Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#754094
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen.

Zo vandaag eerst 4 kilo paarden snippers opgehaald ,daarna naar de IC.

Allebei in Rotterdam

Ik heb geitensnippers,geitenribben,lamsribben,kalfspoot,kipvleugels,
kipkarbonade,kippen nekken,lamspens en kalkoen drumstick gekocht.

En ik had nog ongemalen rundergehakt en kipkarkas en orgaan mix en vis.

Jan mijn man heeft behoorlijk gebeden bij het snijden van de lamspens.

Yak wat ziet dat er smerig uit.

en genieten er van de honden dacht het niet,ze kregen vanavond 250 gram ineens en binnen 4 minuten weg  


Het paarden vlees bij de slager zag er perfect uit en bij de IC ook geweldig.
wel veel werk even alles in porties invriezen maar ze kunnen nu voorlopig vooruit.
Ik kan ze nu 2 x per dag iets anders aanbieden en dat een week lang.

Ik ga morgen kijken of het lukt om een keer per dag eten te geven.
Ze hebben vanavond een dubbele portie gekregen.

Het zag er netjes uit bij de IC, kreeg een hele grote zak kalfs botten kado  :) :)
die Jan dus heeft moeten zagen en hakken.
Door jumlai
#754362
Wat een lekker gevoel is dat zo veel variatie in de vriezer, ik weet hoe dat is.
En de IC die is toppie!!
Ga er volgende week weer heen en dan weer porties maken en invriezen!

Het paardenvlees waar haal je dat, ik ben nog steeds opzoek.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#754434
Als je toch naar de IC gaat kun je net zo goed eerst langs de paardenslager.  Het is er tien minuten vandaan.

Ik heb het gehaald bij een slager op de Franselaan.

Vleeschhouwerij Franselaan
Franselaan 279-A
3028 AD  ROTTERDAM
tel.  010-4151581

Het kostte mij , € 2,75 per kilo.

Erg aardige man, hij is wel een kletskous, en hij vond het geweldig dat er iemand van Barfplaats kwam. En hij was er ook trots op dat hij een klant uit Zoetermeer had, haha.
Door jumlai
#754559
marga1953 schreef: Als je toch naar de IC gaat kun je net zo goed eerst langs de paardenslager.  Het is er tien minuten vandaan.

Ik heb het gehaald bij een slager op de Franselaan.

Vleeschhouwerij Franselaan
Franselaan 279-A
3028 AD  ROTTERDAM
tel.  010-4151581

Het kostte mij , € 2,75 per kilo.

Erg aardige man, hij is wel een kletskous, en hij vond het geweldig dat er iemand van Barfplaats kwam. En hij was er ook trots op dat hij een klant uit Zoetermeer had, haha.
Dankjewel voor het adres.
Ik woon in Rotterdam, dus lekker makkelijk
Door tiny
#754563
;D Ja dat IC, daar moet ik ook eens heen. Maar hier zijn we heel gelukkig met Herby. Voor 35 euro ligt mijn vriezer vol. Afwisseling genoeg. Lekker het een en ander gedroogd. Wat bereik je toch veel met een lekkere verse hap ipv al die bende uit de winkel. Bovendien, barfende kooikers is een genot om te zien. ;D
#754587
Heee, wat een goeie tip van die paardenslager! 2,75 per kilo is alleszins betaalbaar, dus de volgende keer dat we naar Rotterdam gaan ff bij hem langs.

Heerlijk gevoel is dat he, je vriezer(s) nokkievol met heerlijks voor de beestjes  ;D
Soms heb je veel eer van je barf, vooral flinke lappen pens of lekkere stukken geitenrib. Maar een stukkie kip is zo weg ...
Ik moet nog eens een filmpje maken van de verschillende technieken om een geitenpens soldaat te maken. Tara gaat erbij liggen en knipt netjes haplare stukken af; Kátur gaat er met z'n voorpoten op staan en scheurt met z'n voor- en hoektanden.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#754704
tiny schreef: ;D Ja dat IC, daar moet ik ook eens heen. Maar hier zijn we heel gelukkig met Herby. Voor 35 euro ligt mijn vriezer vol. Afwisseling genoeg. Lekker het een en ander gedroogd. Wat bereik je toch veel met een lekkere verse hap ipv al die bende uit de winkel. Bovendien, barfende kooikers is een genot om te zien. ;D

Zeker weten met barfende kooikerhonden.
Ga straks een foto plaatsen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#754789
Ik heb hem gewoon via de lijst met barf adressen gehaald.

Maar wat er staat bij kommentaar klopte helemaal niet wat wij ervaren hebben.

Wij zijn zeer netjes en vriendelijk geholpen.
En gaan zeker de volgende keer erheen.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#754867
ow dat had ik ook wel kunnen doen, ben vandaag ook bij IC geweest.
Was de eerste keer en is me heel goed bevallen, hele aardige man.  ;D

Is dat paardenvlees nog in lappen/stukken? En hoe groot zijn die stukken ongeveer? Dan ga ik daar volgende keer ook meteen langs ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door