Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DaisyD
#747159
Tja, nu is ze lekker op het verse vlees menu en botten, dan valt de dame natuurlijk niet meer te porren voor een brokje om een kunstje te doen (bv netjes naast lopen)   :-\  Zelfs de voorheen gevierde Rodi worst laat ze links liggen, daar liep ze voor als een trein!!

Hoe kan ik haar nu porren voor het beetje werk wat ze voor mij moet doen ??? (dat is dus gewoon luisteren als de baas dat vraagt)  misschien geef ik haar teveel (gisteren circa 800 gram gevoerd want ze was nog een beetje hongerig, vandaag ging de 600 gram er al niet te fanatiek in) Ze trok zo'n kop van.... krijg ik nu alweer van die rare botjes te eten ??? daar moet ik op kauwen en daar heb ik nu even geen zin in....  :P

We hebben dus een clickertraining gedaan, en deze wil ik nu gaan 'bevestigen' in andere omgevingen. Ook moet er wat meer snelheid komen in het reageren en komen als ik het zeg...  :(  Ze begint lekker te puberen.....
Door Borke
#747245
ik heb een droogmachine hiervoor gekocht, waarmee ik zelf (vooral) pens en runderlever droog en daar doet iedere hond "een moord' voor, wildvreemde honden "volgen" als ik dat spul in mijn zak heb zitten :)
Door pallas
#747248
ik droog ook wel in de oven aleen moet je wel een boel geduld hebben, daar ben ik niet zo goed in dus gaat het ook wel eens in de anti aanbak pan (vaak levertjes).Hele kleine stukjes werkt het beste.
Verder geef ik nogal eens kaas of maak ik zelf vis of vlees koekjes met wat rijst , die droog ik dan in de oven.(jammie)
Door pallas
#747249
DaisyD schreef:
We hebben dus een clickertraining gedaan, en deze wil ik nu gaan 'bevestigen' in andere omgevingen. Ook moet er wat meer snelheid komen in het reageren en komen als ik het zeg...  :(  Ze begint lekker te puberen.....
Trainen op een lege maag doet soms ook wonderen ;) , zeker als het om snelheid gaat!
Door kdecoene
#747309
Ik heb ook (nog) geen droogmachine ;)
Ik snij de lever,long,hart of nier in +- 1cm sneden en kook die.
Daarna snij ik het in kleine stukjes, dat gaat heel gemakkelijk als het eenmaal gekookt is.
Ik leg die stukjes op een bakplaat (100/150graden )en steek het nog een tijdje in de oven tot de buitenkant uitgedroogd is.
Gekookte lever is nog iets te nat om zo in je zakken te stoppen, vandaar de oven.
Ik stop dan alles in de vriezer en haal uit wat ik nodig heb, die kleine stukjes ontdooien heel snel.
Hopelijk heb je hier wat aan ;D
Gebruikersavatar
Door Dian
#747427
Van alles en nog wat gedroogd met de droogmachine. Rakker vindt het heerlijk. En inderdaad heb ik regelmatig een hondekop bij mijn zak, daaaaar zit het in.... zie je dat beest dan denken  ;D ;D Pas zat ik ergens, toen kwam er van achteren een hondenbek mijn zak al in  :D :D Dat moest ie hebben.

Alleen had ik gisteren een vriendinnetje van Rakker die geen kuikenlevertjes bliefde. Maar Rakker was er als de kippen bij en het was snel weg  ;)
Door Borke
#747445
pallas schreef: Trainen op een lege maag doet soms ook wonderen ;) , zeker als het om snelheid gaat!
Absoluut, ik train altijd op een lege maag!
Dat vind ik ook een voordeel van 1x per dag voeren, de maaltijd wordt pas genuttigd als er niet meer wordt losgelopen.
Door Lil
#747482
AstridStraver schreef: Absoluut, ik train altijd op een lege maag!
Dat vind ik ook een voordeel van 1x per dag voeren, de maaltijd wordt pas genuttigd als er niet meer wordt losgelopen.
Goh, ik heb een heel leergierig hondje, maar voor de training krijgt hij geen eten en in de puberteit was de beloning meteen ook zijn dagelijkse portie voer (ik voerde toen nog brok  :-[ :-X). Trouwens, wat bij mij super ging is trainen en als beloning een kort spelletje ipv eten. Vergt wat meer tijd en sommige hondenverenigingen bieden je hiervoor geen ruimte. Maar toen ik op de trainersopleiding ging, toen werd naar het individu gekeken en bij die van mij was het echt 1 oefening, ging dit goed (of beter dan normaal) dan een kort spelletje, dus even helemaal ontspannen een paar minuten, dan pas de volgende oefening. Drie verschillende oefeningen dan einde training, vooral bij de obedience. Behendigheid was een beloning op zichzelf.
Door cylke
#747540
Ik zorg er ook altijd voor dat ze een "lege" maag heeft, maar het lukt nog steeds zonder probleem met rodiworst...
Geld voor een droogmachine is er (nog) niet, dus...
en drogen id oven lijkt mij heel erg electriciteit verspillen  :( wachten op de droogmachine hé  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door