Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karen Desirée
#756546
Onze hond Max is sinds een maand helemaal overgestapt van brokken op kvv. Hij krijgt afwisselend Smuldier Compleet en Rodi Complete (pens & hart).
Ik wil hem nu ook wat vers vlees gaan geven, maar wel in beperkte mate, echt als afwisseling: ik zie al die botten en nekken e.d. helemaal niet zitten, brr.
Ik heb bij de slager runderhart besteld en denk er ook over om ongemalen rundergehakt te bestellen.
Kan ik dit dan zo nu en dan geven ipv de kvv maaltijd? En in welke hoeveelheden. Hoeveel hart mag hij, hoeveel rundergehakt. Max weegt 22 kilo.
Verder heb ik bij de dierenwinkel van Bogena Salvikal gekocht. Is dit goed om over het hart en rundergehakt te strooien?
Ben een echte beginner. Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#756557
Ik zou in ieder geval geen orgaanvlees erbij geven, dat zit al meer dan voldoende in je kvv. als je grotendeel kvv blijft voeren hoef je je over verhoudingen niet druk te maken, mar zou ik wel kiezen voor bijvoeding van die dingen die weinig tot niet in kvv zitten. Dus spiervlees, eitje vet visje.
Als je een maaltijd wilt vervangen dan hou je gewoon het gewicht aan wat je normaliter aan kvv gegeven had.

Dat potje bracht ik terug naar de winkel, daar heb je niets aan en doet meer kwaad dan goed.
Door 202Spots
#756595
Ik wil hem nu ook wat vers vlees gaan geven, maar wel in beperkte mate, echt als afwisseling: ik zie al die botten en nekken e.d. helemaal niet zitten, brr.
Tja....sorry...maar dat is dus wel de basis van het Barf voeren... :-\
Door K&D
#756613
Het lijkt enger dan het is ;) en geloof me, het went. (echt waar!)
Je eet zelf toch ook wel eens een kippepootje? (behalve als je veggie bent). Het is niet enger dan wat je zelf eet.
In kvv zit een vrij groot deel orgaan (hart, lever etc) en pens. Het is beter wat anders te geven, zoals boven al werd aangegeven.
En dan liever een ander dier dan kip en rund. Dat is de hoofdmoot van kvv.
Bv. vis, eend, lam, jonge geit, parelhoen, kwartel, konijn etc.etc.
Om te beginnen zou ik met makkelijke zaken starten, dus geen dragende delen, maar er staan genoeg topics hierover.
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door