Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DaisyD
#760262
Van de week een portie lamsbotten meegenomen bij de poelier vandaan. Daisy heeft er vandaag van gegeten en weer botjes uitgespugd  :(  Het zijn de botten van de rug (ruggegraat) Ik dacht dat dat wel kon omdat ze ook al lamsribben heeft gegeten en daar zat ook een stukje ruggewervel aan vast. Heb ik dit verkeerd gedacht?? Ik heb nog twee kilo liggen, weggooien dan maar  :-\  of wachten tot ze nog iets groter is (Dasiy is een  rottweiler van 9 maand)

Groetjes Daisy en de rest uit het mandje
Door Lizzy
#760341
Nee, niet verkeerd gedacht. Nou weet ik niet hoe oud het lam was, maar de lammeren die tegen 1 jaar aan lopen, die zijn al behoorlijk hard. Maar jongere lammeren: die botten moeten gegeven kunnen worden. Maar het uitspugen van botjes is niet zo'n ramp hoor. OK, het zegt dat het bot iets te hard is, maar voor de hond is het een heel natuurlijke reactie om iets uit z'n maag te gooien dat net ff niet lekker verteerd. Ik zou het nog een keer proberen en er een flink stuk pens bij geven. Het kan ook zijn dat het bot te kaal is geweest, om goed te vallen.

Barfplaats wordt gesponsord door