Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esseke
#749
Hallo,
hier kom ik dan met een paar beginnersvraagjes...

Ik heb gisteren de eerste groentemixen gemaakt met o.a. kool, erwten, boontjes, worteltjes, komkommer, knoflook, pompoen. En nu heb ik die ingevroren in ijsblokjes-bakjes. Mag ik beide honden dan elke dag 1 blokje aan de maaltijd toevoegen?

Mijn moeder kwam vanochtend koffiedrinken na het boodschappen doen, en omdat ik haar verteld had dat ik dus met een nieuwe voedingsmethode voor de honden ging beginnen, had ze me van bij de slager 1 pond kippenlever en 1 pond runderlever meegenomen. Omdat ik dat dus wel zou kunnen gebruiken, dacht ze.
Mijn vraag nu: wat doe ik ermee, het lijkt me niet verstandig om de honden (die nog op brokken zitten) ineens een heel pond rauwe lever te gaan geven. Bovendien staat bij de kippenlever dat je hem door en door moet garen ivm bacteriën?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Groetjes, Esther
Gebruikersavatar
Door chooky
#750
Hallo,
hier kom ik dan met een paar beginnersvraagjes...

Ik heb gisteren de eerste groentemixen gemaakt met o.a. kool, erwten, boontjes, worteltjes, komkommer, knoflook, pompoen. En nu heb ik die ingevroren in ijsblokjes-bakjes. Mag ik beide honden dan elke dag 1 blokje aan de maaltijd toevoegen?
ja hoor, zo doe ik het ook. Je kunt ook een maaltijd met meer groente geven, maar dan gemengd met bijvoorbeeld wat vlees, vis of lever (anders eten ze het mmisschien niet, die van mij in ieder geval nniet, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen)
Mijn moeder kwam vanochtend koffiedrinken na het boodschappen doen, en omdat ik haar verteld had dat ik dus met een nieuwe voedingsmethode voor de honden ging beginnen, had ze me van bij de slager 1 pond kippenlever en 1 pond runderlever meegenomen. Omdat ik dat dus wel zou kunnen gebruiken, dacht ze.
Mijn vraag nu: wat doe ik ermee, het lijkt me niet verstandig om de honden (die nog op brokken zitten) ineens een heel pond rauwe lever te gaan geven. Bovendien staat bij de kippenlever dat je hem door en door moet garen ivm bacteriën?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Groetjes, Esther
Ik geef lever meestal in kleine porties (ik haal het even door de blender en vries het in blokjes of iets grotere porties van ± 100 gram in) door bijvoorbeeld groente heen. Je kunt er beter niet teveel van geven, vooral in het begin, want de hond kan ervan aan de dunne gaan.
Kippelever kan je gewoon rauw geven. Al het kippevlees trouwens. De hond heeft geen last van de bacteriën (mensen soms wel, dus wel goed je handen wassen, net als wanneer je het voor jezelf klaar zou maken).
groetjes Eva

Barfplaats wordt gesponsord door