Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annelies1962
#751440
Hoi

Wie wil even helpen met het begin van een menu samen te stellen.

Ik wil gecombineerd beginnen.
Heb straks smuldier vlees compleet , pens compleet,
enkelvoudige pens, heb ook nog mijn farmfood.
En dan heb ik ook nog
4x 500 gram kippennekken
2x 500 gram eendennekken
2 zalmkoppen
1 lap runderpens van 1 kilo
300 gram kippenlever
500 gram runderhart
2x 500 gram runderkopvlees
2x 500 gram geitenvlees.

Hoe het best te beginnen.
Nu krijgen ze nog FF met pens.
Door Borke
#751449
Vertel er even bij wat je hond weegt, de leeftijd en of hij/zij goed op gewicht is.
Verhoudingsgewijs heb je tamelijk veel orgaanvlees, terwijl dat waarschijnlijk ook al in je kvv zit?
Die nekken zijn prima om mee te starten :)
Door Annelies1962
#751477
Bandji is nu 22 mnd, is goed op gewicht. Weegt ong. 28 kilo.
Ederki is nu 6 mnd, mag iets meer in gewicht hebben. ong.18 kilo.

Zijn in februari voor het laatst gewogen.
Ong half mei ga ik ze weer laten wegen.

Mag ook iets anders voorstellen, ik sta op het punt te bestellen.
Dat vers vlees is een pakket van Bibi?
Laatst gewijzigd door Annelies1962 op ma 30 apr 2007, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#751512
Ik ben bang dat ik je vraag "Dat vers vlees is een pakket van Bibi?" niet begrijp. Bibi is een compleet en gemalen versvleesvoeding.

Hoeveel dagen per week wil je complete voeding geven en hoeveel dagen per week wil je zelf samenstellen?
Door Lizzy
#751533
Annelies1962 schreef: ;D Sorry, dat is de site http://www.versvoeding.nl/barf-c-2.html ... f5de9ce992

Hier verkopen ze ook kvv, maar ook standaard pakketten vers, ook voor beginners.

Ik wil beginnen met 3 keer per week vers en 4 keer kvv.
Oh zo. Nee, op de website kun je ook zien (door op het product te klikken) dat er geen Bibi in zit. Het is ongemalen vlees, vleesbot en orgaanvlees.

Als je 4 keer per week versvlees (kvv), dan kun je de andere drie dagen gewoon makkelijk doen en vooral vleesbot, spiervlees en vis geven. Geef dus vooral dingen die NIET in versvlees (kvv) zitten. Daarbij kun je dan wat gezonde tafelrestjes (gekookte groente bijvoorbeeld) geven en bijv. een rauw eitje in schil.
Door Annelies1962
#751564
;DJa dat wist ik, gooi alles een beetje door elkaar denk ik.

Hoeveel moet ik ze dan geven, heb al heel wat gelezen meer kom aan
al die procenten nog niet echt uit.

Kun je misschien een voorbeeld geven, van een menu voor een week?
Gewichten van de honden staan hierboven in een eerder bericht.
Door Lizzy
#751568
Een volwassen hond 20 a 70 gram per kilo lichaamsgewicht. Je moet daarbij denken aan 20 gram voor een hond van een groot ras en 70 gram voor een hond van een heel klein ras. Bandji is dus volwassen. En hij is een middelgrote hond. Laten we uit gaan van 20 gram per kilo lichaamsgewicht.

Nou, 20 gram x 28 kilo = 560 gram per dag.

Ederki is niet echt pup meer maar ook nog niet echt supervolwassen. Ik zou zelf beginnen met 40 gram per kilo lichaamsgewicht. Dat is dan 40 gram x 18 kilo = 720 gram per dag.

De rest zul je echt moeten voeren met je ogen. Dus worden ze te dik: minder voer. Worden ze te dun: meer voer.

Nou, geef je bijv. aan Bandji:

Maandag 560 gram versvlees (kvv)
Dinsdag een zalmkop
Woensdag 560 gram versvlees
Donderdag 550 gram eendennekken
Vrijdag 560 gram versvlees
Zaterdag 560 gram versvlees
Zondag 500 gram geitenvlees met 100 gram groente
Door Borke
#751763
Dat is een prachtige maaltijd met vlees (vis in dit geval) en bot (oftewel graat), vis is erg gezond! Als je hond het wil eten, dan goed om iedere week een keer te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door