Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DaisyD
#748391
Daisy heeft in een onbewaakt ogenblik een afgekloven kippeboutje naar binnen gewerkt in het park, In kon nog net drie botsplinters uit haar bed vissen, maar de rest ging naar binnen. Nu heeft ze snachts wat gespugd, een stukje playmobile en botsplinters. Kan ik ervan uitgaan dat dat de gebraden kip is geweest, verteerd dat minder goed ? Of komt het door het plastic dat ze moest spugen?
groetjes Daisy D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#748414
Beiden denk ik, want een stuk Playmobil ligt natuurlijk ook niet lekker op de maag. Die splinters zullen vast van dat botje zijn, ik weet natuurlijk ook niet wat ze verder gegeten heeft. Verhit bot verteerd inderdaad moeilijker en daarbij geeft het knikkerharde splinters. Echter, ik denk dat ik me persoonlijk drukker zou maken om dat stuk playmobil wat dus blijkbaar ongezien naar binnen is geschoven dan om een kipbotje al dan niet verhit. Je hebt echt mazzel dat dat er ook gewoon zo is uitgekomen.
Door MarijeJoanne
#748503
Je zou de hond watten kun voeren zodat de gevaarlijke delen ingekapseld worden en niet de maag oid kan beschadigen.

De watten lekker maken met een of ander goedje zodat de hond de watten wilt eten.
Ontbijtkoek verteert gewoon, dus dat is niet geschikt.
Door 202Spots
#748797
Ik dacht dat het al in de bieb stond,maar kan het daar niet vinden...zal het hier alvast neerzetten

Het is eigenlijk het beste om zo vlug mogelijk de watten te geven NA dat de hond  iets heeft gegeten...
Maar wanneer je denkt dat er misschien nog iets scherps aanwezig is,dan zal het geen kwaad doen om alsnog te geven...de watten worden met beetje koffiemelk of gesmolten boter vochtig gemaakt...

~~~~~~~~~~~~~~~~
Wanneer je hond iets scherps heeft gegeten:

Zorg dat je 'n 100% katoen wattenballen in huis hebt
maak de katoenen watten vochtig met koffiemelk of gesmolten boter en geef aan de hond

Kleine honden onder 10 pond krijgen 2 balletjes die in kleine stukjes zijn stuk getrokken.
Honden van 10-50 pond geef je 3-5 balletjes en grotere honden kan  5-7 balletjes geven
De grotere honden kan je de hele wattenbal in 1 stuk geven
De meeste honden vinden deze "snack" lekker en slikken het gelijk door.

Wanneer de watten bal in de verteeringskanaal komt,
dan omwikkeld het rond de scherpe voorwerpen en,zelfs het kleinste splintertje word ingepakt door de watten zodat het geen schade aan de darmgestel kan doen.

De hondenpoep ziet er voor 'n paar dagen wel 'n beetje vreemd uit,en je moet ook dagelijks kijken of je
bloed of zwartachtige kleur poep ziet,
is dat het geval, dan naar de DA gaan voor onderzoek.
Maar de meeste honden hebben verder nergens last of schade van.
Door roefus
#748805
Moet eerlijk bekennen dat bij mijn ouders vroeger thuis, de honden ook wel eens kippenbotjes kregen (van gebraden kip).
Waarschijnlijk geen goed idee, ik zou het zelf zeker ook niet doen, maar het is nog nooit fout gegaan.
Toch geen aanrader dus  ;)

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik banger zou zijn voor hard plastic.
Door DaisyD
#748883
Daisy is dus een alleseter  :D  althans dat vind zij zelf. De eerste dagen dat ik haar uitliet (ze komt uit het asiel) vond ze elke meter wel iets wat ze naar binnen moest werken, inclusief poep, plastic zakjes, dopjes en stenen. Hoe meer ik probeerde het tegen te houden, hoe sneller het naar binnen ging. totdat de instructeur zei: het is en pup en puppy's nemen alles in de bek, als jij het probeert af te pakken dan zal het wel eetbaar zijn, dus snel naar binnen werken   :-\ , vanaf dat moment zijn we het gaan negeren als ze wat oppakte en het werkte ! Elke keer als ze het uitspuwde kreeg ze een complimentje. Op een gegeven moment stond ze met een zakdoekje, spuugde het uit en keek me aan vind je me niet geweldig goed  ::) !

Het meeste plastic wat ze nu nog naar binnen werkt is speelgoed van de kids, die het natuurlijk wel uit de mond proberen te krijgen.  >:( luisteren is moeilijk.
Ik zal de tip met watjes onthouden, bedankt ! De rest van de ingeslikte waar komt er via de natuurlijke weg weer uit, maar ze leert er niks van  :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door