Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#758624
Gister heeft Kees voor het eerst sinds maanden weer geiteribben gegeten.
Nou, s avonds begon het circus, liggen smakken, borrelen, ruften, knorren. Die maag ging tekeer!
Die stank geeft niet maar ik vertrouwde het niet en ben beneden gaan slapen, ik wist niet of ze het er uit zou gaan gooien aan de ene of aan de andere kant  :-X
Ik wilde weer 10 kilo geiteribben bestellen, maar nu maar even niet.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is geweest?
Door 202Spots
#758726
tieneke schreef: Waarschijnlijk te hard  ;)
Dacht ik ook gelijk aan :-\ en ook misschien te grote stukken doorgeslikt.
Wanneer 't er weer uitkomt dan zal 't in ieder geval opluchten.
Door tieneke
#758742
202spots schreef: Dacht ik ook gelijk aan :-\ en ook misschien te grote stukken doorgeslikt.
Wanneer 't er weer uitkomt dan zal 't in ieder geval opluchten.
Denk het ook ja,vooral de hond lichte verteerbare kost geven zoals spiervlees en orgaan tot de ontlasting die waarschijnlijk keihard gaat zijn er veilig uit is.
Door - pien -
#758796
202spots schreef: Dacht ik ook gelijk aan :-\ en ook misschien te grote stukken doorgeslikt.
Wanneer 't er weer uitkomt dan zal 't in ieder geval opluchten.
Dus jullie denken dat t te hard was.
Vreemd, want Tippy had nergens last van.
Ik ga het nog een keer proberen en nu met zeker weten zachte geiteribben ;)
Door Lizzy
#758816
Ik moet zeggen, ik hoor en zie regelmatig dat honden "last" hebben van geitenribben. En soms zijn ze inderdaad te hard, maar ik heb het idee dat ze ook erg vet zijn en sommige honden daar ook moeite mee hebben. En de lucht die er dan bij de hond uit komt... Oef, die is echt met geen pen te beschrijven. Ramen en deuren moeten er gewoon van open. Ik denk dus inderdaad of te hard of te vet of beide. 
Gebruikersavatar
Door Pauline
#758826
Nou ik heb gisteravond de vetrand langs de ribben weggesneden en nu merkte ik niets aan de honden. Normaliter is het idd zo dat vooral Joep vaak ontzettend stinkt na geitenribben.

Te hard waren ze zeker niet, want zelfs Joris kreeg ze kapot! ;)
Door macgirlie
#758837
Hier ook de grote bonken vet weg gesneden, het leek me wat te veel van het goede. Wat doen jullie met het vet? Weggooien? Ik heb het wel in de vriezer gegooid. Dacht om wat kleine blokjes te geven bij bijv. een kipkarkas.
Door - pien -
#758859
Er zat niet veel vet aan, ze zagen er mooi uit.
De lucht was niet te harden tijdens het verteren  :-X, dat wist ik, maar het waren vooral de geluiden  ::)
En lamsribben, die hebben ze ook al lang niet gehad, hoe reageren jullie honden daarop?

p.s. als ik er wel es vet afsnij gooi ik het meestal weg. Ik ken mezelf, als ik het invries ga ik het vergeten, en vet (vlees) blijft niet zo lang goed in de vriezer toch, of maakt dat voor de honden niet uit?
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 11 mei 2007, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#758883
Ik gooi de grote brokken vet gewoon weg. Heb er 1 die het wel eet en er diarree van krijgt en de ander eet domweg geen vet..... Dat is echt niet te geloven, maar ik zal eens proberen te filmen wat hij doet als er vet aan het vlees zit..... :-X :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Miekie
#758957
Mijn honden stinken van geitevlees(dus zonder bot)ook behoorlijk,ik wijt het altijd aan het vet...
Door Mevroi Kruim
#759020
Van geitenribben gaan hier de gaskranenn ook open *neusdichtknijpsmilie*
Minder vet scheelt wel idd, en ook combineren met wat extra spiervlees, bv kopvlees, dat is meestal minder vet.
Als ik vet over heb doneer ik dat aan Connie voor Jazz  ;)
Door K&D
#759045
Ik merk niets aan die van mij als ze geit eten. Het gaat er 'gewoon' in, en weer uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door