Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ik
#744561
Hallo leden van barfplaats. Ik ben nieuw op jullie site en volg al enige maanden met veel aandacht jullie nieuws over rauw voeren van honden en mn pups.
Ik kreeg korte tijd geleden van iemand een mail waarin stond dat rood vlees voeren aan een pup, vanwege een Ca : P verhouding van 44:1 ( lijkt mij eerder andersom te moeten ) zeer onverstandig was ivm groeipijnen. Mag ik jullie mening vragen en hoe kan ik dit onderbouwen naar de boodschapper van die mail. ::)
Alvast erg bedankt !
Door Mevroi Kruim
#744578
Heeee, een nieuw onzin-verhaal! Althans voor mij ....

Simpel: je compenseert met het voeren van de rest van het beest.





En als je hier goed meeleest dan weet je dat zelf ook wel .....  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#744591
Groeipijnen ontstaan toch juist door een teveel aan calcium?
Vlees bevat juist te weinig calcium. Maar wij voeren niet alleen vlees, maar ook botten, vissen en eischalen die calcium bevatten.
Door Ponneke
#744637
de verhouding Ca tot P is 1,2 tot 1.
of het echtwaar is,,,,,in het boek van Robert van der Molen staat wel veel onzin..
Staat ook dat een hond GEEN vleeseter genoemd mag worden.....nou ja.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#744666
Ponneke schreef: de verhouding Ca tot P is 1,2 tot 1.
of het echtwaar is,,,,,in het boek van Robert van der Molen staat wel veel onzin..
Staat ook dat een hond GEEN vleeseter genoemd mag worden.....nou ja.
Dat klopt niet hoor, vlees heeft zeker weten een hele ongunstige calcium-fosforverhouding. Dat is niet erg, zolang je maar voldoende botten geeft.
Door Ponneke
#744761
Er staat oook , dat gekookt vlees  beter verteerbaar is dan rauwvlees.
Wat een flauwe kul he .....en dan te bedenken dat het boek nu nog gebruikt wordt voor de AKK.
Oja....rauwe eieren zijn ook slecht voor de hond.
Nou zo kan ik wel even doorgaan, wellicht is dit boek tot stand gekomen met sponsoring van de brokmaffia. :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door