Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esseke
#760
Hallo, ik ben een nieuw lid hier.
Ik heb al wel het een en ander gelezen over BARF enzo maar weet er toch nog lang niet zoveel vanaf als veel andere mensen hier. Vandaar dat ik toch maar meteen deze vraag stel:

Is het ook mogelijk om met de voeding van je hond(en) te wisselen tussen brokken en BARF/Vers vlees. Of is dit niet aan te raden?
We willen onze honden wel op BARF of vers vlees overzetten, maar omdat ze de brokken zo graag eten wil ik ze niet per sé helemaal ervanaf halen.

We hebben trouwens 2 honden, 2 AmStaffs; 1 reu van 2 jaar en 1 teefje van 6 maanden.

Groetjes, Esther
Door Lizzy
#761
Hoi Esther, niets is onmogelijk! Maar, je schrijft dat jouw honden zo graag brokken eten. Ik eet natuurlijk ook wel eens graag een pizza of patatje, maar de meeste honden (en dat zul je wel merken ;D) prefereren versvlees of barf zeker boven brokken!

BARF (zelf samenstellen) is ook te combineren met brokken, maar ik vind dat zelf een beetje listig... Want, een barfende hond zal rauwe botten moeten eten en rauwe botten en brokken combineren niet zo goed met elkaar (is mijn ervaring). Rauwe (geschikte) botten vragen namelijk veel meer van de maag van de hond om te verteren dan brokken. Wanneer je dus brokken met botten combineert, dan kun je problemen krijgen met de vertering van botten.

Persoonlijk ben ik dus zelf een voorstander van de volgende combinatie:

Versvlees gecombineerd met zelfsamengestelde maaltijden (BARF) of alleen zelfsamengestelde maaltijden

of

Brokken gecombineerd met versvlees (en niet gelijkertijd gegeven, maar in twee aparte maaltijden of de ene dag brok en de andere dag versvlees) of alleen versvlees (geloof mij maar, die brokken heeft een hond niet nodig).

Groetjes, Lizzy

Barfplaats wordt gesponsord door