Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door simplythedogs
#754528
Hallo,
voor mijn groentenmix ben ik op zoek naar een beetje variatie en in de bibliotheek heb ik het overzicht gevonden, wat je allemaal aan een hond kan geven. Daar stond ook Yam tussen en omdat dat ook bij de knolgewassen hoort, stel ik mij de vraag, of ik aan mijn honden ook schorsneren kan geven. Iemand een idee ?
Trouwens kom ik er op omdat deze groente nog al krachtig van smaak is, en hier lusten ze meestal juist hetgeen, waar een pittige smaak aan zit  ;)

Groetjes
Marion
Door 202Spots
#754546
Ik heb ze nooit gezien hier...maar ik denk dat je ze wel kan geven hoor.
Ik zou ze wel schillen,en ook niet TEveel geven.
Door tiny
#754566
Schorseneren zijn wortels. Dus dat komt van onder de grond. In je verhouding moet je daar rekening mee houden. Teveel van boven de grond zorgt voor dunne poep en teveel van onder de grond voor te harde poep. (Of andersom). Dat staat volgens mij bij barf voor beginners. Maar je mag ze wel gewoon voeren. ::)
Door 202Spots
#754582
tiny schreef: Teveel van boven de grond zorgt voor dunne poep en teveel van onder de grond voor te harde poep. (Of andersom).
Ja, TE VEEL Bladgroentes werkt laxerend.
en van TE VEEL knol groentes word de poep te hard.
Door simplythedogs
#754652
Hoe is dat eigenlijk, als je er even de kook over doet ? Is dan nog steeds het laxerend/opstoppend effect van toepassing ?

Ik heb net een dikke kilo broccoli gepureerd dus als ik dan afwissel, zit ik goed, dacht ik  ;)

Bedankt alvast voor de reacties  :)

Marion

P.S. Misschien is dit typisch Belgisch, of zo, maar hier vindt je overal schorsneren en ik zelf vindt ze walgelijk  :o maar wie weet lusten de honden ze wel  8)
Laatst gewijzigd door simplythedogs op za 05 mei 2007, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#754657
simplythedogs schreef: Hoe is dat eigenlijk, als je er even de kook over doet ? Is dan nog steeds het laxerend/opstoppend effect van toepassing ?
Denk van wel ;) (de zetmeel in knolgroente)
Ik heb net een dikke kilo broccoli gepureerd dus als ik dan afwissel, zit ik goed, dacht ik  ;)
Broccoli reken ik niet als  blad en ook geen knolgroente...
Wat voor groentes was je van plan er bij te doen?
1 soort groente is geen mix...
Door simplythedogs
#754678
202spots schreef: Wat voor groentes was je van plan er bij te doen? 1 soort groente is geen mix...
;D Worteltjes (maar die waren al gepureerd  ;)), boontjes (had ik nog in de vriezer) en de rest van mijn sla van gisteren  ;D
't was alleen de broccoli die nog niet gepureerd was  ;)

Dus die schorsneren zal ik ook maar met bloemkool en b.v. pompoen mengen  ;)

Bedankt  :)
Marion

P.S. Oh ja: 'k was nog vergeten te zeggen, dat ik bij mijn groenten ook nog vlees onder roer omdat ze hier groente alleen niet opeten  :(
Door Happy Tail
#754735
hier heb ik wel eens schorseneren en ik vind ze zelf ook errug lekker,
Baya krijgt meestal een klein beetje door de groentenmix als ik ze toevallig in de koelkast heb liggen.

voor degene die schorseneren lekker willen maken: niet te lang koken, maar tot ze net gaar zijn en dan afgieten en dan nog even terug het pannetje in met een klontje boter......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door