Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ron
#760460
Op een ander forum werd een bericht gepost waarin gelinkt werd naar onderstaand adres:

http://www.dgk.de/web/dgk_content/de/hu ... e_kost.htm

In dit artikel word gesuggereerd dat knoflook niet goed is voor je hond terwijl ik hier altijd gelezen heb dat het wel zo is  :o verwarring alom dus, kan iemand wat duidelijkheid verschaffen of knoflook nu wel of niet goed is voor je hond (liefst met link naar bronnen toe zodat ik die weer door kan posten op het andere forum, ben namelijk zelf wel voorstander van knoflook...  ;) )
Door 202Spots
#760511
Er zijn meer redenen om knoflook te geven dan helemaal niet te geven.
Wanneer je stopt met TEveel knoflook geven, dan is de overdose van Heinz Body Anaemia ook gelijk verholpen.
tik knoflook in zoek en zie meer dan dit.
~~~~~~~~~~~
CAUTION 
Heinz - Body Anaemia
The recorded cases of Allium poisoning typically involved onion doses exceeding 0.5% of the animal's body weight. A dog weighing 60 pounds would have to ingest a 5-ounce onion or several cloves of garlic to begin the Heinz-body process. Red blood cells regenerate quickly in healthy animals, so the overdose would have to be repeated frequently to cause harm.
http://www.lowchensaustralia.com/health/alt.htm
~~~~~~~~~~~
Garlic: may help repel fleas (although this is anecdotal) and has other health benefits as well. Garlic can be toxic in  large quantities. Give no more than 1/2 to 1 small raw crushed clove (one small part of a bulb) per 20 pounds of body weight daily.
http://www.dogaware.com/dogfeeding.html
Door Fynn
#760545
Hoi
Wil knoflook gaan geven maar hoeveel geef je aan een hond van 40 kg.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Minna
#760550
Ik geef drie keer per week een teentje aan een hond van 25 kg, en mijn kleine hondje krijgt drie keer per week een halve teen, zij weegt 10 kilo.
Als ik zo kijk naar de dosering in de antwoord van 202 spots zou zelfs nog meer mogen. Maar ik vind zelf ook errug lekker! ;D
En gezond.
Door 202Spots
#760552
Weet je..iedereen kan,mag ,en doet tenslotte wat ie zelf 't beste vind.
En iets niet geven omdat......
ik geloof er niet in...ik heb daar geen zin in....ik vind 't niet nodig, ik vind 't stom, ik vind 't te veel werk...ik vind 't te ingewikkeld...of elke andere excuse waar je aan kan denken.
Ja dan vind het gewoon jammer dat wel de excuses hebt, maar geen reden voor je excuses erbij geeft...
Door 202Spots
#760554
Fynn schreef: Hoi
Wil knoflook gaan geven maar hoeveel geef je aan een hond van 40 kg.
Mag ong, dagelijks 1/2- 1 teentje per 20 Lbs, 'n hond van 80 Lb zou dus 2-4 teentjes per dag kunnen hebben.
Ik doe altijd de hele knol door de groentemix,(mix is voor 4-6 weken)  Wanneer je verse knoflook wil geven dan zou ik om de dag of zo 1 teentje persen en door ze voer doen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#760559
Ik zal het toch ook weer eens gaan geven...... Na Dory's wijze woorden denk ik: mijn stomme excuus: : "Ik vergeet het iedere keer" moet afgelopen zijn. Vanaf vandaag moet ik er van mezelf aan denken! >:(
Door 202Spots
#760567
Ach weet je...
Zal ik nou ALLE sites hier neerzetten die mij vertellen dat 'n kleine hoeveelheid knoflook juist goed is...????

En wanneer ik ALLE sites waarin gewaarschuwed word om RAUW voer te gevenhier neerzet .....dan zou ik nooit van me leven rauw voer durven geven.
Gelukkig zijn er ook genoeg sites die de voordelen van RAUW voer geven, en mijn eigen ervaring is genoeg reden om dus RAUW te blijven geven en ook de kleine hoeveelheid knoflook te blijven geven.

Maar zoals ik eerder schreef...iedereen doet wat ie zelf wil hoor....of 't nou voor de juiste reden is of niet...
wanneer iemand mij wil overtuigen dat ik helemaal fout zit om rauw vlees en knoflook te geven...dan zal ik ook zo reageren ::) ::) ::) ::) ::)
Vanaf 15 gram  opname per kilo hond bestaat er risico,ook hier geldt dat er veschil is in individuele gevoeligheid tussen honden
(btw. 1 teentje weegd niet meer dan 3 gram. dus ze hebben het hier over
5  teentjes per kilo hond)
'n hond van 10 kilo zou dus 50 teentjes per dag moeten hebben???
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 14 mei 2007, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#760570
Vanaf vandaag moet ik er van mezelf aan denken
Ik ben een vreselijke chaoot. Echt erg. Vergeet alles. Daarom heb ik de weekmenu op de deur van de vriezer geplakt en in de keuken aan de deur van koelkast drie plakkers aan een magneet: Knoflook, zuivel, fruit.
Als ik het heb gegeven verplaats ik het plakkertje zodat ik weet van "okay die hebben ze gehad". Anders weet ik echt bvb donderdag niet meer wat ze dinsdags hebben gehad....Ik wordt oud :(
En de knoflook door de groentemix vind ik ook en goed idee!
Door Fynn
#760637
Ik heb ze vanavond voor de 1e keer knoflook door hun Bibi gegeven.
Bedankt voor het advies.

Rian,Ijuba en Fynn
Door judith1967
#760690
Ach,ik vergeet ook om knoflook door het eten van Cairo te doen.
Nu ik dit topic zo lees ,denk ik ga morgen teentje knoflook geven.
Hooop dat ik het onthou ::)
Door Happy Tail
#760744
ik geef enkele keren per week een klein beetje door de groentenmix van de dag. En of het werkt of niet: vooral als er veel teken te bespreuren zijn dan wat meer. Tot nu toe alleen 3 teken van haar kop af kunnen halen voordat ze een plekje gevonden hadden, dus eigenlijk zegt het nog niets, of wel naturlijk. TIs maar hoe je het uitlegd toch????

En ik merkte dat als er te veel knoflook in de mix zat (half teentje per 150-200 gram) dat ze het dan te scherp vond. de oplossing ook voor anderen mischien: flinke eetlepel honing erdoor
Door 202Spots
#760753
Wanneer de knoflook ook tegen teken helpt dan is dat 'n extraatje!! :)
Het word dus eigenlijk meer als anti- vlooien gebruikt.....of zo word er gezegd ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door