :-\
ik begin nu te denken dat t ergens anders om moet gaan.
ze zijn niet echt lusteloos, hebben veel honger, ze kijken gewoon helder...
#761892
Mieuw schreef: Dat zou heel goed kunnen: http://www.dekattensite.nl/html/gvdkiz.html#par5

Ik zou de DA er nog eens goed naar laten kijken. En laat hem ook even FIP en FelV uitsluiten (ik verwacht niet dat dit het is, maar dan weet je het in elk geval zeker).
fip dacht ik omdat mn andere katten daaraan zo goed als zeker zijn overleden maar het lijkt er gewoon niet op. :-\

ik zal de da straks rammel wel even laten testen,
hij word al wel volledig behandeld met allelei koortsremmers, ab enz enz.
hij loopt hier constant buiten bij al die boerderij katten en zwerfkatten dus je weet t maar nooit  :-\

in principe zijn mn katten verder nooit ziek, maar hij is week buiten geweest, waarschijnlijk niet veel gegeten en gedronken, dus mindere weerstand  :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 16 mei 2007, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieuw
#761898
Ik las in je andere berichtje dat hij ook teken heeft gehad. Misschien is het de ziekte van Lyme. Maar dat verklaart volgens mij niet dat je andere katten het ook hebben.

En van FIP heb je 2 varianten hè, de natte en de droge variant, met 2 verschillende ziekte beelden...

Op dit moment zou ik gokken op kattenziekte.
#761904
Mieuw schreef: Ik las in je andere berichtje dat hij ook teken heeft gehad. Misschien is het de ziekte van Lyme. Maar dat verklaart volgens mij niet dat je andere katten het ook hebben.

En van FIP heb je 2 varianten hè, de natte en de droge variant, met 2 verschillende ziekte beelden...

Op dit moment zou ik gokken op kattenziekte.
ja die teken heb ik gelijk aan da gevraagd, hij dacht van niet.

fip weet ik, maar ik heb beide varianten bij mn katten gehad.

als hij niet zo veel zou kotsen en uitgedroogd, zou ik gokken op onschuldig virus met koorst.

de andere 2 die zijn echt veel minder ziek.
Door Helen
#762075
Liggen je katten aan een infuus? Zou ik zeker doen. Als de vochthuishouding niet oraal gereguleerd kan worden, zou ik ze echt aan een infuus willen hebben. Daar zie je dieren al direct van opknappen. Verder zou ik idd onmiddellijk fiv en felv uitsluiten.


Is het verder niet mogelijk om een ren te bouwen, zodat je katten niet met straatkatten in aanraking komen?
#762081
Helen schreef: Liggen je katten aan een infuus? Zou ik zeker doen. Als de vochthuishouding niet oraal gereguleerd kan worden, zou ik ze echt aan een infuus willen hebben. Daar zie je dieren al direct van opknappen. Verder zou ik idd onmiddellijk fiv en felv uitsluiten.


Is het verder niet mogelijk om een ren te bouwen, zodat je katten niet met straatkatten in aanraking komen?
ze zijn niet aan t infuus, ze krijgen vocht ingespoten.
en ze drinken wel zelf telkens als ik aanbied, ik zit ver boven wat moet, alleen dat steeds uitspugen dat zorgt natuurlijk dat ze het gedeeltelijk weer kwijt zijn.

maar ze hebben nu allemaal cb hond op en nog steeds niet uitgespuugd.

ik heb 2 rennen, zelfs een hele kattenschuur met tafels banken enz  :-[
Door Helen
#762102
danielle1980 schreef: ze zijn niet aan t infuus, ze krijgen vocht ingespoten.
en ze drinken wel zelf telkens als ik aanbied, ik zit ver boven wat moet, alleen dat steeds uitspugen dat zorgt natuurlijk dat ze het gedeeltelijk weer kwijt zijn.

maar ze hebben nu allemaal cb hond op en nog steeds niet uitgespuugd.

ik heb 2 rennen, zelfs een hele kattenschuur met tafels banken enz  :-[
Ik zou juist niet meer geven dan wordt aangeraden. Juist als je meer geeft zorg je er waarschijnlijk voor dat ze sneller gaan spugen...Af en toe hele kleine beetjes werkt het best. Iedere keer dat ze spugen raakt de slokdarm, maag etc meer en meer geirriteerd en krijg je een sneeuwbaleffect. Krijgen ze geen primperan?
#762110
Helen schreef: Ik zou juist niet meer geven dan wordt aangeraden. Juist als je meer geeft zorg je er waarschijnlijk voor dat ze sneller gaan spugen...Af en toe hele kleine beetjes werkt het best. Iedere keer dat ze spugen raakt de slokdarm, maag etc meer en meer geirriteerd en krijg je een sneeuwbaleffect. Krijgen ze geen primperan?
nee ze krijgen iets anders, maar andere naam, zelfde effect neem ik aan.

ok ik geef nog kleinere beetjes, al zijn ze t er niet mee eens ze hebben echt zo'n honger
Door Suzan54
#762128
Goeie kans dat dit met een sisser afloopt. Katten met kattenziekte blijven ziek. Wel dimmen met eten. Minder is nu meer. Morgen is er weer een dag.
Ik ben een fervent voorstandster van vaccineren op maat: van het levend vaccin tegen kattenziekte van Nobivac staat dat het minimaal drie jaar bescherming geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door