Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door goos
#755156
Ik ben vorige week maandag begonnen met kvv te geven dat gaat erg goed, nu wil ik mijn Luuk af en toe rauw gaan geven. Hoe pak ik dat aan ik ben erg leek op dit gebied. geef ik hem dat op zo'n dag alleen rauw? En wat geef ik hem dan het beste? Luuk is een Cairnterrier van 9 jaar en weegt 10 kilo en heeft epilepsie. Nog even te melden hij is erg schrokkerig, kauwt zelden. Ik heb hem van de week een keer een konijnenpootje gegeven waar ik aan de andere kant van het pootje zat ;), dat ging goed maar het beste is natuurlijk dat hij zelf rustig eet. Wie helpt me op weg
Door Femke
#755171
goos schreef: Ik ben vorige week maandag begonnen met kvv te geven dat gaat erg goed, nu wil ik mijn Luuk af en toe rauw gaan geven. Hoe pak ik dat aan ik ben erg leek op dit gebied. geef ik hem dat op zo'n dag alleen rauw? En wat geef ik hem dan het beste? Luuk is een Cairnterrier van 9 jaar en weegt 10 kilo en heeft epilepsie. Nog even te melden hij is erg schrokkerig, kauwt zelden. Ik heb hem van de week een keer een konijnenpootje gegeven waar ik aan de andere kant van het pootje zat ;), dat ging goed maar het beste is natuurlijk dat hij zelf rustig eet. Wie helpt me op weg
ik zou eerst de KVV maaltijden gaan aanvullen met wat beginnersbotjes zoals kipnekjes, kipkarkassen, vleugeltjes e.d.
Als dat goed gaat kun je verder gaan met wat meer 'gevorderde' botten zoals ribbetjes, lamsnek e.d.

Geef ook eens lekker een visje ofzo, dat zit namelijk niet in de meeste KVV's
Geef geen orgaanvlees bij zolang je niet ongeveer de helft zelf samenstelt, in de meeste KVV's zit al erg veel orgaanvlees.

Zolang je de helft van het eten KVV voert hoef je nog niet erg op percentages te gaan letten, behalve dat je niet teveel orgaan bij moet voeren.
Daarnaast kun je een paar keer per week een rauw eitje geven, of een keer wat groetenmix.
Door tieneke
#755272
Ik zou beginnen met kippennekken die je plat slaat met een hamer,gaat dit goed dan geef je ze pas heel, dan eens een kipkarkasje die je voor de zekerheid ook even plat slaat omdat hij nogal schrokt,hierna bijv vleugeltjes maar knip deze altijd even in bij de scharnierende delen.
Blijft hij schrokken dan zou ik grotere botten gaan geven zoals halve kip, goedbevleesde lamsribben,kalfsribben etc.
Geef nooit enkele ribben maar meerdere aan elkaar en als de botmaaltijd te groot is haal je het gewoon weg als je denkt dat je hond genoeg heeft gegeten,in plastic verpakken en in de koelkast bewaren tot de volgende maaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door