Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door haaks033
#758864
Hallo,

Mijn hond Yarco heeft steeds vaker een raar probleem(vind ik) Als ik zijn voer in de bak doe draait hij steeds rondjes met zijn neus om de bak heen, stoot er tegen aan,ruikt een keer, smakt en kwijlt en heeft duidelijk honger alleen hij eet niet!! Als ik het in een andere bak doe,op de grond zet , op een bord doe het maakt niet uit hij blijft hetzelfde doen. Hij is nog maar 7 maanden en heeft zijn voer wel nodig. Herkent iemand dit of heb je nog tips ik hoor ze graag.

Barbera
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#758867
Ik heb dit ook gezien bij het hondje van mijn zus ook op ongeveer dezelfde leeftijd. Hij at wel van de grond (dus zonder bakje)
Volgens mij vond hij het bakje wat teveel herrie geven als het wat verschoof. Hij heeft hier overigens allang geen last meer van.
Door Henk en Donja
#758895
Bij mij heeft ie dat 1 keer gedaan toen ik de bak afgewassen had maar alleen de bovenkant goed had afgespoelt, ze rook dus het sopje aan de onderkant van de bak en dat luchtje vind ze dus helemaal niks.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#759068
Honden in het asiel hebben dat ook wel es,dan vinden ze het eng als de bak verschuift of wiebelt tijdens het eten.Als je het eten op de vloer legt beginnen ze er gelijk aan!
Door irmaa
#759242
ja!!! ik zie dit bij een teef van mij van tijd tot tijd...  vooral als ze loops is ( bepaalde tijd en wanneer ze drachtig is.( als de eitjes innestelen  ( ong 17 dag na dekking). Ze zit niets anders dan te stoten tegen haar etensbak .. heel raar alsof ze niet weet hoe ze moet eten...en zit haar eten gewoon "plat te duwen"
als je haar met de hand voedt gaat het prima of als je het eten op de grond gooit.. echt heel gek...
Maak me er geen zorgen meer over... maar het is wel bizar om dit te zien....
irma
Door ulla
#759256
idd op de grond leggen,  ik heb er hier ook eentje die dat tijdelijk heeft gehad.
Door Chaos
#759373
Ja, da's herkenbaar. Chaos hier, vindt het heel eng als zijn bak over de tuintegels of over de vloertegels binnen schuift. Dat maakt een raar geluid!
Hij heeft soms momenten dat hij een kippepoot of geitenribben niet uit de bak durft te halen. Het eten "plakt" dan aan de bak, en als hij het wil oppakken komt de bak ietsjes mee omhoog, en "klettert" vervolgens weer op de grond. Doodeng blijkbaar. Eerst draait hij dan een tijd om de bak heen, en dan heel snel grist hij het eruit en springt weg.
Binnen gaat de bak dus in de standaard, en buiten op het gras. Probleem opgelost.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door