Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#749027
Hallo, ik heb net een droogmachine besteld bij DutchCZ en wacht dus met smart. Ondertussen ga ik ingrediënten regelen. Hebben jullie nog adviezen/tips/recepten?

Kun je ook groenten/fruit drogen? Ik wil het voornamelijk gebruiken tijdens de training, dus moet klein en lekker snel te eten zijn.  :P
Door Lizzy
#749030
Nou, voor fruit doen ze hier geen speciale moord ofzo. Dat vinden ze lekker omdat het eetbaar is maar voor de training moet het toch wel vlees wezen. Wat ik het gemakkelijkst vind is een groot stuk lever of hart in hele dunne lange plakken snijden en deze drogen. Die plakken knip ik dan weer in kleine stukjes.

Voor jezelf kun je ook goed kruiden drogen! Peterselie, bieslook, alles. Lekker vers en leuk om te doen. Fruit is ook leuk om voor jezelf te drogen. En tomaat, ook zo leuk om voor jezelf te drogen! En dan later in een potje met olijfolie en knoflook enzo.
Door Ellen Els en Nina
#749031
Mmm, dat klinkt goed, ik krijg zelfs nog recepten voor de baasjes!  :P Bedankt.

Met lever heb ik toch het idee dat je "vieze vingers" krijgt, maar als dat zo is dan is het waarschijnlijk niet goed genoeg gedroogd, dus zal ik goed moeten opletten.
En vis kan neem ik aan ook?
Door Lizzy
#749046
Ellen Els en Nina schreef: Mmm, dat klinkt goed, ik krijg zelfs nog recepten voor de baasjes!  :P Bedankt.

Met lever heb ik toch het idee dat je "vieze vingers" krijgt, maar als dat zo is dan is het waarschijnlijk niet goed genoeg gedroogd, dus zal ik goed moeten opletten.
En vis kan neem ik aan ook?
Nee hoor, van lever krijg je zeker geen vieze vingers. Ja, tenzij je het inderdaad niet goed droogt. Vis kan ook. Maar zalm is te vet. En witvis gaat goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door