Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#753020
Ik barf sinds een week of 4 volledig met Balou, Fjurdy partime want de CB moet eerst op.

Het nadeel van het geheel vind ik dat ik altijd de ribben, of konijnenkarkas e.d. vast moet houden omdat anders de lange haren van de snuit mee naar binnengaan en ook tussen de malende kiezen terecht komen, waardoor ze afbreken.

Ik vraag me af hoe andere mensen dit doen met langharige honden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#753024
Je zou het snorretje even op kunnen binden met een stiekje of een klemmetje. Mijn reu kan altijd zo lekker de ribben tussen zijn voorpoten pakken en dan gaan mummelen, dus toen ik nog met hem showde kreeg hij een paar grote sokken aan.
Door tt-tjes
#753030
Angelique schreef: Je zou het snorretje even op kunnen binden met een stiekje of een klemmetje. Mijn reu kan altijd zo lekker de ribben tussen zijn voorpoten pakken en dan gaan mummelen, dus toen ik nog met hem showde kreeg hij een paar grote sokken aan.
Ik kan dat idd wel eens proberen, alhoewel ik denk dat ze dan meer bezig zijn om de stiekjes en de sokken uit te krijgen dan dat ze eten ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#753039
tt-tjes schreef: Ik kan dat idd wel eens proberen, alhoewel ik denk dat ze dan meer bezig zijn om de stiekjes en de sokken uit te krijgen dan dat ze eten ;D
Valt mee, eten is veel interessanter als het erop aankomt ;D. Hier werkte bij het snorretje het klemmetje beter. Even gewoon uitproberen dus.
Door MarijeJoanne
#753102
Een drama, dat is het 8)
In dit geval geen snorretje, maar lange haren aan de oren.
En iedereen maar zeggen dat die hond zulke mooie (haren op zijn) oren heeft ;)
En die mooie haren/oren hangen snuffel de snuffel op de grond, in het zand, in het gras, in de voerbak, in de waterbak en ga maar door.
Ze zien er af en toe dus niet zo mooi meer uit en ze ruiken ook niet altijd even fris (nu bijvoorbeeld dus een beetje zurig, ze hebben gister yoghurt/kefir gehad oa ;) ).
Stiekje rond de oren werkt gedeeltelijk, na een paar keer schudden hangt die nog maar rond 1 oor ::)
Als ik hem zomaar een stiekje in zijn oren zou doen, dan is tijd om uit alle macht dat ding te laten verdwijnen (krabben, rollen, langs de bank schuren ed), maar doe ik het net voordat hij van mij naar zijn voerbak mag gaan, dan heeft hij geen aandacht voor het stiekje, maar voor zijn eten! 8)
Laatst gewijzigd door MarijeJoanne op do 03 mei 2007, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#753120
Op shows zie ik wel eens Afghaanse windhonden met een soort haarnet om waar de oren ook in hangen, zou dat iets zijn?
Perzische katten krijgen op show een soort slabbetje om zodat ze de vacht niet bevuilen als ze eten of drinken.

Je moet een beetje creatief zijn als je het niet kort wilt knippen 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#753154
AstridStraver schreef: Op shows zie ik wel eens Afghaanse windhonden met een soort haarnet om waar de oren ook in hangen, zou dat iets zijn?
Perzische katten krijgen op show een soort slabbetje om zodat ze de vacht niet bevuilen als ze eten of drinken.

Je moet een beetje creatief zijn als je het niet kort wilt knippen 8)
Jaaaa....Sylvia heeft ze ook altijd zo'n muts op bij het eten. Zal even zien of ik er een foto van kan scoren.
Door Hanny
#753280
Als de spaniel van mijn dochter hier is, krijgt hij gewoon de bovenkant van een kniekous over zijn kop en oren.
Geen probleem, steekt zijn kop er bijna zelf in en houdt schone oren.
Zijn poten haal ik zo nodig wel een lapje langs.

Hanny
Door MarijeJoanne
#753382
Een kous heb ik ook geprobeerd, maar die glijd zo weer af hier, zeker na een keertje schudden.
Dat ziet er trouwens nog, uhm..., aparter uit dan een stiekje rond zn oren ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#753385
Hier geen snorren en baarden, maar wel lang borsthaar dat "mee-eet". Ook de poten willen na het kluiven nog wel eens flink nat en smerig zijn. Zeker met warm weer spoel ik ze met een flinke plens water af (zowel poten als bef).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#753567
Lupa schreef: dit lees ik :P
maar ik zal het wel fout hebben :-X 8)
Sylvia heeft ZE ook altijd een muts op bla bla.


die ZE zijn de honden...niet sul zelf hé
Door dorinekok
#753753
nou zeg, van dit probleem had ik nog nooit gehoord en ik ben vandaag in een stemming om te reageren dus bij deze: afknippen misschien???
haha nou ja, ik heb dan ook geen rashonden die moeten showen. Is een geheel andere wereld voor mij. En het laatste op de wereld waar ik me mee bezig zou houden. Maar wel grappig hoor: de neveneffectgen van barf op langharige rashonden.... Succes met de mutsen en sokken en elastiekjes...
groeten Dorine
Door MarijeJoanne
#753786
Nou sorry hoor, maar wat een reactie :-X
Toevallig ben ik vandaag in een stemming om niet zo vriendelijk terug te reageren.
Mijn hond heeft geen stamboom en loopt dus ook geen shows, wel heeft hij lange haren, maar geen denken eraan om die kort te knippen zodat ze niet zo snel smerig worden.
En iemand die het met 'zo'n toon' voorstelt en diegene die 'de raad' ook nog eens opvolgt, verklaar ik voor gek.
Hahaha nouja...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door