Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jenna
#757628
:)hi hier ben ik weer....
ik vraag me af over groenten ;D
hmm welke groenten en hoe moet ik het geven ???
Door Happy Tail
#757632
er staat een topic over de groenten
maar je kan in principe alles geven, zou alleen voorzichtig zijn met loken (ui en prei) en familie van de nachtschaden: zoals aubergine

en als je hond er gevoelig voor is...koolsoorten
dat kan namelijk voor de directe woonomgeving ongunstige geurende bijwerkingen hebben ;)

ik doe het als volgt:
als ik voor ons eten aan het koken ben dan snij ik van alle groenten die dan voorradig zijn een stukje af en dat gaat in de staafmixer. ik maak het wat makkelijker voor de staafmixer met een scheutje zalmolie, of een eitje of wat yoghurt.
dan kan er ook wel eens een beetje vis doorgemengd worden voor de apeteitelijkheid
en als ik er een teentje knoflook doordoe dan doe ik er altijd een lepel honing door, dan is de scherpe smaak van de knoflook ook weg en wordt het wel opgegeten
Door jenna
#757725
ok :D bedankt voor de tip..ik geef haar af en toe de wortel dan kluif ze die ;)
Door 202Spots
#757802
jenna schreef: ok :D bedankt voor de tip..ik geef haar af en toe de wortel dan kluif ze die ;)
oh..ok
Door jenna
#758778
heb gelezen de groenten stukje ;) maar zeg maar ik geef wortel spinazie mais (uit blik) (alles gehakt) met beetje zalmolie erdoor. is dat genoeg voor groenten?  ??? en kan ik veel haken en dan invriezen? in een "icecube"treedje.? dan is zo porties klaar 8)  ;)
Door Linneke
#758781
Ik heb hier op het forum begrepen dat mais onder de granen valt. Deze kun je dus beter uit de groetenmix laten. Verder zou ik iets meer variatie in de groenten aanbrengen. Dus een groentemix maken met wat meer soorten erin.

Succes.
Door Lizzy
#758819
jenna schreef: als welke? geef maar een idee ???
Hier staan een flink aantal groentes die je kunt gebruiken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 795.0.html

Je kunt een voorraadje maken voor ongeveer 3 weken en dit invriezen. Maak niet meer dan voor drie weken (vind ik) want dan gaan de voedingsstoffen in de bevroren groentes terug lopen.
Door Cathy
#758841
jenna schreef: heb gelezen de groenten stukje ;) maar zeg maar ik geef wortel spinazie mais (uit blik) (alles gehakt) met beetje zalmolie erdoor. is dat genoeg voor groenten?  ??? en kan ik veel haken en dan invriezen? in een "icecube"treedje.? dan is zo porties klaar 8)  ;)
Geen blik hoor  :) alle groente lekker vers en daar een prutje van maken  ;)
Door Cathy
#758853
Pauline schreef: >:( >:( >:( pas op: mixje!!!!! maken  :D :D :D
;D een mixprutje dan  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758900
jenna schreef: ok :D bedankt voor de tip..ik geef haar af en toe de wortel dan kluif ze die ;)
Dan is die wortel leuk voor de ruwvezel en de amusement, maar qua voedingswaarde heeft hij niet veel nut.
Door 202Spots
#759001
tja...en veel spinazie kan ook al niet...dus dan hou je gelukkig die wortel over.

Doe mij maar 'n koffie...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door