Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#753378
Ben ik weer eens met een vraagje over Didot...
Hij doet het lekker op zijn nieuwe dieet van vis, eend en konijn. Ik merk helaas wel dat ie behoorlijk is afgevallen. Zelf denk ik dat hij nog overschakelt van koolhydraat naar eiwit verteren.
Als Nox ook eend eet geef ik Didot al het vet en krijgt Nox het magere stuk, ook krijgt hij soms een scheutje olijfolie. Konijn is helaas erg mager vlees, zit werkelijk absoluut geen vet aan.
Is er verder nog iets wat ik kan doen om hem op gewicht te houden? (of om de overstap makkelijker te maken)

Hij eet nu ong. 800 gr barf per dag een weegt ong. 21 kg. Ik vindt het al best aardig veel :-\

Ps menu van Didot staat in ander toppic (weet helaas niet hoe je moet linken)
#753504
Een optie zou zijn ghee, oftewel geklaarde boter. Dat wordt ook wel aan vermagerende nierpatienten gevoerd als vet. Tenminste, als Didot daar tegen zou kunnen.
Hoe zit het met vette vis? Kan hij tegen visolie of zalmolie? Of eventueel plantaardige olie, alleen maar voor de extra energie?
Door pallas
#753506
Kruimel schreef: Een optie zou zijn ghee, oftewel geklaarde boter. Dat wordt ook wel aan vermagerende nierpatienten gevoerd als vet. Tenminste, als Didot daar tegen zou kunnen.
Hoe zit het met vette vis? Kan hij tegen visolie of zalmolie? Of eventueel plantaardige olie, alleen maar voor de extra energie?

hij eet nu twee of drie sardientjes (rauw) per week.
zuivel durf ik nu nog niet aan.

terwijl ik dit schrijf kotst Nox haar eten naast  mij uit (schapenpens) en eet dit heerlijk weer op :puke: :puke: :puke:
Door Lizzy
#753639
pallas schreef:
hij eet nu twee of drie sardientjes (rauw) per week.
zuivel durf ik nu nog niet aan.

terwijl ik dit schrijf kotst Nox haar eten naast  mij uit (schapenpens) en eet dit heerlijk weer op :puke: :puke: :puke:
Juppie!

Tja, ik denk eerlijk gezegd dat je weinig anders kunt doen dan meer voer geven.... Of ghee inderdaad. Dit kun je kopen bij reformwinkels. Kan hij tegen zalm uit blik? Dat zet ook wel lekker aan.
Door pallas
#753781
Lizzy schreef: Juppie!

Tja, ik denk eerlijk gezegd dat je weinig anders kunt doen dan meer voer geven.... Of ghee inderdaad. Dit kun je kopen bij reformwinkels. Kan hij tegen zalm uit blik? Dat zet ook wel lekker aan.
Eerst dan maar nog meer voeren, veel meer dan een kilo wil ik hem eigelijk niet geven, of het moet dan in twee keer.
Ik hoop dat hij snel aan het lamsvlees kan beginnen, dat is lekker vet ;)

bedankt.
Laatst gewijzigd door pallas op vr 04 mei 2007, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#753966
Boef heeft lange tijd ruim een kilo per dag gegeten. Hij woog toen 20kg. Nu eet hij 400-600 gr en weegt 23kg. Ik zou ook iig nog iets meer gaan voeren.
Door pallas
#753999
Boefke schreef: Boef heeft lange tijd ruim een kilo per dag gegeten. Hij woog toen 20kg. Nu eet hij 400-600 gr en weegt 23kg. Ik zou ook iig nog iets meer gaan voeren.
Didot heeft net een hele kilo barf weg gekaant, het gaat er met hetzelfde gemak in :) Didot vindt dat er nog wel zo'n zelfde lading in kan, hij likt de bodem uit de bak en is nu zijn kleedje aan het schoonmaken :D

Omdat het zo lekker gaat met konijn eten , heb ik er vandaag voor het eerst een onsje hertenvlees bij gedaan....afwachten maar weer (blijft elke keer weer spannend :-[ ) Voor het allereerst weer een "grazer" op het menu.
Door Lil
#754935
Lizzy schreef: Juppie!

Tja, ik denk eerlijk gezegd dat je weinig anders kunt doen dan meer voer geven.... Of ghee inderdaad. Dit kun je kopen bij reformwinkels. Kan hij tegen zalm uit blik? Dat zet ook wel lekker aan.
Ghee kun je ook zelf maken uit roomboter, het liefste dus boter van de boerderij zonder afvalstoffen. Het is alleen daarna moeilijk om je pan schoon te krijgen als het zo lang op het vuur heeft gestaan en al die vieze resten aan de boden zitten. Is best mooi om te zien, net een koraalrif wat er ontstaat, maar ja om dat weer weg te krijgen  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door