Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door numpie77
#757534
hahahahaha heb me net rot gelachen. Had Jasper en Sam allebei een heel rauw ei gegeven. Het was de eerste keer.... Sam was bang van zijn ei, hij ging van ongemak maar zichzelf schurken op het terras. Jasper bleef maar proberen te voetballen met zijn ei. Sam vond het toch wel boeiend wat Jasper aan het doen was en ging toch maar weer even kijken toen plotseling het ei knapte, Sam vloog een halve meter de lucht in hahahaha Kwam niet meer bij. Sam stond nog bij te komen van de schrik maar Jasper was al begonnen met smikkelen. Maar ja waar ik niet aan gedacht had waren de lange oren van beide :-[ :-X :o :D. Die waren dus helemaal nat, klef en plakkerig. Voor Sam heb ik zijn ei maar stuk laten vallen en toen ging hij ook eten. En idd de schil ging er net zo smakelijk in als de rest hihi. Dit is echt leuk!!! maar de volgende keer bind ik de oren even op de kop met een elastiekje dat scheelt gestoei achteraf met de tuinslang......
Door numpie77
#757835
Oh dat is ook een leuk plan!!!! ei verstoppen..... Ga ik zeker doen. Hoeveel eieren mogen ze per week hebben?
Door arenda
#757919
Ja hoor, gewoon met schil geven.

Die van mij doen nog steeds idioot met hun eieren. Eentje zucht diep van tjeeeeeeee moet ik nou weer zelf mijn eten open maken? En laat dat het ei op de grond vallen...slobberrrr.
Maar dan Dreamer....die pakt helemaal blij het ei aan, heel voorzichtig. Legt het zachtjes op de grond, pakt het voorzichtig weer op, geeft het weer aan mij, waarop ik het weer aan haar moet geven natuurlijk. Dan legt ze het weer en gaat met haar poten in de weer, eentje om vast te houden (jaja een ei pfff) , en met de ander gaat ze er dan op staan stampen  ::) (ja ik weet het, ze spoort soms niet helemaal)
En zo gaat dat dus al zeker een jaar, hoezo ritueelvast?
Door Nemosh
#760718
kan dat geen kwaad van die grote stukken eierschaal?
ik droog en maal ze omdat ik bang ben dat er van binnen iets beschadigd.
Gek eigenlijk want met bot heb ik dat een stuk minder.
Wellicht omdat hij dat niet wil  :(
Door Lizzy
#761072
Nemosh schreef: kan dat geen kwaad van die grote stukken eierschaal?
ik droog en maal ze omdat ik bang ben dat er van binnen iets beschadigd.
Gek eigenlijk want met bot heb ik dat een stuk minder.
Wellicht omdat hij dat niet wil  :(
Nope. Dat kan geen kwaad. Eierschalen, ongekookt, zijn zacht zat. Overigens: als je persee zachtere eierschalen wil: koop dan echte Demeter eieren. Die hebben een zachtere schil omdat deze kippen geen schaalverhardende supplementen in de voeding krijgen. Die krijgen alle andere kippen wel, om zo het eierbreekverlies te beperken.
Door Nemosh
#761134
Bedankt voor de tip.
Ga hem eens een heel ei met schaal geven, kijken wat hij daar mee gaat doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door