Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#756318
De labardor van mijn vriendin heeft zeer vaak slechte/dunne ontlasting. Hij krijgt RC brokken labardor breed en CB/BIBI. Op vers lijkt ie het nog het beste te doen. Nu vroeg ik mij af om de ontlasting wat steviger te krijgen of het een idee was om de KVV te mengen met RMB's dus kippennekken, eend e.d. Iemand andere suggesties?
Door Lizzy
#756330
Volgens mij is het een idee om de hond helemaal op vers te zetten. Want volgens mij zou het ook kunnen dat de hond niet tegen de afwisseling tussen brok (of specifiek deze brok) en vers kan.
Door Minna
#756333
Van brokken heb je gewoon meer poep en vaak ook dunner (een keer een zak Doko gewonnen en gegeven...wat een spuiterij! De resterende 14 kilo maar weggedaan, bah!)
Bij ons sinds vers hele mooie kleine stevige drolletjes ::) op de brok daarvoor ook niet echt slecht maar dit is toch fijner opruimen.
Door Cindy de Wolf
#756347
Lizzy schreef: Volgens mij is het een idee om de hond helemaal op vers te zetten. Want volgens mij zou het ook kunnen dat de hond niet tegen de afwisseling tussen brok (of specifiek deze brok) en vers kan.
Daar zat ik ook al aan te denken. Desalniettemin, zou het wijs zijn om wat extra bot door de KVV te doen. Ze heeft hem onlangs overgezet van de canex op de RC in combi met vers. Kweet niet of het aan deze brok ligt.
Door Lizzy
#756352
Cindy de Wolf schreef: Daar zat ik ook al aan te denken. Desalniettemin, zou het wijs zijn om wat extra bot door de KVV te doen. Ze heeft hem onlangs overgezet van de canex op de RC in combi met vers. Kweet niet of het aan deze brok ligt.
Op zich zit er in Bibi en Carnibest een normale/ruime hoeveelheid gemalen bot. Dus eerlijk gezegd vind ik meer bot toe voegen een beetje het werkelijke probleem camoufleren.... En tja, ik ben daar zelf dus niet zo'n voorstander van. Natuurlijk kan ze best een beetje extra bot geven, kwaad kan het niet, maar ik vind het geen goed idee.
Door K&D
#756354
Ze kan het toch makkelijk uittesten? Geef de hond een week alleen maar KVV en als de ontlasting dan goed is dan is de oorzaak duidelijk ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door