Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Konijntjepeter
#756571
Hallo, ik ben nog een leek op barf gebied, maar het lijkt me wel heel goed voor mijn hond. Ik geef al af en toe KVV en dat vind ze heel lekker. Nu wil ik dit eigenlijk wat regelmatiger gaan doen en KVV met brokken en barf combineren. Of alleen brokken en barf. Ik wil eerst even kijken of ik er wel mee uit de voeten kan. Wat ook lastig is dat ik op het moment geen vriesruimte heb. Misschien dat daar ooit verandering in komt, maar voorlopig zit ik helaas zonder.
Is het slim om brokken met barfen te combineren of gaat dan het goede van barfen verloren? En hoe kan ik het het beste aanpakken.
Ik ben wel al flink aan het lezen in alle artikelen etc., maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Nog een vraagje. Kan ik bij een gewone slager terecht of hebben niet alle slagers dingen als kippenekken enzo.
Alvast bedankt.

Groetjes Micha
Door Lizzy
#756897
Konijntjepeter schreef: Hallo, ik ben nog een leek op barf gebied, maar het lijkt me wel heel goed voor mijn hond. Ik geef al af en toe KVV en dat vind ze heel lekker. Nu wil ik dit eigenlijk wat regelmatiger gaan doen en KVV met brokken en barf combineren. Of alleen brokken en barf. Ik wil eerst even kijken of ik er wel mee uit de voeten kan. Wat ook lastig is dat ik op het moment geen vriesruimte heb. Misschien dat daar ooit verandering in komt, maar voorlopig zit ik helaas zonder.
Is het slim om brokken met barfen te combineren of gaat dan het goede van barfen verloren? En hoe kan ik het het beste aanpakken.
Nou, het beste voer je geen brokken. Maar wanneer je wel brokken blijft voeren, dan kun je beter de brok combineren met barf dan geen barf geven. Ik zou zelf kippennekken en eendennekken geven om de hond te laten wennen aan vleesbot. Als dat goed gaat, kun je ook ingeknipte kippenvleugels, kipkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, etc. geven. Ik zou zelf zachte vleesbotten van kleine dieren blijven geven, zolang je brokken voert. En verder voer je natuurlijk spiervlees, orgaanvlees en groente.
Ik ben wel al flink aan het lezen in alle artikelen etc., maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Helpt deze link een beetje? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Nog een vraagje. Kan ik bij een gewone slager terecht of hebben niet alle slagers dingen als kippenekken enzo.
Alvast bedankt.

Groetjes Micha
De meeste slagers verkopen geen kippennekken. Islamitische slagers wel. Maar het handigst is denk ik toch om de vraag en aanbod categorie, vooral de a la carte, door te lopen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,4.0.html
#759562
Allemaal bedankt voor het antwoorden. Ik ga eerst maar eens kijken waar ik hier in de buurt kippennekken kan krijgen. Helaas ben ik zelf op dit moment niet zo mobiel en ben ik afhankelijk van mijn man voor vervoer. Daardoor is het gewoon wat lastig op het moment. De weekenden zitten al zo vol dat er voor dit soort dingen weinig tijd overblijft. Mijn man is sowieso nog niet zo enthousiast over barfen, dus die zal niet zelf eens gaan kijken waar het te halen is.
Maar ik ga er zeker voor hoor. In het begin dus gecombineerd, en wie weet als ik helemaal weer beter ben, wel helemaal.

Groetjes Micha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door