Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Caroline A.
#753571
Hoi,

In het recept staat stroop, nu is mijn vraag wat voor stroop?
Appel, Rietsuiker, Ahorn? Of maakt het niet uit?

Caroline
Door conleeuw
#753619
Caroline A. schreef: Hoi,

In het recept staat stroop, nu is mijn vraag wat voor stroop?
Appel, Rietsuiker, Ahorn? Of maakt het niet uit?

Caroline
ik gebruikten melasse stroop, maar volgens mij kan je ook gewoon stroop gebruiken ;)
Door Minna
#753830
Wij gaan zondag ballen koken ;)
Op een andere topic las ik ook iets over geklaarde boter als goede dikmaker, gaan we ook proberen...
Door conleeuw
#753831
Minna schreef: Wij gaan zondag ballen koken ;)
Op een andere topic las ik ook iets over geklaarde boter als goede dikmaker, gaan we ook proberen...
:o de ballen moeten niet gekookt worden hoor :-\ je meng en mix alles met rauw gehakt, rund/lam/zelfs kip, en voer het gewoon zo rauw ;)
Door 202Spots
#753838
Caroline A. schreef: In het recept staat stroop, nu is mijn vraag wat voor stroop?
Appel, Rietsuiker, Ahorn? Of maakt het niet uit?
In 't orginele recept word molasses gebruikt,wat vertaald word als :melasse, keukenstroop, suikerstroop.
Door Minna
#753847
Met koken bedoel ik actief zijn in het keuken... ;D
Maandag avond ook druk bezig met vlees wegen en dit en dat, uiteindelijk waren de honden aan smullen en toen was het van "oh ja, heb ik ook iets makkelijk en snel voor ons..."
Arme Tijs die krijgt starks ook barfmaaltijden ;D
Gebruikersavatar
Door Miekie
#753860
:biggrin2:
Ben benieuwd wanneer mijn vent gaat klagen:De honden lekker aan het herte- of lamsvlees en wij brood met gebakken ei ;D
Laatst gewijzigd door Miekie op vr 04 mei 2007, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#753912
Hier idem dito.
mijn mannetje is het nu al gewend,hij helpt mij met het vlees snijden en verpakken en zelfs met groente mixjes maken helpt tie.
En wij eten zelfs bijna geen vis,maar voor mijn hond koop ik  zalm :D :D
Wij hebben nog nooit kwartel gegeten,maar ik koop het wel speiciaal voor mijn hond ;D ;D
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 04 mei 2007, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cylke
#753965
;D ;D ;D
Voor ons geen hert of duif, voor m'n monster wel (en dan vertikt ze nog om duif te eten >:()
Door Minna
#754556
Gisteren Nutricia rijstebloem gekocht voor de satin balls, bij de kassa in de rij zegt zo'n aardige mevrouw achter mij "goed gekozen hoor dat heb ik ook altijd voor mijn baby's" keek ze raar toen ik zei dat dit voor de hond was om gehaktballen te maken ;D
Zelfde reactie had ik toen ik voor het eerst bij de slager vroeg om runderhart "ja mevrouw hoe wenst U die te bereiden?"
"Nou gewoon rauw in de bak"  :o :o :o
Een keer begon zelfs een andere klant me uit te leggen dat er ook een diervoedingafdeling was met brokjes voor honden en dat werd weer een leuke discussie ;D
Door pallas
#754728
Minna schreef: Een keer begon zelfs een andere klant me uit te leggen dat er ook een diervoedingafdeling was met brokjes voor honden en dat werd weer een leuke discussie ;D

;D ;D ;D
Door Minna
#755418
Zo de ballen zijn klaar en liggen in de vriezer! Was minder werk en geknoei dan ik had gedacht ;D vandaag ook fatsoenlijk eten gekookt voor de mens ;)
Morgen de ballen maar uittesten, vandaag hebben ze een vastendag :'(
Hoeveel ballen per dag zal ik geven? Hond weegt zo'n 20 kg.
Door Minna
#755934
Geef nu 2 ballen "erbij" per dag is dat goed of moet het meer zijn?
Door 202Spots
#755997
Minna schreef: Geef nu 2 ballen "erbij" per dag is dat goed of moet het meer zijn?
Hoe groot zijn de ballen?
Golfball maat kan je wel 4-6 per dag geven. tennisball maat is 2 genoeg ;)

Of geef 2 ballen samen met de gewone maaltijd en 'n paar keer per dag 'n bal als tussendoor snack.
Door conleeuw
#755999
Minna schreef: Zo de ballen zijn klaar en liggen in de vriezer! Was minder werk en geknoei dan ik had gedacht ;D vandaag ook fatsoenlijk eten gekookt voor de mens ;)
Morgen de ballen maar uittesten, vandaag hebben ze een vastendag :'(
Hoeveel ballen per dag zal ik geven? Hond weegt zo'n 20 kg.
ik zou met een hond die aan de magere kant is niet fasten dagen aanhouden  :-\ lijk mij niet echt een bijdragen aan het zwaarder worden, zou je niet minstens op de vasten dagen ook satin balls kunnen geven. Jazz van mij kreeg 3 a 4 satin balls per dag tussen door, genoeg om aan te komen, maar niet genoeg om haar eetlust te bederven  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door